ماهان شبکه ایرانیان

تبدیل ساندرو به پراید و تیبا؛ پیشنهاد عجیب سایپا به مشتریان پارس خودرو

ساعاتی قبل، مدیرعامل سایپا در خصوص تعیین تکلیف مشتریان خودروها رنو ساندرو، با اعلام اینکه در حال حاضر تعهدات شرکت به مشتریان بیش از قطعات سی کی دی موجود در انبارهاست، گفت: برای حفظ منافع مشتریان طرحی را برای تأمین قطعات ساندرو پیش بینی کرده ایم

تبدیل ساندرو به پراید و تیبا؛ پیشنهاد عجیب سایپا به مشتریان پارس خودرو

ساعاتی قبل، مدیرعامل سایپا در خصوص تعیین تکلیف مشتریان خودروها رنو ساندرو، با اعلام اینکه در حال حاضر تعهدات شرکت به مشتریان بیش از قطعات سی کی دی موجود در انبارهاست، گفت: برای حفظ منافع مشتریان طرحی را برای تأمین قطعات ساندرو پیش بینی کرده ایم. محمدرضا سروش در این رابطه توضیح داد که همکاران ما در شرکت پارس خودرو در تلاش برای اتخاذ تمهیداتی مناسب با همکاری وزارت صنعت هستند.

ساندرو
ساندرو استپ وی از یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه که 1.6 لیتر حجم آن بوده بهره می برد این موتور قادر است تا 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه وگشتاور 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه تولید کند. وظیفه ی انتقال قدرت این خودرو بر عهده ی گیربکس اتوماتیک 5 سرعته بوده که البته جعبه دنده 4 سرعته دستی هم قابل سفارش است.
مصرف سوخت داخل شهر این خودرو با حجم باک 50 لیتری، 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر، در خارج شهر 5.5 لیتر و به صورت ترکیبی 8.3 لیتر است.
طراحی کابین ساندرو استپ وی کاملا مشابه تندر 90 پلاس است و به طور کلی امکانات استپ وی شامل کنترل سیستم صوتی روی فرمان - USB - قابلیت پخش CD - به همراه 4 بلندگو، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی ، چراغ مه شکن جلو، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن می شود. گفتنی است که طی دو، سه سال اخیر علیرغم سادگی طراحی و ضعف آپشن ها، ساندرو مورد توجه مشتریان ایرانی واقع شده و افراد زیادی با توجه به کیفیت و سابقه خوب محصولات رنو به این محصول روی خوش نشان داده اند اما حالا در پی تحریم یک جانبه امریکا بر صنعت خودروسازی و تعلیق فعالیت رنو در کشور، به نظر می رسد که پرونده تولید این خودرو در ایران بسیار زودتر از آنچه که تصور می شد بسته شده است.

ساندرو

مدیر عامل جدید سایپا با اعلام اینکه برای حفظ منافع مشتریان طرحی را برای تأمین قطعات ساندرو پیش بینی کرده ایم، افزود: هنوز این طرح به جمع بندی نرسیده البته اگر به نتیجه نرسیم خودروهای دیگر را جایگزین این محصول خواهیم کرد.
مدیرعامل سایپا در پاسخ به این پرسش که چرا شرکت با توجه به تعهدات خود، پیش بینی لازم را برای تأمین قطعات انجام نداده است، گفت: ثبت نام‌ های این خودرو همه برای قبل از اردیبهشت 97 است. رنو در دوره قبل با وجود تحریم ها از کشور خارج نشد و به همین دلیل دوستان هم فکر می کردند که این بار هم به تعهدات خود پایبند بوده و از کشور خارج نمی‌ شود.

اما پس از انتشار این توضیحات در خبرگزاری ها بود که نامه ای با امضای احمد کریم پور، به عنوان مدیر بخش فروش سایپا در فضای مجازی منتشر شد که از پیشنهاد جالب و عجیب این خودروسازا برای مشتریان نگران رنو ساندرو حکایت می کرد. متن این ابلاغیه به شرح زیر است:

همانطور که از توضیحات اطلاعیه فوق مشخص است این پیشنهاد ها از سوی سایپا به مشتریان منتظر اعلام شده است و جنبه اجباری ندارد، از این رو شاید مشتریانی که تمایل به دریافت پراید و تیبا (یا ساینا) را نداشته باشند، بتوانند با انتظار بیشتر، سرانجام به رنو ساندرو خود دست یابند. نکته جالب دیگر در خصوص این پیشنهادات به عدم ذکر نام محصولات برلیانس برای جایگزینی با رنو ساندرو مربوط می شود. در واقع با توجه به شباهت فنی و کلاس بدنه، انتظار می رفت که مشتریان ناکام از دریافت ساندرو بتوانند به سراغ محصولات خانواده برلیانس بروند، اما عدم ذکر نام این محصولات در طرح پیشنهادی سایپا می تواند به معنای احتمال کمبود قطعات CKD برای تولید تعداد بیشتری از خودروهای برلیانس باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان