در نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال

به جای کمیته داوران باشگاه ها محکوم شدند!

در هفته های اخیر اشتباهات داوری در بازی های لیگ برتر آزار دهنده بوده بطوریکه این اشتباهات تاثیر مسقتیم در نتایج برخی از بازیها داشت.

به گزارش "ورزش سه"، در هفته ای که گذشت بنا به گفته فریدون اصفهانیان اشتباهات داوری در نتیجه سه بازی تاثیر گذار بود! با وجود افزایش اشتباهات داوری انتظار می رفت اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در تازه ترین نشست خود به این خاطر فریدون اصفهانیان که اتفاقا یکی از اعضای هیات رئیسه بشمار می رود را مورد سوال و جواب قرار دهند و توصیه هایی به وی داشته باشند. اما  آنچه که در جلسه مطرح شد ایراد به اعتراضات صورت گرفته از سوی باشگاه ها و هم چنان مربیان بود!


در گزارش ارایه شده از نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال توسط سایت فدراسیون این چنین آمده است: « ابتدای این نشست، اعضای هیات رئیسه فدراسیون ضمن حمایت از نظام داوری کشور در خصوص هرگونه فضاسازی، بیانیه و مصاحبه قبل و بعد از بازی درخصوص داوران، از ارکان قضایی فدراسیون خواست تا نسبت به برخورد وفق مقررات، اقدامات جدی داشته باشند و هم چنین به باشگاهها یادآوری کرد هرگونه نقطه نظر در مورد مسائل داوری را به صورت کتبی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ جهت پاسخ ارائه نمایند.»


در اینکه برخی از اظهار نظرها و هم چنین برخی از رفتارها در واکنش به اشتباهات داور از بیخ و بن غلط است شکی وجود ندارد. به طور مثال حمله به سید مهدی سید علی در جریان بازی بادران با سرخپوشان پایتخت که در نهایت موجب اعزام داور به بیمارستان شد. اما نگاه یک سویه به اشتباهات داوری نه تنها موجب کاهش اشتباهات داوری نمی شود بلکه به داوران این را القاء می کند که در هر شرایطی مورد حمایت فدراسیون فوتبال هستند.


اگر قرار بود در نظر گرفتن محرومیت سه چهار جلسه ای برای داور موجب کاهش اشتباهات داوران شود تا اکنون این اتفاق رخ داده بود اما امروز شاهداین هستیم که اشتباهات داوری چنان افزایش یافته که در سه بازی از 8 بازی هفته دهم نتایج را داوران رقم زده اند!


سوال اساسی این جاست چرا داوری که مدام اشتباه بد می کند و نتیجه بازی را تعیین می کند نباید با جرایم سنگین تری از سوی فدراسیون فوتبال مواجه شود؟ چرا داوری که ضعیف است و مدام اشتباه می کند از سوی فدراسیون فوتبال کنار گذاشته نمی شود؟ مگر پای حق و حقوق تیم ها در این بین در میان نیست؟ چرا در نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از اصفهانیان به عنوان رئیس کمیته داوران  سوال نشد که چرا این همه داوران اشتباه می کنند و کمیته داوران موفق به کاهش این اشتباهات نشده است؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان