سوزوکی ویتارا، رنو تندر ۹۰ و پژو ۲۰۰۸؛ غایبین تازه فهرست محصولات ایران خودرو

طی چندماه گذشته هر روز خبرهایی در مورد قطع همکاری یا خروج کمپانی های بزرگ بین المللی از بازار ایران گوش می رسد و تاکنون خروج خودروسازان فرانسوی و کره ای از کشور قطعی شده است

سوزوکی ویتارا، رنو تندر 90 و پژو 2008؛ غایبین تازه فهرست محصولات ایران خودرو

طی چندماه گذشته هر روز خبرهایی در مورد قطع همکاری یا خروج کمپانی های بزرگ بین المللی از بازار ایران گوش می رسد و تاکنون خروج خودروسازان فرانسوی و کره ای از کشور قطعی شده است. اکثر برندهای چینی هنوز به شکل رسمی موضع خود را اعلام نکرده اند و ژاپنی هایی نظیر مزدا نیز ظاهرا گزینه تعلیق فعالیت های خود در ایران را انتخاب کرده اند. تاکنون از سرنوشت تولید سوزوکی ویتارا اطلاعاتی در درست نبود اما حالا به نظر می رسد که پرونده عرضه این ژاپنی کهنه کار در بازار ایران نیز مختومه شده است.

طی ساعات گذشته با انتشار فهرست قیمتی آبان ماه ایران خودرو علاوه بر پژوهای مونتاژی ساخت ایکاپ (پژو 2008 و 301)، رنو تندر 90 و سوزوکی گرند ویتارا نیز قیمت گذاری نشده اند و از این رو می توان حدس زد که احتمال همکاری ایران خودرو با رنو و سوزوکی نیز در دوران تحریم ها به حالت تعلیق در آمده است. این در حالیست که قیمت تمامی خودروهای مذکور طی ماه های گذشته در بازار به شدت افزایش یافته و به بیش از دو برابر دوران قبل از تحریم ها رسیده است. به شکلی که حالا سوزوکی گرند ویتارا به خودرویی حدودا 300 میلیون تومانی مبدل شده است.

سوزوکی ویتارا

قیمت نسخه های اتوماتیک رنو تندر 90 از یکصد میلیون تومان فراتر رفته و پژو 2008 نیز که روزگاری به عنوان یک کراس اووور 75 میلیون تومانی از آن یاد می شد، حالا بیش از 230 میلیون تومان معامله می شود.

با این حال ظاهرا تلاش خودروسازان برای اخذ مجوز افزایش قیمت هنوز به جایی نرسیده است و از این رو قیمت های آبان ماه ایران خودرو نیز به شکل رسمی تغییری نکرده و همانند گذشته براساس قیمت هایی با نرخ ارز 4200 تومانی اعلام شده است.

قیمت محصولات ایران خودرو

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر