مردان، قربانیان سرطان پوست در کشورهای توسعه یافته

مطالعات آماری جدید نشان می‌دهد که موارد مرگ و میر بر اثر سرطان پوست در بین مردان در کشورهای توسعه یافته افزایش یافته‌ است

مردان، قربانیان سرطان پوست در کشورهای توسعه یافته

مطالعات آماری جدید نشان می‌دهد که موارد مرگ و میر بر اثر سرطان پوست در بین مردان در کشورهای توسعه یافته افزایش یافته‌ است.

به گزارش به نقل از ایسنا، مطالعات اخیرِ پزشکان انگلیسی حاکی از آن است که از سال 1985 میلادی موارد فوتی بر اثر سرطان پوست در بین مردان در کشورهای ثروتمند افزایش پیدا کرده‌ است.

در عین حال بر اساس این مطالعات رشد نرخ مرگ و میر بر اثر این بیماری در میان زنان روند کندی داشته یا کاهش پیدا کرده‌ است.

به گفته متخصصان، دلیل این تفاوت در بین آمار مرگ و میر بر اثر سرطان پوست در میان مردان و زنان مشخص نیست اما شواهد حاکی از آن است مردان کمتر از خود در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند.

بیش از 90 درصد سرطان‌های پوست از آسیب دیدن سلول‌های پوست ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا دیگر منابع اشعه فرابنفش ناشی می‌شود.

در هشت کشور از 18 کشوری که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته‌اند، میزان مرگ و میر بر اثر سرطان پوست در بین مردان در مدت 30 سال گذشته افزایش 50 درصدی داشته‌ است. همچنین در دو کشور ایرلند و کرواسی این آمار تقریبا دو برابر شده‌ است.

به نوشته گاردین، این افزایش ناگهانی در میزان موارد فوتی ناشی از سرطان پوست در دو کشور اسپانیا و انگلیس 70 درصد، در هلند 60 و در فرانسه و بلژیک 50 درصد بوده‌ است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان