ماهان شبکه ایرانیان

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

روابط بانکی با اروپا تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند/ سخت‌ترین مساله تعاملات بانکی است

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ مرتضی صفاری‌ نطنزی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: در صورتی که وعده اروپایی‌ها در مورد برقراری روابط بانکی و مالی با ایران محقق شود، تحریم‌های جدید آمریکا خنثی خواهد شد.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس با تاکید بر اینکه در رابطه با تحریم‌ها، سخت ترین مساله تعاملات بانکی ایران با سایر کشورهاست، گفت: در این شرایط ایجاد کانال مالی ارتباطی اروپا با ایران بسیار مهم است، زیرا با ایجاد این کانال، می‌توانیم با کشورهای اروپایی و سایر کشورها تجارت و مبادلات عادی داشته باشیم و به این ترتیب تحریم‌ها عملا خنثی و بی اثر می‌شود و نمی تواند تاثیر چندانی بر اقتصاد ایران بگذارد.

صفاری نطنزی در ادامه افزود: آمریکا سعی دارد با اجرا کردن دور دوم تحریم‌ها علاوه بر ایجاد جنگ روانی، مبادلات تجاری و اقتصادی را برای کشورمان دشوار کند که از تحریم نفتی ایران هم همین هدف را دنبال می‌کند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بسیاری از کشورها خواهان خرید نفت از ایران هستند و همین موضوع تحریم‌های آمریکا را بی اثر می‌کند، گفت: با توجه به این موضوع، برقراری روابط مالی و بانکی با اروپا هم می‌تواند کمک بزرگی به پشت سر گذاشتن دور جدید تحریم‌ها باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان