ماهان شبکه ایرانیان

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس:

برنامه ششم اقتصادمحور است/تخصیص ۱۰۰ درصدی برای خسارت کشاورزی

گرگان - نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۱۰۰ درصدی برای خسارت دیدگان محصولات کشاورزی در برنامه ششم خبر داد و گفت: برنامه ششم توسعه کاملاً اقتصادمحور است.

برنامه ششم اقتصادمحور است/تخصیص 100 درصدی برای خسارت کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، نور محمد تربیتی نژاد صبح پنج‌شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه ششم توسعه که به تصویب رسیده یک برنامه کاملاً اقتصادمحور است که به حل معضلات و مسائل اقتصادی کشور توجه دارد.

وی افزود: استان گلستان ظرفیت‌های اقتصادی خوبی دارد که اگر درست برنامه‌ریزی شود، می‌توانیم از دستاوردهای برنامه ششم در استان استفاده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نخستین راهکار برای بهره‌وری بیشتر از برنامه ششم توسعه این است که به کمک مسئولان اجرایی و نمایندگان برش استانی استخراج‌شده و بر اساس بودجه سنواتی تقسیم‌بندی و برنامه‌ریزی انجام شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این برنامه به مکانیزاسیون توجه ویژه‌ای شده و استان گلستان به لحاظ کشاورزی بودن و داشتن ماشین‌آلات فرسوده به‌شرط دارا بودن برش استانی صحیح می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

وی بابیان اینکه 500 هزار هکتار تبدیل اراضی شیب‌دار و تسهیلات مناسب برای مراکز تحقیقاتی در برنامه ششم دیده‌شده است، متذکر شد: گلستان هم درزمینهٔ اراضی شیب‌دار و هم داشتن دانشگاه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی و مراکز تحقیقاتی می‌تواند از این حوزه برای رسیدن به محصولات دانش‌بنیان یاری بجوید.

تربتی نژاد بابیان اینکه تسهیلات خوبی برای صادرات در برنامه ششم دیده‌شده است، تصریح کرد: گلستان یکی از استان‌های منحصربه‌فرد در صنایع تکمیلی و کارخانه‌های تبدیلی است و باوجود سیب‌زمینی و گوشت مرغ مازاد می‌تواند صادرکننده خوبی باشد.

وی اضافه کرد: همچنین پرداخت 85 درصد از هزینه روش نوین آبیاری توسط دولت در برنامه ششم دیده‌شده و گلستان استعداد خوبی در این حوزه دارد و می‌تواند از این تسهیلات 85 درصدی رایگان درروش آبیاری نوین استفاده کند.

ریز گردها گلستان را تهدید می‌کند

وی بابیان اینکه گلستان ظاهراً در حوزه محیط‌زیست مشکل ندارد، بیان کرد: ریز گردها از سمت شمال استان و کشور را تهدید می‌کند و باید در مقام پیشگیری برآمده و از امکانات و ظرفیت‌های دیده‌شده در برنامه ششم در این حوزه استفاده کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در برنامه ششم توسعه دیده‌شده که با همکاری و برنامه‌ریزی مناسب نمایندگان و مدیران و مسئولان اجرایی گلستان می‌توانیم به شاخص‌های مهم در کشاورزی و منابع طبیعی در گلستان برسیم.

وی به بحث خسارت سرمازدگی اخیر به محصولات کشاورزی استان هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به همت مسئولان اجرایی استان و نمایندگان و دولت تأمین خسارت سرمازدگی مصوب و به استان ابلاغ شد اما در اجرا کند پیش می‌رود و سختگیری‌هایی انجام می‌شود که من از مردم عذرخواهی می‌کنم.

تربتی نژاد افزود: در برنامه ششم بیمه اجباری برای تمام محصولات کشاورزی دیده‌شده و تمام کسانی که از تسهیلات بیمه‌ای استفاده کرده‌اند در صورت بروز خسارت 100 درصد آن تخصیص می‌یابد و دیگر معضلات برنامه پنجم در این حوزه را در برنامه ششم نخواهیم داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان