باکس آفیس آخر هفته: Bohemian Rhapsody موفقیت‌آمیز اکران می‌شود؛ Nutcracker ناکام می‌ماند

فیلم زندگی‌نامه‌ای «حماسه‌ی کولی» Bohemian Rhapsody درباره‌ی گروه موسیقی کویین Queen قهرمان باکس آفیس است و با فروش ۵۰ میلیون دلار در اکران خود در آمریکای شمالی، حتی با در نظر گرفتن تورم، دومین فیلم بزرگ زندگی‌نامه‌ای در صنعت موسیقی، پس از «مستقیم از کامپتن» Straight Outta Compton در سال ۲۰۱۵ (با ۶۰

فیلم زندگی‌نامه‌ای «حماسه‌ی کولی» Bohemian Rhapsody درباره‌ی گروه موسیقی کویین Queen قهرمان باکس آفیس است و با فروش 50 میلیون دلار در اکران خود در آمریکای شمالی، حتی با در نظر گرفتن تورم، دومین فیلم بزرگ زندگی‌نامه‌ای در صنعت موسیقی، پس از «مستقیم از کامپتن» Straight Outta Compton در سال 2015 (با 60.2 میلیون دلار فروش) است.
این فیلم در خارج از آمریکا 72.5 میلیون دلاری فروخت و برداشت خود از این آخر هفته را به 122.5 میلیون دلار و جمع فروش اولیه را به 141.7 میلیون دلار رساند.

عملکرد فراتر از انتظار این فیلم — که در آن رامی ملک Rami Malek در نقش خواننده‌ی افسانه‌ای فردی مرکوری Freddie Mercury بازی می‌کند — غزل خداحافظی دل‌نشینی برای کمپانی فاکس قرن بیستم 20th Century Fox است، درحالی‌که این کمپانی آخرین فیلم‌هایش را به‌عنوان یک استودیوی بزرگ مستقل هالیوودی به بازار باکس آفیس عرضه می‌کند؛ این کمپانی به‌زودی به کمپانی دیزنی Disney فروخته خواهد شد. کمپانی New Regency هم در تأمین هزینه‌ی این فیلم 52 میلیون دلاری با تهیه‌کنندگی گراهام کینگ Graham King مشارکت داشت. فاکس به‌شدت نیازمند یک اکران بزرگ بود؛ «حماسه‌ی کولی» Bohemian Rhapsody بزرگ‌ترین اکران داخل آمریکا پس از «ددپول 2» Deadpool 2 محسوب می‌شود.

ازقضا، دیزنی Disney با فیلم «فندق‌شکن و چهار قلمرو» The Nutcracker and the Four Realms و فروش 20 میلیون دلاری آن در اکران داخل آمریکا، با شکست مواجه شد. بودجه‌ی تولید این فیلم پرهزینه، 125 میلیون دلار بوده است. این پایین‌ترین اکران ملی این استودیو در دو سال گذشته، بدون در نظر گرفتن مستندهای طبیعی، محسوب می‌شود. دیزنی Disney که مالک بیش از 30 درصد از سهم بازار سال 2018 است، می‌تواند به‌راحتی این خسارت را پوشش دهد و سال را با فیلم‌های بلند‌مرتبه‌ای مانند «رالف اینترنت را خراب می‌کند» Ralph Breaks the Internet و «بازگشت مری پاپینز» Mary Poppins Returns به پایان برساند.«فندق‌شکن» Nutcracker در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت و پس‌ازآن فیلم «هیچ‌کس احمق نیست» Nobody’s Fool از تایلر پری Tyler Perry با نقش‌آفرینی تیفانی هدیش Tiffany Haddish قرار داشت. اولین فیلم کمدی مثبت 17 سال پری Perry با 14 میلیون دلار فروش اکران شد که یکی از پایین‌ترین اکران‌های زندگی کاری پرثمر او محسوب می‌شود.
هر دو فیلم «فندق‌شکن» Nutcracker و «هیچ‌کس احمق نیست» Nobody’s Fool نقدهای ضعیفی دریافت کردند و امتیازهای آن‌ها در وب‌سایت راتن تومیتوز Rotten Tomatoes به ترتیب 34 درصد و 25 درصد بود. «حماسه‌ی کولی» Bohemian Rhapsody به شکل کاملی موردتوجه منتقدان قرار نگرفت و امتیاز معمولی 60 درصد از راتن تومیتوز دریافت کرد، اما به‌راحتی توانست مخاطبان خود را جذب کند.

«حماسه‌ی کولی» Bohemian Rhapsody که در مورد شهرت گرفتن گروه موسیقی راک کویین Queen در دهه‌ی 70 میلادی است، آخرین فیلم موفق درباره‌ی موسیقی محسوب می‌شود. این فیلم از اکران 42.9 میلیون دلاری اخیر «ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born که در داخل آمریکا تا به امروز 165 میلیون دلار فروخته است، جلو زد.
این فیلم زندگی‌نامه‌ای مسیر پرپیچ‌وخمی را در رسیدن بر روی پرده‌ی سینما تجربه کرد. در اواخر مراحل تولید، فیلم‌ساز برایان سینگر Bryan Singer اخراج شد. او که هنوز به‌عنوان تنها کارگردان این فیلم شناخته می‌شود، با دکستر فلچر Dexter Fletcher جایگزین شد. لوسی بوینتن Lucy Boynton، گویلیم لی Gwilym Lee، بن هاردی Ben Hardy، جوزف ماتزلو Joseph Mazzello، آیدان گیلن Aidan Gillen، تام هولندر Tom Hollander، الن لیچ Allen Leech و مایک مایرز Mike Myers در این فیلم ایفای نقش می‌کنند و اعضای گروه کویین Queen برایان می Brian May و راجر تیلور Roger Taylor که همچنان تور برگزار می‌کنند، از نزدیک با این فیلم درگیر شدند.فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born از کمپانی دیزنی که از هفته‌های قبل باقی مانده بود با 11.1 میلیون دلار فروش در جایگاه چهارم قرار گرفت و جمع فروش جهانی خود را به 300 میلیون دلار نزدیک کرد (293.9 میلیون دلار).
فیلم «هالووین» Halloween از کمپانی‌های یونیورسال Universal و بلوم‌هاوس Blumhouse با 11 میلیون دلار فروش در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت، درحالی‌که در سومین آخر هفته‌ی خود به جمع فروش داخلی 150.4 میلیون دلار رسید.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان