تعجب مردم از دیدن شقایق فراهانی در کربلا

خبرآنلاین: نمایش میدانی «رسول» که از دو هفته پیش در بوستان نوروز در تپه‌های عباس آباد تهران روی صحنه رفته است، هر شب میزبان نزدیک به دو هزار تماشاگر بوده که بسیاری از هنرمندان تئاتر و سینما از آن جمله‌اند.

شقایق فراهانی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر هم یکی از تماشاگران نمایش «رسول» بود که پس از دیدن یکی از اجراهای آن گفت: «من خیلی کوچکتر از آنم که بخواهم درباره آقای نعیمی (بازیگر نمایش رسول) صحبت کنم و بسیار از دیدار ایشان روی صحنه لذت بردم و باید از او درس بگیریم. نسبت به چیزی که در بدو ورود نمایش دیدم، حیرت کردم و تا به حال چنین فضای بزرگی را به همراه این دکور و نورپردازی که برای دو تا سه هزار تماشاگر تعبیه شده باشد، ندیده بودم.»

فراهانی با اشاره به اینکه قبلا چنین تئاتری با فاصله دور اجرا کرده است و این بار در مقام تماشاگر «رسول» را می‌بیند، یادآوری کرد: «برایم جالب بود که فاصله تماشاگر و بازیگر دور است، اما کاملا دیده و ارتباط تماشاگر با نمایش هم برقرار می‌شد.»

بازیگر نمایش «ریچارد» درباره محتوای نمایش نیز توضیح داد: «محتوای نمایش شاهکار بود، چون این داستان‌های دلی را چندین سال است -به خصوص داستان‌های شریعتی- دنبال می‌کنم. به‌قدری بعضی از فضاها تأثیرگذار بود که نمی‌توانستم در بعضی جاها احساساتم را کنترل کنم.»

او با اشاره به عکس‌العمل مردم نسبت به حضور او در مکان‌های مقدس عنوان کرد: «وقتی در کربلا یا نجف بودم و مردم مرا می‌دیدند، تعجب می‌کردند که چه تناسبی با آنجا دارم. وقتی «رسول» را دیدم، انگار حدیث نفس بعضی از ما بود که دلی علاقه‌مند هستیم.»

فراهانی در پاسخ به این پرسش که چه داستان‌هایی می‌توانند قابلیت اجرای میدانی داشته باشند، گفت: «هر داستانی می‌تواند قابلیت اجرای میدانی داشته باشد و مهم طراحی و کارگردانی و نویسندگی آن است. خیلی خوب است که مقولات فرهنگی دیگر نظیر کنسرت‌ها در این فضای باز اجرا شود.»

نمایش «رسول» به کارگردانی سعید اسماعیلی و بازی حمیدرضا نعیمی، کاظم هژیرآزاد، حبیب دهقان‌نسب و ... از 6 تا 18 آبان، هر شب ساعت 19 تا 21 در بوستان نوروز مجموعه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد روی صحنه خواهد رفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان