ارتباط میان قتل خاشقجی و افشاگری درباره منابع مالی ایران اینترنشنال

خبرنگار گاردین در صفحه توییتر خود اعلام کرد فردی که پیش از این به وی گفته بود که شبکه ماهواره‌ای ضد ایرانی «ایران اینترنشنال» از سوی ولیعهد عربستان سعودی و رئیس دفتر او تأمین مالی می‌شود جمال خاشقجی بوده است.

ارتباط میان قتل خاشقجی و افشاگری درباره منابع مالی ایران اینترنشنالبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، خبرنگار گاردین در صفحه توییتر خود اعلام کرد فردی که پیش از این به وی گفته بود که شبکه ماهواره‌ای ضد ایرانی «ایران اینترنشنال» از سوی ولیعهد عربستان سعودی و رئیس دفتر او تأمین مالی می‌شود جمال خاشقجی بوده است.

گاردین روز چهارشنبه 31 ماه اکتبر در گزارشی به موضوع ارتباط شبکه تلویزیونی فارسی زبان ایران اینترنشنال مستقر در انگلیس با محمد بن سلمان شاهزاده سعودی پرداخته و نوشت: شبکه تلویزیونی ایرانی مستقر در انگلیس توسط یک شرکت دریانوردی مرموز با مدیریت تاجری سعودی تامین بودجه می‌شود که ارتباط نزدیکی با محمد بن سلمان دارد.

گاردین در این گزارش خود به نقل از «یک منبع آگاه» نوشته بود: محمد بن سلمان که به اعتقاد بسیاری مسئول اصلی قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی است، حامی پشت پرده ایران اینترنشنال است. این ایستگاه تلویزیونی که خارج از منطقه چیسویک (منطقه‌ای در غرب لندن که ایستگاه‌های تلویزیونی و استودیو‌های بسیاری را در خود جای داده است) قرار دارد، ادعا‌های مربوط به دریافت کمک‌های مالی از سوی دادگاه سلطنتی عربستان سعودی را رد یا تکذیب نکرده است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه به نقل از این منبع آگاه گزارش داده است: سعود القحطانی مامور اطلاعاتی شاهزاده سعودی – یکی از دو مقام ارشدی که در ارتباط با قتل خاشقجی از کار برکنار شدند- از عوامل پشت پرده تامین مالی شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال بوده است.

اکنون خبرنگار گاردین در صفحه توییتر خود نوشته است: شخصی که این اطلاعات را در اختیار گاردین گذاشته جمال خاشقجی بوده است.

خبرنگار گاردین نوشته است: 6 روز پیش از قتل خاشقجی وی با این رسانه تماس گرفته و گفته است منابع مالی شبکه ایران اینترنشنال را محمد بن سلمان و سعود القحطانی تامین می‌کنند.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان