متولدین هر ماه چه بیماری روانی ای دارند؟!

«یک روز روان‌شناسان به سیم آخر زدند و حس کردند دیگر چیزی برای باختن ندارند؛ لذا به این نتیجه رسیدند که متولدین هر ماه دارای حداقل یک بیماری روانی هستند. بله متاسفانه با همین صراحت و وقاحت…» افسانه جهرمیان با همین مقدمه طنزی در «بی قانون» منتشر کرد.

بیماری روانی

 

فروردین

فروردینی‌های فعال و به اصرار خودشان مغرور، در اثر زحمت‌های زیاد و بی‌نتیجه که انگار گِل لگد می‌کردند تا حالا، به اسکیزوفرنی مبتلا می‌شوند. بعد از ابتلا به اسکیزوفرنی، دیگر فقط توهم فعالیت و مفید بودن را دارند و عملا آبی ازشان گرم نمی‌شود.

 

اردیبهشت

اردیبهشتی‌ها با آن حالت آرام و رمانتیکی که دارند به تدریج چه بخواهند چه نخواهند، افسردگی می‌گیرند و زن و مرد، یکصدا به این نتیجه می‌رسند؛ زنی تنها هستند در آستانه فصلی سرد. از متولدین این ماه در بی‌قانون پیدا نکردم ولی می‌توان به سالوادور دالی، ویلیام شکسپیر و نانسی عجرم اشاره کرد. که البته نانسی عجرم کمی محاسبات روان‌شناسان را به هم ریخت. ولی به هرحال چیزیه که هست.

 

خرداد

دیگر از مادرجان گلابِ بنده بگیر تا روان‌شناسان و ستاره‌شناسان؛ همه می‌دانند که خردادی‌ها دوچهره و دوشخصیتی هستند. بیماری این عزیزان هم اختلال دوقطبی است که پدر همه به غیر از خودشان را درآورده. به طوری که هر 10 دقیقه خیلی سراسیمه دنبال نیمه گمشده‌شان هستند.

 

تیر

تیرماهی‌های خانواده‌دوست و حساس این قدر به خودشان سخت می‌گیرند که متاسفانه بعد از مدتی علایم مازوخیسم (خودآزاری) درون‌شان قوت می‌گیرد و هِی منتظرند تا در فرصت مناسب خودشان را گیر بیندازند و اذیت کنند.

 

مرداد

مردادی‌ها خب انصافا خیلی انسان‌های خوب و شریف و جذابی هستند ولی به هرحال این خودستایی بعد از مدتی تبدیل به پارانویا می‌شود و روان‌شان را کلا به هم می‌ریزد. تا جایی که شک مثل خوره تمام جان‌شان را می‌خورد (یعنی تموم جونشون رو هااا) که بقیه تحمل این همه خوبی و قدرت و اراده و هوش و سلیقه و درایت و کفایت و صداقت و متانت و شجاعت آن‌ها را ندرند و درصدد توطئه برای آن‌ها هستند. (واقعا هم هستند)

 

شهریور

شهریوری‌های کمال‌گرا و مودب و مرتب؛ به تدریج به مرض وسواس فکری و عملی دچار می‌شوند و هر چیز که دست‌شان برسد را می‌شویند، می‌گذارند کنار. از انسان‌ها بگیر تا وسایل و ظروف و غیره. که خطوط کف دست‌شان هم از شدت شست‌وشو ازبین رفته.

 

مهر

مهرماهی‌ها معمولا انسان‌های متعادل و متوازن و مهربانی هستند و به مرور ترس از اینکه نکند جایی عدالت را رعایت نکنند باعث بروز فوبیا (ترس مرضی) در آن‌ها می‌شود و دست به دست شلوار عوض می‌کنند.

 

آبان

آبانی‌های مغرور و قوی و عجول، با وجود احساس فناناپذیری، اتفاقا بدجوری به فنا می‌روند و دچار جنون ادواری می‌شوند. به این صورت که در 24 ساعت، 18 ساعتش را مشغول جنون هستند وفقط 6 ساعت بیکار هستند که آن هم زمان خواب‌شان است!

 

آذر

آذری‌ها افراد بسیار رک‌، ولخرج و خونگرمی هستند. به صورتی که سرانجام گند قضیه در می‌آید و همین رفتارها و کول‌بازی‌ها، باعث بروز استرس حاد و مرضی در آن‌ها می‌شود. جوری که وقتی یاد کارها و حرف‌های‌شان می‌افتند تمام بدن‌شان از استرس یخ می‌کند و به رعشه می‌افتد.

 

دی

دی ماهی‌های کاردان و رییس و انتقامجو به مرور در اثر اُوردوز در این خصوصیات، متاسفانه درگیر بیماری سادیسم (دگرآزاری) می‌شوند و با اخلاق‌شان چوب در دل و روده همه می‌کنند.

 

بهمن

بهمنی‌ها در اثر خونسردی و ثبات قدم و توداری بیش از حد، از نواحی‌ای تغییر سایز می‌دهند. پس از مدتی مرض پرخوری عصبی می‌گیرند.

 

اسفند

اصولا اسفندی‌ها از صفر تا صدشان زیر دو ثانیه است. همین قابلیت به مرور، به موتورشان فشار آورده و گرفتار PBD یا اختلال شخصیت مرزی می‌شوند که در حالات عاطفی و رفتاری‌شان بسیار ناپایدار و متزلزل و اعصاب خوردکُن می‌شوند. به قول خودمان، مدام حالی به حالی می‌شوند. البته خودشان متوجه بیماری‌شان نیستند ولی از دهان اطرافیان، به راحتی می‌توان متوجه بیماری‌شان شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 12
پاسخسلنا صلاح زاده | 1398/09/09 - 16:37
من خودم آبانی ام و اون رو هم درست میگه ومن فهمیدم که دوستم هلیا بیماریpBDداره حالا بهش نمی گم ولی مطالبتون خیلی خوب بود ممنون❤
پاسخآسنات | 1398/08/19 - 22:41
به جان خودم همش درسته ....من خودم فروردینی ام بین واقعیت روگفتین ....😂😂😂
پاسخبیخیال | 1398/08/13 - 20:37
خیلی مزحرفه
پاسخحالا | 1398/07/17 - 11:47
خدایی اینقدر خندیدم که کبود شدم زیبا ترین طالع بینی بود که خوندم از شدت خنده دل درد گرفتم مگه داریم همش در مورد همه ماه ها درست بود خیلی خوب بود
پاسخاشکان | 1398/06/26 - 12:57
خفه بابا مردادی بی مصرف
ناشناس | 1398/12/04 - 17:28
هرکسی نظری داره به نظرم خیلی هم درست بود
شهلا رضایی | 1398/11/28 - 17:11
ای ول داری ،گل گفتی عزیز
پاسخمحمدرضا | 1398/04/12 - 05:37
من خودم آذریم تمام این مشکلات دارم
پاسخرضا | 1397/12/18 - 00:27
به جان عمه مرحومم همینه که گفتی فروردینی ام اینقدر دست به کارهای متفاوت زدم که به هر کاری میخوام فکر کنم دیگه حتی حوصله ام نمیکشه
پاسخیه نفر | 1397/10/22 - 10:38
احتمالا خودت مردادی هستی :)
پاسخستاره | 1397/08/29 - 13:29
شوهرم دی ماهیه تازگیا خیلی آزارم میده.خودمم مهر ماهیم و فدبیا رو همین الانم دارم
پاسخرز | 1397/08/18 - 09:08
برای خانواده من دقیقا درسته.فقط درمان بیماری روکم داره.خیلی ممنون
ارسال نظر
پیشخوان