لایحه صندوق مکانیزه فروش در اولویت بررسی مجلس قرار گرفت

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان در خصوص اولویت بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) در دستور کار قرار گرفت.

محمدرضا پورابراهیمی به عنوان متقاضی بررسی این لایحه با اولویت در مجلس گفت: با توجه به بحث احتکار کالاها و مجموعه اقداماتی که در این زمینه انجام شده حوزه نظارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت که بخش بازرگانی داخلی را باید مدیریت کند با مشکلات متعددی روبرو شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: وصول مالیات‌های قانونی دولت از محل فروش‌های کاملا تعریف شده براساس مکانیزم مشخص یکی از موضوعات اساسی است که در مباحث اقتصادی امروز ما مطرح است.

وی در ادامه افزود: شفافیت درخصوص اطلاعات اقتصادی نیز از مسائل مهم دیگر کشور است. ما برای اینکه بتوانیم این موضوعات را در کنار هم قرار دهیم و مشکلات مربوط به واحدهای صنفی را حل کنیم، لایحه دولت درخصوص تشکیل صندوق‌های مکانیزه فروش را در دستورکار مجلس قرار دادیم و در کمیسیون اقتصادی بررسی آغاز شد و به دلیل اهمیت این موضوع همکاران در این زمینه به ما کمک و تلاش کردند تا سریع تر این لایحه به سرانجام برسد.

پورابراهیمی با بیان اینکه این لایحه از دی ماه سال 96 در دستورکار صحن علنی است، گفت: اگر این لایحه سریع تر تبدیل به قانون و ابلاغ شود ما شاهد شفافیت اطلاعات خواهیم بود و مشکلاتی که داریم برطرف خواهد شد و مهمتر از همه نظارت دولت بر عملیات بخش‌های اقتصادی خود و فعالیت‌های کلان اقتصادی کشور بیشتر می‌شود.

گفتنی است در ادامه نمایندگان با 147 رای موافق، 18 رای مخالف 5 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر با بررسی اولویت دار این لایحه موافقت کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان