تدابیر شدید امنیتی در مرز‌های سوریه

خبرگزاری تسنیم: به نقل از الفرات نیوز، دولت عراق در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور عملیاتی امنیتی برای تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش در مرز‌های مشترک با سوریه آغاز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش این عملیات در منطقه صحرایی بین استان‌های صلاح الدین و نینوا و الأنبار به سمت مرز‌های مشترک با سوریه در حال انجام است.

گفتنی است که گروه تروریستی داعش اخیرا تحرکاتی در مرز‌های مشترک عراق و سوریه آغاز کرده است که این امر نیرو‌های عراقی را به آماده‌باش به منظور جلوگیری از بازگشت مجدد داعش به کشورشان وا داشته است.

این در حالی است که سرتیپ یحیی رسول سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی دو روز قبل تاکید کرد امنیت در مرز‌های عراق و سوریه به طور کامل برقرار است.

پیشتر نیرو‌های حشد شعبی از طرح‌های امنیتی ویژه برای حفظ امنیت مرز‌های مشترک عراق و سوریه و آماده‌باش کامل خبر داده بودند.

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق نیز بر ضرورت تأمین امنیت کامل مرز‌های این کشور و سوریه تأکید کرده بود.

تدابیر شدید امنیتی در مرز با سوریه بعد از تعلیق عملیات کُرد‌ها

دو روز پس از تعلیق عملیات گروه موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) علیه گروه تروریستی داعش در شرق الفرات، نیرو‌های عراقی حضور خود را در مرز‌های مشترک با سوریه با هدف جلوگیری از حملات احتمالی داعش تقویت کرده‌اند.

"قاسم المحمدی" فرمانده عملیات الأنبار در ارتش عراق روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه هشدار داده بود که عناصر داعش در خاک سوریه فقط پنج الی شش کیلومتر از مرز‌های عراق فاصله دارند.

خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که نیرو‌های ارتش و حشد شعبی عراق در مناطق مرزی مستقر شده‌اند.

این خبرگزاری به نقل از عباس محمد از نیرو‌های مرزبانی عراق تاکید کرد که همه اقدامات لازم برای برقراری امنیت مرز‌های این کشور با سوریه از جمله برج‌های دیده‌بانی، خاکریز و خندق صورت گرفته و عقب‌نشینی نیرو‌های دموکراتیک سوریه هیچ مشکلی برای مرز‌ها ایجاد نمی‌کند.

این اقدامات امنیتی در نزدیکی گذرگاه مرزی بین دو منطقه القائم و البوکمال که بغداد و دمشق در ماه گذشته از نزدیکی افتتاح آن خبر داده بودند انجام شده است.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه در هفته جاری از توقف موقفت عملیات نظامی خود علیه گروه تروریستی داعش در شرق فرات در پی حملات اخیر ترکیه به مواضع آن‌ها در مناطق مرزی خبر دادند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان