ماهان شبکه ایرانیان

باغ وحش های استانبول ؛ گشتی در میان حیوانات

استانبول، شهری و بزرگ دوست داشتنی در کشور ترکیه است که سالانه به دلایل مختلفی، حجم زیادی از مسافران و گردشگران جهانی را در دل خود جای می دهد

استانبول، شهری و بزرگ دوست داشتنی در کشور ترکیه است که سالانه به دلایل مختلفی، حجم زیادی از مسافران و گردشگران جهانی را در دل خود جای می دهد. دلایلی که می تواند سازه های باشکوه باستانی و کاخ های مجلل عثمانی اش باشد و یا خیابان های باکلاس و جذابش که شعبه های بزرگی از برندهای مشهور دنیا را در بر خود گرفته است. البته که جذابیت استانبول به همین جا ختم نمی شود و گردش در کشتی کروز و بر روی بسفر را نباید از قلم انداخت. بازارها و مراکز خریدش هم که خود فصل جدایی از سرگرمی های شهر استانبول محسوب می شوند.

امروز اما می خواهیم گردش و تفریح منحصر به فردی را در استانبول رقم بزنیم. برویم سراغ تمام باغ وحش های شهر و آکواریوم ها را از قلم نیندازیم و در آخر هم به دلفیناریوم جالب استانبول برویم. با کودکان تان همراه باشید تا به صورت جداگانه به هر یک از بخش ها سر بزنیم، امکاناتش را مرور کنیم، هزینه های ورودش را حساب و کتاب کنیم و در نهایت چند عکس از هر بخش ببینیم.

برای آشنایی با شهر استانبول و جذابیت هایش بخوانید:

هزینه های سفر به استانبول

معرفی شهر استانبول ؛ دانستنی های قبل از سفر

بهترین پارک های استانبول ترکیه

پارک های آبی استانبول ؛ تجربه یک روز هیجان انگیز

بهترین شهربازی های استانبول

همراه کارناوال به گشتی متفاوت در شهر استانبول بیایید. 

باغ وحش های استانبول
باغ وحش های استانبول

1- باغ وحش بسفر ؛ Bosphorus Zoo

باغ وحش بزرگ بسفر، محوطه ای بزرگ و جذاب در بخش آسیایی استانبول است که با بخش اروپایی شهر تنها 2 ساعت فاصله دارد. اگر این باغ وحش را برای تفریح و گشت و گذار انتخاب کنید، با ورود به آن با طیف وسیعی از حیوانات مختلف و گل و گیاهان جالب توجه رو به رو می شوید. در کل می توان گفت 286 گونه مختلف جانوری و 600 گونه گیاهی در بخش باغ بسفر در معرض دید عموم قرار دارند و این یعنی علاوه بر باغ وحش، باغی فوق العاده نیز پیش روی شما قرار دارد.

در باغ وحش بسفر امکان آن را دارید که در محیطی استاندارد و تمیز از بخش شیر، خرس، خرگوش، ببر، گربه، سگ، روباه، اسب، گورخر، شتر، بز، میمون، گوزن، کروکودیل، لاک پشت، مار، پرندگان و ماهی ها بازدید کنید.

باغ وحش بسفر یکی از بزرگ ترین باغ وحش های کشور ترکیه و البته تنها باغ وحش معتبر استانبول می باشد. خوب است بدانید گرچه این باغ وحش نام بسفر و استانبول را به دوش می کشد، اما دقیقا در خود شهر استانبول قرار ندارد و در نزدیکی این کلان شهر تاریخی و دوست داشتنی واقع شده است.

ساعات بازدید: 9 تا 17

هزینه ورود:

 بزرگسالان: 32 لیر (حدود 32 هزار تومان)

کودکان 5 تا 17 سال: 25 لیر (حدود 25 هزار تومان)

کودکان 0 تا 4 سال: رایگان 

آدرس:  ترکیه، کوجائلی، داریکا، محله پیری رئیس، خیابان توزلا شماره 297

Address: Tuzla Cd. No:297, Piri Reis Mahallesi, 41700 Darıca/Kocaeli, Turkey

باغ وحش های استانبول
باغ وحش های استانبول
باغ وحش های استانبول

2- آکواریوم استانبول ؛ Istanbul Aquarium

یکی از بهترین پارک های موضوعی استانبول، آکواریوم استانبول است که بزرگ ترین آکواریوم موضوعی در دنیا نیز می باشد. قسمت عمده و جالب توجه این پارک، آکواریومی دو طبقه با مخازن بزرگ و کوچکی است که در مجموع شامل  17000 جاندار دریایی در 1500 گونه متفاوت می شود. البته امکانات آکواریوم استانبول تنها به دیدن این موجودات خارق العاده محدود نمی شود و علاوه بر آن، چندین استخر سرباز و سرپوشیده، سالن ماساژ، رستوران هایی با منظره بی نظیری رو به دریا و مرکز خرید بزرگی در آکواریوم استانبول وجود دارد. 

یکی از نکات خارق العاده این آکواریوم وسیع، شبیه سازی 17 منطقه و زیست بوم جهانی است که در آن میان می توان مکان هایی چون دریای سرخ، سیاه، اژه و مدیترانه و مرمره را دید. از دیگر تفریحات این مجموعه هیجان انگیز می توان به: غذادهی به جانوران دریایی، غواصی کنار کوسه ها، ماجراجویی در هزارتوی آینه ای، شبیه ساز flyride و برگزاری مراسم های مختلف در آکواریوم اشاره کرد.

برای اطلاعات بیش تر می توانید آکواریوم فلوریا استانبول را بخوانید. 

ساعات بازدید:

هر روز: 10 تا 19

آخر هفته ها: 10 تا 22

هزینه ورود:

 افراد عادی: 53 لیر (حدود 46 هزار تومان) 

کودکان 2 تا 12 سال: 35 لیر (حدود 30 هزار تومان) 

کودکان 0 تا 2 سال: رایگان 

آدرس: استانبول، فلوریا، خیابان یسیلکوی هالکالی، منطقه سنلیککوی

Address: Senlikköy district, Yesilköy Halkali Street. No:93 Florya-Istanbul

آکواریوم استانبول
photo by Waleed Taleb
آکواریوم استانبول
photo by Onur Kuru
آکواریوم استانبول
photo by Altamash Rashid

3- آکواریوم تورکوآ زو ؛ TurkuaZoo

آکواریوم تورکوآ زو، نخستین آکواریوم عمومی ساخته شده در استانبول است که البته این آکواریوم یکی از بزرگترین آکواریوم ها در اروپاست. طول راهرو این آکواریوم 83 متر است که به هنگام راه رفتن در آن زاویه دیدی 270 درجه برای تماشای موجودات دوست داشتنی دریایی در اختیار دارید. به طور کلی 21 ناحیه و منطقه مختلف در این آکواریوم به چشم می خورند که در آن ها 1500 ماهی و موجود دریایی در معرض دید گردشگران و بازدیدکنندگان قرار گرفته است. 

از جمله مجموعه های تورکوا زو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بزرگ ترین مجموعه کوسه اروپا 

راهرو اقیانوسی و زیر ابی تورکوآزو

لمس ستارگان دریایی یا خرچنگ ها در استخر تجربه 

تماشای غذادهی با ماهی ها

بخش تفریح و سرگرمی کودکان: کودکان در این بخش، ماهی رویایی و خلاقانه خود را نقاشی و رنگ آمیزی می کنند، سپس با اسکن گرفتن از نقاشی در اسکنر چند رسانه ای، ماهی خود را که به صورت انیمیشنی و چد بُعدی در آکواریوم دیجیتال به حرکت در می آید، می بینند. 

آکواریوم تورکوآزو در مرکز خرید فروم استانبول قرار دارد. 

ساعات بازدید: 

شنبه یک شنبه: 10 تا 20

باقی روزهای هفته: 10 تا 19

هزینه ورود: 

بزرگسالان: 131 لیر (حدود 114 هزار تومان) 

خانوادگی: 140 لیر (حدود 122 هزار تومان) 

آدرس: استانبول، بایرام پاشا، محله کوکاتب، فروم استانبول

Address: Forum İstanbul Avm, Kocatepe Mah., Paşa Cad., 34045 Bayrampaşa/İstanbul, Turkey

آکواریوم تورکوآزو
photo by Kadir Murat Tosun
آکواریوم تورکوآزو
photo by Marko Tadic
آکواریوم تورکوآزو

4- پارک دلفیناریوم استانبول ؛ Istanbul Dolphinarium

پارک دلفیناریوم استانبول، بزرگ ترین دلفیناریوم در اروپاست و در محله ایوب و گلدن هورن استانبول واقع شده است. در این پارک می توانید نمایش جالب توجه دلفین های دوست داشتنی را به تماشا بنشینید و مهم تر از آن امکان آن را خواهید داشت تا همراه این موجودات باهوش تن به آب بسپارید و در کنار آن ها شنا کنید.

نمایش دلفین ها یک ساعته است و در انتهای می توانید با دلفین ها عکس یادگاری بگیرید. برای آن که بتوانید همراه دلفین ها شنا کنید، باید توانایی شنا کردن بدون هیچ وسیله کمکی را داشته باشید، چرا که استخرها عمقی 5 متری داشته و استفاده از هرگونه وسیله اضافی مانند جلیقه ممنوع است. همچنین در فصل زمستان، کودکان بالای 10 سال و در فصل تابستان کودکان بالای 6 سال اجازه شنا کردن همراه دلفین ها را دارند. 

ساعات بازدید: 

9 تا 18

هزینه ورود:

بزرگسالان: 60 لیر (حدود 52 هزار تومان)

کودکان (3 تا 14): 45 لیر (حدود 40 هزار تومان)

دانش آموزان و معلم ها: 45 لیر (حدود 40 هزار تومان)

 افراد بالای 65 سال: 45 لیر (حدود 40 هزار تومان)

0 تا 2 سال: رایگان

هزینه بازی ها:

شنا با دلفین ها (10 دقیقه): یک نفره: 120 دلار یا 390 هزار تومان؛  2 نفره: 200 دلار یا 650 هزار تومان؛ 3 نفره: 270 دلار یا 880 هزار تومان

غواصی (20 دقیقه): یک نفره: 200 دلار یا 650 هزار تومان؛ 2 نفره: 370 دلار یا 1٫2 میلیون تومان؛ 3 نفره: 450 دلار یا 1٫5 میلیون تومان

بازی با دلفین ها (10 دقیقه): یک نفره: 120 دلار یا 390 هزار تومان؛ 2 نفره: 200 دلار یا 650 هزار تومان؛ 3 نفره: 270 دلار یا 880 هزار تومان

آدرس: استانبول، ایوب، خیابان سیلاحتاراگا

Address: Silahtaraga Str. No:2/4 Eyup-İstanbuly

دلفیناریوم استانبول
دلفیناریوم استانبول
دلفیناریوم  استانبول

5- ویا سی تما پارک ؛ ViaSea Tema Park

ویا سی که با تکنولوژی های به روز و استاندارد دنیا ساخته شده و 35 بخش تفریحی و بازی مختلف دارد، یکی از بزرگ ترین و قابل توجه ترین شهربازی های اطراف شهر استانبول است که با این شهر 1 ساعت فاصله دارد. از ویژگی های منحصربفرد ویا سی، وجود طولانی ترین تونل آکواریومی در استان استانبول بوده که در آن آکواریوم، طیف رنگارنگ و مختلفی از موجودات دریایی در محیط طبیعی خود در معرض دید عموم قرار گرفته اند. 

از دیگر جاذبه های مهم این شهربازی، ترن هوایی رد فایر است که پنجمین ترن هوایی سریع و بزرگ قاره اروپاست. به گونه ای که این ترن هوایی در طی 2 ثانیه به نهایت سرعت خود یعنی 110 کیلومتر در ساعت می رسد. طول مسیر ترن رد فایر 980 متر است و در هر بار حرکت 12 نفر را در خود جای می دهد. بیش ترین ارتفاعی که رد فایر طی می کند، 55 متر است. 

از دیگر ویژگی های این مجموعه تفریحی، برگزاری کنسرت رایگان شبانه در ساعت 20 هر شب است.

ساعات بازدید: 

دوشنبه تا شنبه: 12 تا 24

یکشنبه: 14 تا 24

هزینه ها:

ورودی پارک: 5 لیر یا حدود 4500 تومان

ترن هوایی رد فایر: 25 لیر یا حدود 22 هزار تومان

آدرس: استانبول، توزلا، خیابان بالیکچیلار 20، کامی

Address: Cami, Balıkçılar Sk. No:20, 34940 Tuzla/İstanbul, Turkey

باغ وحش های استانبول
باغ وحش های استانبول

6- باغ وحش پولونزکوی حیوانات ؛ Polonezkoy Hayvanat Bahcesi

یکی از پارک های وسیع و جذابی که در نزدیکی شهر استانبول قرار دارد، پارک پولونزکوی است که امکانات و جاذبه های مختلفی را در خود جای داده است. در این پارک جنگلی و سرسبز، باغ وحش بزرگ و جالب توجهی وجود داشته که اگر این پارک را برای گردش و تفریح انتخاب می کنید، خوب است حتما از این باغ وحش هم دیدن کنید.

در باغ وحش پارک پولونزکوی حیواناتی چون گوزن لاما، قو، والابی و حیوانات بسیار دیگری به چشم می خورد. یکی از مزیت های این باغ وحش، قرار نداشتن حیونات در قفس هاست و کودکان شما این امکان را خواهند داشت تا از فاصله بسیار نزدیکی حیونات را ببینند و به آن ها عشق بورزند. 

همان طور که گفتیم این باغ در خارج از شهر استانبول قرار داشته اما با مرکز شهر تنها 40 دقیقه فاصله دارد.

ساعات بازدید: 

دوشنبه تا جمعه: 9 تا 19

شنبه، یکشنبه و تعطیلات: 12:30 تا 21:30

 آدرس: ترکیه، استانبول، بیکوز، پولنز کویو، محله پولنز

Address: Polonez Mahallesi, 75. Yıl Sok Polonezköy Country Club No:106, 34829 Polonez Köyü/Beykoz/Beykoz/İstanbul, Turkey

باغ وحش های استانبول
باغ وحش های استانبول

سخن آخر

شما تا به حال به باغ وحش و یا آکواریوم های شهر استانبول رفته اید؟

برای آشنایی بیش تر با دیگر جاذبه های استانبول بخوانید:

خاطرات و دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان