ماهان شبکه ایرانیان

افزایش تمایل به خرید خودروهای چینی در سطوح بالا دستی بازار

پیش از افزایش قیمت دلار و تکانه های شدید ارزی، بسیاری از خریداران ایرانی تنها به فکر خرید خودروهای وارداتی بودند

پیش از افزایش قیمت دلار و تکانه های شدید ارزی، بسیاری از خریداران ایرانی تنها به فکر خرید خودروهای وارداتی بودند. اما این روزها با توجه به افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی از یک طرف و افزایش بهای مدل های دست دوم همین وارداتی ها از طرف دیگر، توان این خریداران برای بدست آوردن مدل های وارداتی از بین رفته و حالا در بخشی از بازار شاهد افزایش تمایل برای خرید خودروهای تولید داخل هستیم.
این تغییر ذائقه بیشتر به بازه قیمتی بین 100 تا 300 میلیون تومان برمی‌گردد چرا که پیش از این در این بازه قیمتی افراد بیشتر تمایل به خرید خودروهای وارداتی داشته و اکنون بودجه مالی تنها اجازه خرید خودروهای تولید داخل را می دهد. البته باید در نظر گرفت که خریداران ممکن است در آینده ناچار به انتخاب خودروهایی کم کیفیت تر نیز شوند چرا که خودروهای تولید داخل سطح بالای غیرچینی همانند مزدا٣ یا پژو٢٠٠٨ هر روز با کاهش تولید مواجه می شوند. بنابراین اصلا دور از انتظار نیست که خریداران متمولی که تا سال گذشته تنها به خودروهای وارداتی راضی می شدند مجبور به انتخاب از بین گزینه‌های قدیمی و از رده خارج همانند سراتو دو نسل قبل سایپا و سوزوکی ویتارا ١٢‌ساله ایران‌خودرو شوند.
با این اوصاف افزایش تمایل به خرید خودروهای چینی اصلا پدیده ای دور از انتظار و غیر قابل پیش بینی نیست چرا که خودروهای چینی نسبت به مدل های قدیمی ایران خودرو و سایپا از سطح تجهیزات و طراحی بالاتری برخوردار اند. البته نکته ای که در این میان توجه همه رو به خود جذب می کند افزایش قیمت کارخانه ای خودروهای چینی و توقف فروش قسطی آن هاست.
به این ترتیب چینی های گران شده ای که این روزها تنها به صورت نقدی قابل دسترس هستند در سطوح بالادستی بازار قرار گرفته و خودروهایی که شاید سال گذشته کمتر خریدار متمولی نسبت به آن ها تمایل نشان می داد این روزها در مناطقی از شهر به‌فروش می‌رسند که قبلا منطقه حکمرانی وارداتی‌های کره‌ای و ژاپنی بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان