مصلحت سوریه از دید مشاور اسد

خبرگزاری ایسنا: بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با حضور در برنامه "مابعد العرض" که شبکه المیادین آن را پخش می‌کند، اظهار کرد: سوریه به روابط خوب با کشور عربی‌ای امیدوار است که نسبت به مسائل عادلانه اعراب‌ موضع درستی را اتخاذ می‌کند اما خون‌هایی در سوریه با حمایت کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) ریخته شده است، به همین دلیل تصمیم از سرگیری روابط با این کشورها در سطح دولت و در راستای منافع کشور خواهد بود.

وی افزود: غربی‌ها ابتدا روی انعطاف‌پذیری بشار اسد حساب باز کرده بودند اما در سال 2015 متوجه شدند که وی از همان استواری و رویکرد پدرش برخوردار است. طوری که پس از اشغال عراق توسط آمریکا بشار اسد در پاسخ به درخواست کالین پاول، وزیر خارجه دولت بوش پسر مبنی بر اخراج گروه‌های فلسطینی از سوریه گفت که این افراد تنها می‌توانند به فلسطین بازگردند.

شعبان در ادامه گفت: برای بشار اسد حمایت از این گروه‌هایی که در مقابل اشغال مقاومت می‌کنند و به آنها اجازه نمی‌دهند که سرنوشتشان را در دست بگیرند یک وظیفه ملی است.

بثینه شعبان درباره مستند "مردی که امضا نکرد" که شبکه المیادین اخیرا آن را تولید و پخش کرد نیز گفت: این مستند پیشینه تاریخ سیاسی و ملی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: این مستند ثابت کرد که آنچه ما روایت می‌کنیم تاریخ واقعی است، زمان پخش مستند در سال 2018 بسیار مهم است، چرا که سوریه از جنگ تحمیلی خارج می‌شود.

شعبان افزود: این مستند تولید شده تا از ملت سوریه برای پایداری هشت ساله تشکر ‌کند و نسل‌های آینده عربی درک خواهند کرد که پایداری عربی کلیدی برای حفظ هویت و کیان امت عربی و آینده آن است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان