معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری مازندران به میزان خبر داد

صدور بیش از ۸۰ درصد ابلاغیه‌ها در مازندران به صورت الکترونیکی

محمد علی کریمی مله گفت: بیش از ۸۰ درصد ابلاغیه‌ها در مازندران به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود.

صدور بیش از 80 درصد ابلاغیه‌ها در مازندران به صورت الکترونیکیکریمی مله معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به صدور بیش از 80 درصد ابلاغیه‌ها در مازندران به صورت الکترونیکی، گفت: دادگستری استان مازندران بعد از استان تهران بیشترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی را در کشور به خود اختصاص داده است.

این مقام قضایی در ادامه اظهار کرد: از جمله اقدامات سال گذشته این معاونت که موجب کاهش زمان دادرسی و کاهش هزینه‌ها شد، الکترونیکی شدن ابلاغ‌ها بود.

کریمی مله ادامه داد: پیش از این ابلاغیه‌ها و احضاریه‌ها به صورت دستی از طریق پست یا اعزام مامور ابلاغ (ضابط) ارسال می‌شد که زمان بر و هزینه بر بود؛ اما با فراهم شدن زیرساخت‌های ابلاغ الکترونیک، اکثر ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه مدیریت پرونده ارسال و نتیجه نیز در همان سامانه ثبت می‌شود.

وی گفت: بر اساس آمار مهر ماه سال جاری 286 هزارو 950 فقره ابلاغ در شعب دادگستری استان صادره شده که از این تعداد 232 هزار و 168 ابلاغ الکترونیکی بوده است.

کریمی مله خاطرنشان کرد: این امر نشان از ابلاغ بیش از 80 درصد ابلاغیه‌ها در مهر ماه به صورت الکترونیکی دارد که می‌تواند در جریان سهولت روند رسیدگی به پرونده بسیار موثر باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان