مدیرعامل سازمان نوسازی بافت فرسوده شهر تهران خبر داد

ایجاد بزرگترین فضای شهری در پایتخت با طراحی فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران_ تبریز

علی‌اکبری گفت: با طراحی فضای فوقانی تونل تهران_تبریز، بزرگترین فضای شهری در پایتخت ایجاد می‌شود.

ایجاد بزرگترین فضای شهری در پایتخت با طراحی فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران_ تبریز

ایجاد بزرگترین فضای شهری در پایتخت با طراحی فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران_ تبریزبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاوه علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی بافت فرسوده شهر تهران در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک میان شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، سازمان نوسازی شهر تهران و شرکت بازآفرینی شهری ایران درخصوص طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای این طرح بزرگترین فضای شهری در زمینی به مساحت 50 هکتار ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت این زمین در ایجاد فرصتی برای شهر افزود: هرگونه تصمیم گیری برای طراحی این فضا توسط متخصصین انجام می‌شود. با اجرای مسابقه طراحی این فضا، تمام ایده‌ها جمع آوری و بهترین ایده انتخاب می‌شود.

علی اکبری با بیان اینکه دو مجموعه خارجی در این مسابقه شرکت کرده اند، گفت: زمان این مسابقه تا 19 آبان تمدید شده است.

وی افزود: شهرداری تهران بودجه خاصی برای پروژه‌های جانبی طرح مانند کف سازی، پیاده روسازی و اجرای تقاطع غیرهمسطح اختصاص داده است که در دستور کار سال جاری قرار دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی بافت فرسوده شهر تهران تاکید کرد: به دنبال بارگزاری در این زمین نیستیم، طرحی که برای این فضا انتخاب می‌شود آن را به یک فضای شهری عمومی تبدیل می‌کند.

وی درخصوص افزودن زمین‌هایی برای پروژه بازآفرینی شهری گفت: 2 هزار هکتار اراضی در مناطق مختلف برای این طرح شناسایی شده اند.

ایجاد بزرگترین فضای شهری در پایتخت با طراحی فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران_ تبریز

علی اکبری درخصوص استفاده از زمین‌هایی که در این سال‌ها به پادگان‌ها اختصاص یافته‌اند برای طرح بازآفرینی شهری، گفت: خوشحال هستیم که این زمین‌ها تا کنون در اختیار سپاه و ارتش بوده است، چراکه زمین‌هایی که در اختیار پادگان‌ها قرار گرفته اند دست نخورده و بدون ساخت و ساز باقی مانده اند، درصورتی که اگر این زمین‌ها به نهاد‌های دیگر سپرده می‌شد، این گونه محافظت نمی‌شد. برنامه‌هایی درخصوص استفاده از این اراضی در دستور کار دولت است.

مدیرعامل سازمان نوسازی بافت فرسوده شهر تهران درخصوص مسکن امید و اجرای پروژه‌های مسکن پشتیبان گفت: شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان شرکت پیشگام در این عرصه ورود کرده است.

لزوم اعطای تسهیلات با نرخ ارزان به سرمایه گذاران طرح بازآفرینی شهری

در ادامه این مراسم روزبه ظهیری هاشمی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با تاکید بر اینکه بازآفرینی شهری یک الزام است، گفت: نقش دولت در این خصوص حاکمیتی و حمایتی است. بافت فرسوده هزینه های زیادی از مناظر مختلف بر دولت تحمیل می‌کند.

وی نقش حمایتی دولت را محرک پروژه‌های توسعه دانست و گفت: گروه سرمایه گذاری مسکن در 28 سال سابقه خود، 65 هزار واحد مسکونی ساخته است.

ظهیری هاشمی با تاکید بر اینکه نتوانستیم از ظرفیت بافت فرسوده بهره مند شویم، گفت: ارائه تسهیلات به بخش سرمایه گذاری اهرمی است که در راه انداری و تسریع پروژه ها نقش بسزایی دارد.

ایجاد بزرگترین فضای شهری در پایتخت با طراحی فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران_ تبریز

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن با بیان اینکه تامین مالی اصلی ترین مانع سرمایه گذاران است، گفت: سرمایه گذاران باید از تسهیلات بانکی با نرخ ارزان بهره مند شوند. همچنین از معافیت های مالیاتی نیز بهره گیرند.

وی با اشاره به ساخت مسکن انبود و با کیفیت گفت: امیدواریم بتوانیم رسالت خود را در تامین مسکن قشر متوسط ایفا کنیم.

ظهیری هاشمی افزود: زمینی در انتهای نواب و زمینی در منطقه 17 شناسایی شده که مطالعات لازم روی آن ها انجام شده است. این زمین ها با 70 هزار متر مربع زیربنا ظرفیت ساخت 500 واحد مسکونی را دارند.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن در ادامه گفت: 3 زمین دیگر در منطقه 18 و 2 زمین در منطقه 15 شناسایی شده اند که درحال انجام مطالعات روی ان ها هستیم تا امکان استفاده از آن ها برای ساخت مسکن روشن شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان