خبر‌های کوتاه رادیو و تلویزیون

لیلی با من است و شاهرخ‌خان به تلویزیون می‌آیند

خبرگزاری تسنیم: امروز رویداد‌های مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

"لیلی با من است" در شبکه افق

سریال "لیلی با من است" از شنبه این هفته روی آنتن شبکه افق می‌رود. "لیلی با من است" عنوان یک فیلم سینمایی کمدیِ جنگی در حوزه دفاع مقدس است که کمال تبریزی در مقام تدوین‌گر، نویسنده و کارگردان آن را در سال 1374 ساخت. داستان فیلم در مورد صادق مشکینی، فیلمبردار تلویزیون است که از جبهه و جنگ می‌ترسد، اما برای اینکه بتواند از صندوق تلویزیون وام بگیرد تا خانه نیمه‌ساخته‌اش را تکمیل کند، باید برای فیلمبرداریِ فیلمی مستند از اسرای عراقی به منطقه جنگی برود. صادق شبانه وصیتی تنظیم می‌کند و فردا صبح به‌همراه آقای کمالی عازم منطقه می‌شود و برای اینکه پایش به جبهه و منطقه جنگی و خط مقدم نرسد، حوادث عجیب و غریبی رقم می‌زند… پرویز پرستویی، محمود کاظمی و شهره لرستانی از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند.

با حلول ماه ربیع الاول این فیلم سینمایی به صورت مجموعه‌ای چند قسمتی از شبکه افق سیما پخش خواهد شد. زمان پخش این سریال شنبه تا چهارشنبه ساعت 23:30 است و تکرار آن هم سات‌های 6:00 و 9:30 روز بعد روی آنتن می‌رود.

بررسی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در "کیوسک "

مجله فرهنگی- هنری کیوسک با موضوع سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شنبه نوزدهم آبان‌ماه ساعت 22:20 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. مجموعه برنامه کیوسک با اجرای احسان عبدی پور امشب بعد از اخبار شبانگاهی میزبان ابراهیم داروغه زاده، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر است که به بررسی وضعیت سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و وضعیت اکران این روز‌های سینما می‌پردازد.

مجموعه برنامه «کیوسک» در 26 قسمت 60 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی و سردبیری امیر ابیلی، به صورت تحلیلی اتفاقات روز حوزه فرهنگ و هنر را بررسی می‌کند. این برنامه شنبه شب‌ها روانه آنتن شبکه سه سیما می‌شود.

«پرونده» شبکه چهار برای ترویج علم در فضای مجازی

مجله علمی و فرهنگی «چرخ» شبکه چهار سیما، امشب به مناسبت هفته ترویج علم به «موضوع ترویج علم در فضای مجازی» می‌پردازد. فرشاد محمودی تولیدکننده پادکست، رضا حریریان تولید کننده پادکست وسمیرالهی وردی مدیر سایت مهمان بخش «پرونده» برنامه می‌شوند و با مخاطبان در خصوص ترویج علم در فضای مجازی گفتگو می‌کنند.

در بخش «صندلی علم‌سنج» که در گفتگو با هنرمندان و سلبریتی‌ها، هفت باور رایج بین مردم بررسی می‌شود، امشب عزت‌الله رمضانی‌فر بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون روی این صندلی به سوالات پاسخ می‌دهد.

دوربین امشب «چرخ» در بخش «اتاق دانشمند» به سراغ فضای کار و زندگی علی اسفندیار استادیار دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و نیز اولین پژوهشگر که از یک دانشگاه ایرانی توانست در حوزه پژوهش‌های تجربی، مقاله خود را در مجله ساینس به چاپ برساند، رفته است و مخاطبان با زندگی و دلبستگی‌های این استاد دانشگاه بیشتر آشنا خواهند شد.

«7 خبر» با اجرای روزنامه نگاران علمی که اعضای هیأت تحریریه برنامه هم هستند و «علم به زبان ساده» که به سؤالات علمی مردم در فضای مجازی و پیامک‌ها پاسخ می‌دهد از دیگر آیتم‌های تماشایی این برنامه است.

برنامه «چرخ» به تهیه کنندگی الهه بهبودی تلاش می‌کند تا با حضور چهره‌های علمی و پژوهشی به رویداد‌های علمی بپردازد.

«چرخ» کاری از گروه دانش شبکه چهار سیما است که شنبه‌ها ساعت 21 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

پخش سریال تلویزیونی "علی البدل" از شبکه شما

سریال "علی البدل" ساخته سیروس مقدم از شنبه نو ساعت 20 و تکرار آن روز بعد ساعت 14 از شبکه شما پخش شود. الهام غفوری تهیه‌کننده "علی البدل" است و فیلمنامه آن هم به قلم محسن تنابنده و خشایار الوند نوشته شده است. داستان سریال در روستایی اطراف همدان اتفاق می‌افتد و درباره کسانی است که در مجالس و شورا، اعضای علی البدل هستند و در جریان همه امور قرار دارند، اما حق رأی ندارند. یک کار رئال که از فضا‌ها و موقعیت‌های کمدی بهره می‌گیرد.

مهدی هاشمی، مهدی فخیم زاده، احمد مهرانفر، حسین محب اهری، هادی کاظمی، هومن حاجی عبداللهی، محمود جعفری، عزت الله رمضانی فر، بهرام افشاری، فروغ قجابگلی، هدیه آزاده، مهسا باقری، فرشته گلچین، آرزو نبوت، میثم چگینی و محسن تنابنده بازیگران این سریال هستند.

برنامه طنز «روی خط» به زندگی و آثار "جیمز کوک" دریانورد و کاوشگر بریتانیایی می‌پردازد.

گفتگوی تلفنی رادیو صبا با کاشف جزایر هاوایی

برنامه "روی خط" که به معرفی مشاهیر با زبان طنز اختصاص دارد، روز یکشنبه بیستم آبان از "جیمز کوک" می‌گوید. جیمز کوک، دریانورد و کاوشگر بریتانیایی بود. او سه سفر اکتشافی مهم را فرماندهی کرد که در طی آنها، بسیاری از جزایر اصلی اقیانوس آرام – همچون استرالیا، زلاندنو و هاوائی- شناسائی و نقشه‌برداری شدند. شجاعت کوک در اکتشاف مناطق پرخطر (مانند مدار جنوبگان و منطقهٔ صخره‌های مرجانی بزرگ استرالیا)، توانائی در رهبری کردن افراد در شرایط دشوار و مهارت فراوان در فنون دریانوردی، مساحی و نقشه‌برداری او را در شمار موفق‌ترین کاشفان زمان خود قرار می‌دهد. همچنین دانشگاه جیمز کوک به افتخار وی درتانزویل استرالیا تأسیس شده‌است.

برنامه "روی خط" به تهیه کنندگی سارا آقامحمدی با اجرای مسعود خواجه‌وند و رضا شجاعی شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:15 روی موج اف ام 105.5 مگاهرتز از رادیو صبا پخش می‌شود.

«صبح صبا» با ایجاد تغییر در زندگی

برنامه زنده و شاد "صبح صبا" با موضوع "تغییرات در زندگی و نحوه برخورد افراد با آن" روی آنتن می‌رود.

برنامه زنده و صبحگاهی «صبح صبا» با هدف شادی آفرینی و نشاط بخشی از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح به مدت 120 دقیقه با مخاطبان همراه می‌شود.

این برنامه روز یکشنبه بیستم آبان با آیتم‌های متنوع و طنز به موضوع "تغییر در زندگی" می‌پردازد و از مخاطبان خود می‌پرسد در مواجهه با تغییرات چه برخوردی می‌کنند و آیا در مقابل تغییرات مقاومت دارند یا خیر.

برنامه زنده "صبح صبا" به تهیه‌کنندگی مژده آقامحمدی، نویسندگی مریم قاسمی و امیر زنده دلان و با اجرای محمدرضا قلمبر و رضا شجاعی و گزارشگری فرید رشیدی، روی موج اف ام ردیف 105,5 مگاهرتز از رادیو صبا پخش می‌شود.

"خیام نیشابوری" در «مسابقه بی‌سابقه» رادیو صبا

در نمایش طنز "مسابقه بی سابقه" از "عمر خیام نیشابوری" فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و رباعی‌سرای ایرانی یاد می‌شود. برنامه "مسابقه بی‌سابقه" با رویکرد شادی آفرینی و آگاهی‌بخشی به مخاطبان سوالات مختلفی را با موضوعات هنری، ورزشی، اطلاعات عمومی در قالب مسابقه نمایشی طنز مطرح می‌کند.

این برنامه روز یکشنبه بیستم آبان به "عمر خیام نیشابوری" فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و رباعی‌سرای ایرانی اختصاص دارد. نمایش طنز "مسابقه بی سابقه" برنامه‌ای به تهیه‎کنندگی و نویسندگی مریم قاسمی و با بازیگری محمدرضا قلمبر، مسعود خواجه‎وند و صاحبه عظیمی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 15:15 به مدت 15 دقیقه روی موج اف‌ام ردیف 105.5 مگاهرتز از رادیو صبا پخش می‌شود.

نمایش سریال‌های طنز در آی‌فیلم

شبکه آی‌فیلم هم‌زمان با فرارسیدن ماه ربیع دو سریال طنز «دیوار به دیوار» و «لیسانسه‌ها» را در جدول پخش کانال فارسی خود قرار داده است. پخش مجموعه‌های «دیوار به دیوار» و «لیسانسه‌ها» آغاز شد. مجموعه «دیوار به دیوار» محصول سال 1396 به‌کارگردانی سامان مقدم، هر شب ساعت 20 روی آنتن قرار می‌گیرد.

هنرپیشگانی همچون فرهاد آییش، ویشکا آسایش، پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، رویا تیموریان، امیر مهدی ژوله، علی شادمان و آزاده صمدی در این مجموعه طنز ایفای نقش کرده‌اند.

دیوار به دیوار داستان پنج خانواده را روایت می‌کند که پیش از این هیچ آشنایی با یکدیگر نداشته و به دلایلی مجبور می‌شوند سه ماه در یک خانه با یکدیگر زندگی کنند. «دیوار به دیوار» در ساعت‌های 04:00 و 12 بازپخش می‌شود.

سریال «لیسانسه‌ها» به‌کارگردانی سروش صحت نیز ساعت 21 هر شب روی آنتن می‌رود.

«لیسانسه‌ها» محصول سال 1395 است و بازیگرانی همچون بهنام تشکر، متین ستوده، مهران رجبی، امیرحسین رستمی، هوتن شکیبا، امیر کاظمی، بیژن بنفشه‌خواه و کاظم سیاحی در این مجموعه حضور دارند. خلاصه داستان این مجموعه از این قرار است: حبیب وضع مالی مناسبی دارد، ولی به‌علت ضعف در برقراری روابط اجتماعی، هنوز نتوانسته همسری انتخاب کند. مسعود در آستانه ازدواج است، ولی مشکلات زیادی او را از آغاز زندگی مشترک دور می‌کند. مازیار، فرزند خانواده‌ای پرتنش و گرفتار است و فکر مهاجرت در سر دارد. حبیب و مسعود و مازیار سه رفیق لیسانسه‌اند.

هرشب دو قسمت از این سریال روی آنتن می‌رود و در ساعت‌های 05:00 و 13 بازپخش می‌شود.

آغاز نمایش «هفت سنگ» از آی‌فیلم عربی

همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول، کانال عربی شبکه آی‌فیلم، سریال طنز «هفت‌سنگ» را در جدول پخش خود قرار می‌دهد. مجموعه «هفت سنگ» که دوبله آن به تازگی پایان یافته، برای اولین بار برای مخاطبان عرب‌زبان این شبکه به‌نمایش گذاشته می‌شود.

کارگردان این مجموعه علیرضا بذرافشان است و پرویز پورحسینی، بهنام تشکر، الهام پاوه‌نژاد، مهدی سلطانی، شبنم مقدمی و فرناز رهنما در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این سریال درباره سه خانواده است که کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و ماجرا‌های مختلفی برایشان پیش می‌آید.

مجموعه تلویزیونی «هفت سنگ» از شنبه نوزدهم آبان هرشب ساعت 23 به‌وقت مکه (21:30 به‌وقت تهران) روی آنتن می‌رود و در ساعت‌های 05:00، 11 و 17 روز بعد بازپخش خواهد شد.

بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده در "متن حاشیه" شبکه سه

مجموعه برنامه "متن حاشیه" با موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده شنبه نوزدهم آبان‌ماه از ساعت 23 و 15 دقیقه روی آنتن شبکه سه سیما قرار می‌گیرد. مجموعه‌ی گفتگومحور "متن، حاشیه" امشب میزبان محمد مسیحی معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور خواهد بود و به مبحث" بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده" می‌پردازد. میهمانان دیگر این برنامه، علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف کشور و محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هستند که تلفنی با آن‌ها گفتگو خواهد شد.

مجموعه برنامه «متن، حاشیه» کاری از گروه سیاسی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی مجید یوسفی است که با اجرای آبتین شمس به تحلیل مسائل روز می‌پردازد.

«حوالی پاییز» امشب و فرداشب روی آنتن نمی‌رود

سریال تلویزیونی «حوالی پاییز» امشب و فرداشب، نوزدهم و بیستم آبان‌ماه روی آنتن نخواهد رفت. مجموعه تلویزیونی «حوالی پاییز» که هرشب ساعت 20:45 روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود، امشب شنبه نوزدهم آبان‌ماه به دلیل پخش بازی فوتبال فینال لیگ قهرمانان آسیا و حواشی پس از آن و فرداشب یکشنبه بیستم آبان‌ماه به دلیل پخش بازی فوتبال «منچستریونایند- منچسترسیتی» روی آنتن شبکه سه سیما نخواهد رفت.

همچنین در زمان بازپخش سریال در ساعات 03:00 بامداد، 09:30 صبح و 14:30 بعد از ظهر خلاصه قسمت‌های گذشته «حوالی پاییز» برای مخاطبانی که تاکنون موفق به تماشای آن نشده‌اند پخش خواهد شد. تاکنون 13 قسمت از سریال عاشقانه «حوالی پاییز» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی سعید پروینی روی آنتن رفته است و پخش آن از دوشنبه شب 21 آبان از سر گرفته خواهد شد. این سریال در 20 قسمت 45 دقیقه‌ای آماده شده است.

پخش «خانه پوشالی» از شبکه چهار

مجموعه تلویزیونی «خانه پوشالی» با بازی کوین اسپیسی از بیستم آبان‌ماه به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. «خانه پوشالی» مجموعه تلویزیونی سیاسی که در سطح آمریکا به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفته و برخی آن را بازگویی بخشی از رفتار‌های سیاسی مرسوم در ایالات متحده تلقی کرده‌اند.

این سریال یک تریلر سیاسی است که بو ویلیمان آن را با اقتباس از یک مینی سریال انگلیسی به همین نام خلق کرده و نکته جالب این است که هر دو سریال نیز براساس رمانی از مایکل دابز ساخته شده‌اند.

قسمت‌های نخست فصل نخست این سریال به کارگردانی دیوید فینچر و با بازی محوری کوین اسپیسی و رابین رایت، برای نخستین بار در سال 2013 توسط نت فلیکس عرضه شد و سیاست‌های روز آمریکا را با شدت به چالش کشید.

«خانه پوشالی» در مورد یک سیاستمدار دموکرات به نام فرانک آندروود است که بعد از خیانت رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به وی، تصمیم به انتقام از او می‌گیرد. او در این راه از دایره اخلاقیات خارج می‌شود و با دیدی ماکیاولیستی در پی دست یافتن به اهدافش می‌افتد.

پخش «خانه پوشالی» می‌تواند فرصتی برای تماشای بازی درخشان کوین اسپیسی باشد؛ بازیگری که در این نقش برای جوایز متعددی کاندیدا شده و جوایز متعددی نظیر گلدن گلوب را به همراه داشته و بیش از جوایز، منتقدان و تماشاگران را به صورت مستمر وادار به تحسین نمایش خیره‌کننده‌اش در این سریال کرده است.

ناصر طهماسب، کتایون اعظمی، منوچهر والیزاده، مهرخ افضلی، رضا آفتابی، منوچهر زنده دل، ابوالحسن تهامی نژاد، حامد عزیزی، پویا فهیمی، شایان شامبیاتی، مریم جلینی، مهین برزویی، مهدی امینی، نازنین یاری، کسری کیانی، امیرصالح کسروی، صنم نکواقبال، مهناز عوض آبادیان، خشایار شمشیرگران، امیر حکیمی، سارا جعفری، مینا شجاع، امیر منوچهری، محمدعلی دیباج، آرزو روشناس، پویان مقدم، مجید صیادی و... گویندگان فصل نخست این سریال هستند.

«خانه پوشالی» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از روز یکشنبه 20 آبان ماه، هر شب ساعت 24:20 پخش و روز بعد ساعت 6:15 صبح بازپخش می‌شود.

«بدون توقف» به شورای نگهبان رسید

قسمت سی و هفتم از برنامه تلویزیونی «بدون توقف» با حضور دکتر عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان یکشنبه بیستم آبان‌ماه از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

برنامه ترکیبی چالشی «بدون توقف» این بار در گفتگویی صریح و شفاف به موضوع شورای نگهبان قانون اساسی می‌پردازد؛ در این برنامه مباحثی هم، چون ساختار شورای نگهبان، عملکرد شورا در بررسی قانون و صلاحیت‌های نامزد‌های انتخابات بررسی شده است که از یکشنبه بعد از اخبار ساعت 19 روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

«بدون توقف» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا نجارزاده، کاری از خانه تولیدات جوان صدا و سیماست و قرار است به صورت روزانه روز‌های شنبه تا چهارشنبه هر هفته از آنتن شبکه سه مهمان خانه‌ها می‌باشد.

اولین حضور وزیر اقتصاد در تلویزیون

برنامه «نگاه یک» امشب میزبان اولین حضور تلویزیونی فرهاد دژپسند پس از تصدی پست وزارت امور اقتصاد و دارایی خواهد بود. کنترل نوسانات بازار ارز، تشریح برنامه‌ها برای رونق بازار اقتصادی کشور و مقابله با تورم از مهمترین محور‌های گفتگوی وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌باشد.

«نگاه یک» به تهیه کنندگی حسن نهضت کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیماست که شنبه‌ها پس از سریال شبانگاهی روی آنتن می‌رود.

‍"شاهرخ خان" به شبکه نمایش می‌آید

ستاره بودن در عالم سینما، معنائی فراتر از بازیگر بودن است، حتی فراتر از بازیگر خوب یا معروف بودن. یک ستاره، هم تایید مخاطبان عام سینما را با خود دارد، هم حمایت منتقدان خاص را، هم جوایز رای گیری‌های مردمی را گرفته و هم جوایز هیات داوران سخت‌گیر را، و بالاخره هم درون مرز‌های کشور خودش محبوب است و هم چهره‌ای بین المللی دارد. او الگوی دور و نزدیک خیلی‌هاست که لحظه به لحظه فعالیت‌های حرفه‌ای و خصوصیتش را دنبال و ثبت می‌کنند؛ و چه بسا که طرفدارانش با جزئیات زندگی او بیش از جزئیات زندگی اقوام خودشان آشنا باشند! براین اساس، صنعت سینمای هند با آن کمیت بالای تولید داستان‌های آشنای مردم پسند، همیشه یکی از ستاره سازترین سینما‌ها را در سطح آسیا داشته است.

شاهرخ خان، بازیگر مسلمان هندی، یکی از این ستاره هاست که طبق آمار میلیون‌ها طرفدار دارد. این هفته و در بخش مرور پرونده بازیگران، فیلم‌هایی با بازی "شاهرخ خان"، در جدول پخش صحنه گران (مرور آثار) این شبکه قرار گرفته است. شاهرخ خان بازیگری را در سن 23 سالگی زیر نظر کارگردان مشهور تئاتر هند به نام بری جان در دهلی نو با نمایش گروه اکشن شروع کرد، اولین بار در سریال تلویزیونی دل دریا بازی کرد، اما به دلیل طولانی شدن تولید در سال 1988 با سریال فاوجی در نقش اول وارد قاب تلویزیون شد. این سریال مورد تحسین منتقدات و به رسمیت شناخته شدن او شد. در سال 1991 قرار داد اولین فیلم سینمایی اش را امضا کرد، اما بخاطر تاخیر در تولید و اکران با فیلم "دیوانا " در سال 1992 وارد سینما شد این فیلم دومین فیلم پر فروش سال شد. او با نقش مکمل در این فیلم جایزه بهترین بازیگر تازه وارد را گرفت.

یکی از نخستین فیلم‌های معروف شاهرخ خان "دلشکسته‌ی شجاع عروس را می‌برد" نام دارد او برای نقش‌آفرینی در این فیلم جایزه معتبر فیر برای بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. این فیلم ترکیبی از ماجرای عاشقانه، کمدی، اکشن و پر از صحنه‌های آواز و رقص است سینمای مارتا مندیر در بمبئی از 20 سال پیش تا کنون پیوسته این فیلم را اکران می‌کند و برخی از طرفداران شاهرخ خان تا به حال 50 بار این فیلم را دیده اند.

شاهرخ خان در سال 2004 از سوی مجله تایم یکی از بهترین بازیگران هند لقب گرفت. در فیلم گاهی خوشی گاهی غم، پسرش «آریان» نقش کودکی شاهرخ خان را بازی می‌کند. گاهی خوشی گاهی غم، طرفدار، قطار چنای، قهرمانان شرور نیستند، بیلو، دان 2 و ظاهر-زارا از جمله آثار مطرحی هستند که با بازی این بازیگر به ترتیب از شنبه نوزدهم تاجمعه بیست و پنجم آبان ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شوند.

‍شبکه نمایش و پخش آثار منتخب سینمای استرالیا در قالب "سینمای ملل "

شبکه نمایش این هفته در باکس سینمای ملل که به مرور گلچینی از سینمای کشور‌های مختلف می‌پردازد، هفت اثر برگزیده از آثار سینمای استرالیا در جدول پخش خود قرارداده که از شنبه نوزدهم آبان‌ماه، هرشب ساعت 19 از آنتن این شبکه پخش می‌شوند. عناوین این فیلم‌ها شامل " سفری برای آشتی "، " هواپیما‌های کاغذی"، " آخرین سفر "، " بازگشت پسرها"، " آخرین موج"، "حصار ضد خرگوش "و"مردی از رودخانه" می‌باشند.

فیلم سینمایی "سفری برای آشتی" شنبه 19 آبان‌ماه

این فیلم به کارگردانی دین مورفی محصول 2009 استرالیا در ژانر ماجراجویی و درام است. چارلی پدر بوتس همسر خود را به تازگی از دست داده و همین قضیه باعث شده تا کمی افسردگی بگیرد بوتس هم بتازگی از همسر و فرزندش جدا شده است. بوتس تصمیم می‌گیرد برای تغییر فضای ذهنی هردو به مسافرت بروند. آن‌ها با ماشینی شخصی خود براه می‌افتند. در مسیر برای آن‌ها اتفاقاتی می‌افتد که ...

فیلم سینمایی "آخرین سفر" یک فیلم معمایی روز دوشنبه 21 آبان‌ماه

فیلم سینمایی آخرین سفر به کارگردانی گلنداین آیوین محصول 2009 استرالیا درژانر پلیسی است. چوک و پدرش سفری را به مقصد آدلاید آغاز می‌کنند. پدر که تازه از زندان آزاد شده، ماکس مردی را که در این مدت پسرش پیش او بوده را می‌کشد و حالا مخفیانه در حال فرار است. آنها، چون پولی ندارند از طریق سرقت ماشین در طی سفر مخارج خود را تامین می‌کنند. در طول سفر پدر هیچ چیز مفیدی ندارد تا به پسرش یاد بدهد جز اینکه از خاطرات خلاف‌های خود بگوید. در میانه راه چوک از قتل ماکس باخبر می‌شود ...

فیلم سینمایی "آخرین موج" روز چهارشنبه 23 آبان‌ماه

فیلم سینمایی آخرین موج به کارگردانی پیتر ویر محصول 1977 استرالیا است. دیوید مرد جوانی است که از نسل سوم ساکنین استرالیاست. او به حرفه وکالت مشغول است، روزی توسط همکارش در یک پرونده قتل بومیان قبیله‌ای استرالیا دعوت به همکاری می‌شود. او که خود از زمان کودکی‌اش تاکنون درگیر کابوس‌های خاص شبانه است و از ارتباط و شناخت نشانه‌های بومیان لذت می‌برد این پرونده را پذیرفته و نزد آن‌ها برای تحقیق می‌رود. دیوید متوجه می‌شود ...

فیلم سینمایی "مردی از رودخانه برفی" روز جمعه 25 آبان‌ماه شبکه نمایش

رودخانه برفی یک فیلم استرالیایی است که براساس شعر معروف بانجو پترسون به نام مردی از رودخانه برفی ساخته شده‌است. این فیلم به کارگردانی جئوف بروس محصول 1982 در ژانر ماجراجویی و درام است.

در این فیلم، جیم که سالهاست به دنبال گله اسب خود خانه و جسیکا را ترک کرده است به شهر بازمی‌گردد، اما در این مدت جسیکا به اصرار پدرش به خواستگاری آلستر پاتون پسر رئیس بانک شهر جواب مثبت داده است، اما بازگشت جیم عشق قدیمی آن دو را زنده می‌کند و جسیکا به آلستر جواب رد می‌دهد آلستر هم به کمک دسته اراذل و اوباش گله اسب جیم و هریسون را می‌دزدد تا آن‌ها را به بیرون مرز ایالت ببرد و بفروشد، اما ..

سینمای ملل و فیلم‌های برگزیده سینمای استرالیا از شنبه نوزدهم تا جمعه بیست و پنجم آبان‌ماه ساعت 19 از شبکه نمایش پخش شده و ساعت 04:30 و 09:30 روز بعد بازپخش می‌شوند.

آغاز پخش فصل دوم مجموعه مستند «دست آفریده‌ها» از شبکه دو

فصل دوم مجموعه مستند «دست آفریده ها» با رویکرد محتوایی شناخت هنر‌های بومی هر استان و معرفی استادکاران صنایع دستی و هنر‌های سنتی مناطق مختلف کشور از امشب (شنبه نوزدهم آبان) ساعت 21 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این مستند در قالب ساختاری مستند، توسط 14 فیلم‌ساز (کامیار فاروقی، آرش یعقوبی، سپیده برنجی، سعید ریاحی‌فر، رها رضوی، آرش رخشا، فرزاد حبیب‌زاده، بهروز داوودی، رضا حیدری‌پناه، فریده شاهسوارانی، مریم محمدی، عباس اردکانی، حمید قدرتی، رایا نصیری) و در 4 دهه زمانی، (دهه‌های 30، 40، 50، 60) تولید شده است و هر یک از مجموعه‌ها با نامی مستقل به معرفی یکی از هنر‌های سنتی کشورمان می‌پردازد.

اولین قسمت این مجموعه امشب (شنبه) با نام «میراث دار» به کارگردانی فرزاد حبیب زاده به معرفی هنر نازک کاری از استان کردستان اختصاص دارد. همچنین یکشنبه بیست و یکم آبان‌ماه مستند «درباره یک جشن» کاری از رضا حیدری پناه است که به هنر گیوه بافی تعلق دارد. دوشنبه بیست و دوم آبان‌ماه نیز مستند «برای پدربزرگ» به کارگردانی آرش رخشا به هنر شالبافی استان کردستان می‌پردازد و سه شنبه بیست و سوم آبان‌ماه نیز «رویا‌های نمدی» کاری از فرزاد حبیب زاده به هنر نمدبافی از استان کرمانشاه اختصاص دارد.

مجموعه مستند «دست آفریده‌ها» به تهیه کنندگی داود سمواتی یار کاریست از گروه خانواده شبکه دو با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که از شنبه تا سه شنبه هر هفته ساعت 21 روانه آنتن می‌شود. بازپخش این مجموعه نیز ساعت 6:30 روز بعد پخش خواهد شد.

مینو غزنوی مهمان «کتاب‌باز» می‌شود

امشب (شنبه نوزدهم آبان‌ماه)، سروش صحت در برنامه «کتاب‌باز»، میزبان مینو غزنوی، دوبلور پیشکسوت و نام آشنای کشورمان است؛ غزنوی در برنامه امشب درباره تاثیر مطالعه در حرفه دوبله و کاراکتر‌های ادبی و محبوبی که به جای آن‌ها صحبت کرده است با صحت به گفتگو می‌نشیند. در بخش دوم (بخش ثابت شنبه شب‌ها) دکتر رشید کاکاوند در خصوص شیرینی‌های شعر و ادبیات فارسی صحبت خواهد کرد.

«کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت یک بامداد، 8 صبح و 13 بعدازظهر روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

دستاورد‌های علمی انقلاب در «فرصت برابر» بررسی می‌شود

برنامه «فرصت برابر» به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی امروز دستاورد‌های علمی انقلاب را بررسی می‌کند. برنامه «فرصت برابر» شنبه نوزدهم آبان‌ماه میزبان دکتر فاطمه مهاجرانی رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان خواهد بود.

در این برنامه در خصوص دستاورد‌های علمی انقلاب اسلامی دانش آموزان همچنین المپیاد‌های ملی و بین‌المللی گفتگو می‌شود. شناسایی و پروزش استعداد‌های برتر کشور، زمینه‌های نخبه پروری و بسترسازی برای توسعه نخبگان کشور از دیگر موارد مورد بحث در این برنامه است.

برنامه «فرصت برابر» به تهیه‌کنندگی علیرضا سپهرین هر روز ساعت 19:30 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود. برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در معاونت امور استان‌های صدا و سیما تشریح می‌شود.

ستاد بزرگداشت چهل‌ساله انقلاب دوشنبه در صداوسیما برگزار می‌شود

نشست خبری ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دوشنبه بیست و یکم آبان‌ماه به میزبانی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد. علی دارابی، معاون امور استان‌ها و رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رسانه‌ملی در این نشست برنامه‌های شبکه‌های استانی صدا و سیما را با موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی تشریح خواهد کرد.

در این نشست که روز دوشنبه، بیست و یکم آبان‌ماه در معاونت امور استان‌های رسانه ملی برگزار می‌شود علی دارابی پاسخگوی پرسش خبرنگاران نیز خواهد بود.

با «جوانمردان» شبکه امید همراه شوید

انیمیشن «جوانمردان» از امروز شنبه نوزدهم آبان‌ماه روی آنتن شبکه امید می‌رود. این اثر فاخر که در بخش تولید و محتوا و با سیستم‌های نوینِ تولید، به صورت کامل در ایران ساخته شده است همزمان با آغاز ربیع الاول برای نخستین بار از شبکه امید پخش خواهد شد.

این انیمیشن 100 قسمتی به روایتی از تاریخ ایران برمی‌گردد که مغول‌ها با ایرانیان وارد جنگ و ستیز شده‌اند. در جریان این اتفاقات جنگی ضعف‌های مدیریتی و حکومتی وجود دارد که سرداران ایرانی در این بازه مقاومت‌هایی انجام دادند و این مجموعه پویانمایی به آن می‌پردازد. ایجاد حس میهن‌پرستی در نوجوانان با انگیزه‌های ملی، مذهبی و حماسی از مهمترین ویژگی‌های مجموعه «جوان‌مردان» است.

پویانمایی «جوانمردان» به تهیه کنندگی الهام ابراهیمی و کارگردانی علی احمدی کاری از مرکز پویانمایی صبا است که در حال حاضر فاز اول آن شامل 13 قسمت 20 دقیقه‌ای روز‌های شنبه و دوشنبه ساعت 19 از شبکه امید پخش خواهد شد. باز پخش آن نیز روز‌های یکشنبه و سه شنبه ساعت 14:30 و روز‌های پنج شنبه و جمعه ساعت 13:30 خواهد بود.

نبض فینال در رادیو ایران می‌تپد

برنامه ورزش ایران به صورت لحظه به لحظه مسابقه فینال جام باشگاه‌های آسیا را پوشش می‌دهد. اهمیت بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا سبب شد تا برنامه ورزش ایران به طراحی یک ویژه برنامه با حال و هوای فینال بپردازد و تا پایان مسابقه به صورت لحظه به لحظه به پوشش اخبار این مسابقه گزارش کند.

محمد رضا زادمهر مهمان و کارشناس برنامه خواهد بود و گزارشگران رادیو ایران از محل مسابقه حوادث بازی را گزارش می‌کنند. ویژه برنامه ورزش ایران سعی دارد با نگاهی جامع و متناسب با سلیقه مخاطب رادیو ایران بازی فینال را پوشش دهد و با تهیه گزارش‌های ویژه و شنیدنی اطلاعات لازم را به مخاطب شبکه ارائه دهد.

ورزش ایران به تهیه کنندگی احسان زارع و اجرای حسین معتمد هاشمی از شنبه تا پنج شنبه بعد از خبر ساعت 19:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

مهمان‌های خاص «اقیانوس آرام» روی آنتن شبکه دو می‌آیند

برنامه تلویزیونی «اقیانوس آرام»، این برنامه که پس از سال‌ها به طور اختصاصی برای نوجوانان طراحی شده، از همین هفته از شبکه دوم سیما پخش خواهد شد.

«اقیانوس آرام»، که سال گذشته به صورت زنده پخش می‌شد، در سری دوم با تغییر فضا به سمت موضوعات مختلف نوجوانانه رفته و تلاش می‌کند در همکلامی با نوجوان‌های مختلف، آسیب‌ها و چالش‌های این رده سنی حساس را مورد بررسی قرار دهد.

فصل دوم «اقیانوس آرام» که نسبت به فصل قبلی خود تغییراتِ زیادی داشته، در سه بخش اصلی و چند آیتم میانی پخش خواهد شد. به گفته هادی نعمت‌الهی کارگردان اقیانوس آرام، اولین بخش و جذاب‌ترین قسمت برنامه، حضور مهمانی است که به دعوت بچه‌ها به برنامه می‌آید و برایشان قصه نوجوانی‌اش را تعریف می‎‌کند.

او توضیح داد: این بخش به صورت استندآپ، اما نه استندآپ کمدی اجرا می‌شود. مهمانان این بخش کسانی هستند که بچه‌ها پذیرفته‌اند قصه نوجوانی شان می‌تواند الگوی خوبی برای‌شان باشد؛ کسانی از میان فوتبالیست‌ها، هنرمندان، دانشمندان، نویسندگان و… که با بررسی جوانب مختلف انتخاب شده‌اند.

نعمت‌الهی در توضیح بخش دوم و سوم برنامه گفت: در بخش دوم برنامه نوجوانان حاضر در استودیو نسبت به قصه مهمان واکنش نشان می‌دهند و سوالات‌شان را می‌پرسند. در بخش سوم برنامه نیز یک مهمان نوجوان به برنامه خواهد آمد که او نیز توسط خود بچه‌ها انتخاب شده است. این مهمان هم سن و سال بچه‌هاست و اتفاقا قرار نیست نوجوان عجیبی باشد که مثلا المپیادی است یا ١� عدد را می‌تواند ذهنی با هم ضرب بکند! بلکه این نوجوان کسی مانند اغلب نوجوان‌هاست که فقط بیشتر از دیگران به خودش باور داشته و توانسته کار مهمی انجام بدهد.

این کارگردان تلویوزیون در توضیح میهمانان خاص بخش سوم برنامه هم بیان کرد: در میان مهمان‌های بخش سوم، باز هم میزبان یک نوجوان دیگر خواهیم بود که او هم توانسته با اتکای به خود کار‌های بزرگ انجام بدهد. مثلا در بین این مهمان‌های خاص می‌توان به نوجوانی اشاره کرد که توانسته به تنهایی یک اسلحه تولید کند؛ یا نوجوانی دیگر که در زمین کشاورزی کارآفرینی و برای چندین نوجوان دیگر اشتغال ایجاد کرده است. همچنین نوجوان غیور دیگری داریم که با وجود سن کم در سرپل ذهاب مشغول ساخت خانه‌شان است و ....

نعمت الهی در پایان با اشاره به برنامه‌های معدودی که در تلویزیون برای مخاطب نوجوان ساخته شده، گفت: شاید بعد از برنامه موفق «نیم‌رخ» که در انتهای دهه هفتاد از تلویزیون پخش شد، اقیانوس آرام اولین برنامه‌ای باشد که به طور اختصاصی برای نوجوانان در مورد آن‌ها ساخته شده است. این برنامه ترکیبی نوجوانانه که خود نوجوان‌ها در ساخت و تولید آن مشارکت دارند، از چهارشنبه این هفته در سه روز متوالی پخش خود را آغاز خواهد کرد.

«اقیانوس آرام» محصول مرکز اوج کودک و نوجوان به کارگردانی هادی نعمت اللهی و تهیه کنندگی وحیدملتجی و مجری طرح امیر شکرچی زاده، از این پس هر هفته در روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ٢١ روی آنتن شبکه دوم سیما خواهد رفت.

اقبال شاکری مهمان "چهل سیزده" می‌شود

اقبال شاکری امشب در برنامه «چهل سیزده» از وضعیت تشکل‌های دانشجویی در ایام پیروزی انقلاب می‌گوید. برنامه تلویزیونی «چهل سیزده» امشب با اجرای مسعود ده‌نمکی از تلویزیون پخش می‌شود.

اقبال شاکری عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر است. او عضو سابق شورای شهر تهران بوده و اکنون سرپرست مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد است. شاکری مدتی رئیس بسیج اساتید و دانشگاهیان نبز بوده است.

شاکری از جمله دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بوده است که در جریان تسخیر سفارت آمریکا در تهران و بازخوانی و انتشار اسناد لانه جاسوسی، همکاری داشته است. او در این برنامه درباره فعالیت‌های دانشجویان پیرو خط امام در ابتدای پیروزی انقلاب و وضعیت تشکیلاتی دانشجویان در ایام قبل و بعد از 13 آبان صحبت می‌کند.

«چهل سیزده» ویژه برنامه رسانه ملی در هفته استکبارستیزی است که هرشب از ساعت 22:15 با اجرای مسعود ده‌نمکی روی آنتن شبکه چهار می‌رود. محمدحسن روزی طلب و مهدی خانعلی‌زاده سردبیران این برنامه تلویزیونی هستند. محمدمهدی سموعی تهیه‌کننده «چهل سیزده» است.

«همین الان یهویی» برنامه جدید شبکه دو شد

تهیه کننده «همین الان یهویی» از پخش این برنامه جدید با محوریت آموزش استفاده از کارت‌های بانکی و جلوگیری از کلاهبرداری در این زمینه خبر داد. سید جواد سید محسنی تهیه‌کننده و کارگردان برنامه «همین الان یهویی» درباره جزییات این برنامه عنوان کرد: از این هفته با مشارکت پلیس فتا، برنامه‌ای را که درباره فرهنگ صحیح استفاده از کارت‌های بانکی و دستگاه‌های کارت‌خوان است روی آنتن بردیم و از هفته‌های آتی جدا از مجری برنامه ندا غفاری، یوسف صیادی، عباس محبوب، بهراد خرازی، آرش نوذری و چند بازیگر چهره دیگر نیز روی آنتن خواهند رفت.

وی ادامه داد: در این برنامه فرهنگ صحیح استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان را آموزش می‌دهیم و تلاش ما بر این است که در فضایی ساده و طنز به شکلی آسان از کلاهبرداری‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری کنیم.

سیدمحسنی عنوان کرد: این برنامه شامل بخش‌های نمایشی، عروسکی، انیمیشن، موشن گرافیک و دوربین مخفی است که در بسیاری از بخش‌ها از کروماکی استفاده کرده‌ایم. از آنجا که این برنامه تا حدی مربوط به فضای مجازی می‌شود سعی ما بر این بوده است که بخش‌های مختلف برنامه در فضایی مجازی ضبط شود.

این کارگردان در ادامه اظهار کرد: «همین الان یهویی» در 30 قسمت 25 تا 30 دقیقه‌ای جمعه‌ها ساعت 11 صبح از شبکه دو پخش می‌شود ما از بازیگران مطرحی در این برنامه استفاده کرده‌ایم که کار آن‌ها بیشتر مربوط به حوزه طنز می‌شود و می‌تواند حضورشان در قاب تلویزیون خاطره‌انگیز باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان