ماجرای لشکرکشی قومیتی به مجلس چه بود؟

ایران نوشت: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس پس از اعلام نظر قطعی این کمیسیون درباره بازنشسته بودن افشانی در توئیتر نوشت: «رأی قاطع کمیسیون اجتماعی در مخالفت با طرح استفساریه تبصره یک قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، دفاع از نهاد مقدس قانون و حفظ اعتبار و شأن مجلس بود.

اجر خادمان مردم ازجمله برادرمان آقای محمدعلی افشانی محفوظ است و قطعاً کشور از تجربیات ارزنده این مدیر توانمند استفاده خواهد کرد.»

بر اساس اظهارات برخی چهره‌ها، تلاش‌ها برای ابقای شهردار 59 ساله تا واپسین لحظات هم ادامه داشته تا جایی که محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس در واکنش به این رفتارهای زشت در توئیتر خود نوشت: «از ظهر امروز شاهد صحنه‌های عجیب و زننده‌ای در راهروهای مجلس هستیم، نوعی لشکرکشی خویشاوندی و قومیتی برای لابی با نمایندگان جهت استثنای شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان!»،

اما بالاخره با تمام اما و اگرهای موجود در این مورد وضعیت شهر تهران از بلاتکلیفی تا حدودی خارج شد و وارد فاز انتخاب شهردار جدید می‌شود.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران هم بعد از مشخص شدن وضعیت افشانی از  ازسرگیری فرآیند انتخاب شهردار جدید تهران از روز سه‌شنبه، 15 آبان خبر داد. تعیین وضعیت شهردار شورایی‌ها را بار دیگر وارد چالش انتخاب مدیریت شهری کرده چراکه اعضای شورا تا آخرین لحظه امید داشتند ورق به نفع‌شان برگردد و دومین شهردار انتخابی‌شان ابقا شود، اما اعلام نظر کمیسیون‌ها طی روز گذشته تیر خلاصی را زد و شورا باید طبق وعده‌ای که داده این بار شهردار پایتخت را در مدت زمان کوتاه تری نسبت به دوره قبل انتخاب کنند.

در همین راستا مرتضی الویری، ضمن شفاف‌سازی در مورد رأی خود به افشانی در توئیتر نوشت: «امروز درکمیسیون شوراهای مجلس گفتم: با اینکه به آقای افشانی رأی نداده بودم، از اهمیت ثبات مدیریت شهری و اختیارات شوراها دفاع می‌کنم. باتوجه به تصمیم امروز کمیسیون‌های مجلس شهردار تهران را با بررسی دقیق و قبل از موعد قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان انتخاب خواهیم کرد.»

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان