شرفی: باید یقه کسانی را گرفت که می‌گفتند خیریتی در کار است

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید بازیکنان کاشیما بسیار هوشمندانه مقابل پرسپولیس ظاهر شدند و بازی را به خوبی کنترل کردند.

شرفی: باید یقه کسانی را گرفت که می‌گفتند خیریتی در کار است

به گزارش ایسنا، پرسپولیس در مجموع دو دیدار رفت و برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 2 بر صفر مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن مغلوب شد تا به عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا بسنده کند.

اصغر شرفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نمایش پرسپولیس مقابل کاشیما در دیدار برگشت اظهار کرد: با نمایشی که دو تیم در این بازی داشتند، بازی بار فنی نداشت. دلایل این اتفاق، حساسیت بالای بازی، شناخت کافی دو تیم از یکدیگر و هم و غم دو تیم برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا بود.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره کم تعداد بودن بازیکنان پرسپولیس در هنگام حمله افزود: بازیکنان کاشیما بسیار هوشمندانه بازی کردند و حتی زمانی که پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار داشت، بازی را کنترل می‌کردند. آن‌ها با نظم و انضباط بالایی بازی می‌کردند. ژاپنی‌ها به پرسپولیس اجازه نمی‌دادند که در حمله پرتعداد باشند. آن‌ها بازیکنان و تیمی حرفه‌ای هستند که فقط در هنگام صاحب توپ بودن بازی را کنترل نمی‌کنند بلکه زمانی که مالکیت را در اختیار ندارند، توپ را به جایی می‌برند که دوست دارند.

او افزود: بازیکنان کاشیما به خوبی پرس می‌کردند و زمانی که توپ در اختیار پرسپولیس بود، بازی را به سمتی می‌بردند که توپ به سمت بیرانوند برگردد. متاسفانه منشا و علیپور هم روز شانسشان نبود و حتی یک توپ شانسی هم مقابل آن‌ها قرار نگرفت که تبدیل به گل کنند.

شرفی با اشاره به عواملی که باعث محرومیت پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی شدند، گفت: بازیکنان پرسپولیس در این بازی تلاش زیادی کردند اما به خاطر عدم نتیجه‌گیری در بازی باید یقه کسانی را گرفت که می‌گفتند خیریتی در کار است. این افراد باید به آزادی می‌آمدند و می‌دیدند که اگر برانکو بازیکن کافی برای این بازی داشت، می‌توانست پرسپولیس را قهرمان آسیا کند.

این پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که پرسپولیس در ادامه راه می‌تواند موفقیت‌هایش را تکرار کند، اظهار کرد: با این تیم این کار سخت است. انرژی‌ای که پرسپولیسی‌ها ذخیره کرده بودند در حال اتمام است که علائم آن آسیب‌دیدگی‌های بازیکنان این تیم است. همچنین فاصله بین نیمکت و بازیکنان اصلی زیاد است. تنها چیزی که تا الان پرسپولیس را حفظ کرده همدلی بین آنهاست. اگر این همدلی وجود نداشت مشخص نبود چه بلایی سر این تیم می‌آمد.

او درباره تمدید قرارداد برانکو ایوانکوویچ گفت: ایران همه کارش با همه فرق می‌کند. یک بازیکن میلیاردها تومان از باشگاه پول می‌گیرد، باعث بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه می‌شود اما به راحتی به تمرین تیم می‌آید. من نمی‌دانم مدیران پرسپولیس به چه دلیل به او اجازه حضور در تمرین تیم را می‌دهند. در حال حاضر مدیران پرسپولیس اگر نخواهند با برانکو تمدید قرارداد کنند، چه کسی را می‌خواهند به جای او بیاورند. او نظم خوبی به تیم داده و نتایج خوبی با پرسپولیس کسب کرده است.

شرفی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس در لیگ هجدهم می‌تواند موفق باشد، توضیح داد: پرسپولیس نیاز به یک استراحت کامل دارد و اگر بخواهد از تورنمنت سنگینی مانند لیگ قهرمانان آسیا مستقیماً وارد لیگ برتر شود به مشکل می‌خورد. پرسپولیس نیاز به بازیکنان جدید دارد تا انرژی از دست رفته‌شان را جبران کند. فینال لیگ قهرمانان آسیا به اندازه چهار بازی از بازیکنان انرژی گرفته است. همچنین در حال حاضر همه می‌دانند که شرایط پرسپولیس به چه شکل است و تیم‌هایی مانند تراکتورسازی متحول شدند. همین عوامل باعث سخت شدن کار پرسپولیس و رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر می‌شود اما هیچ‌چیز غیرممکن نیست.

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان درباره عدم حضور کی‌روش برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و کاشیما اظهار کرد: من نمی‌دانم کی‌روش روزی که بخواهد از ایران برود خجالت نمی‌کشد! او در این بازی که بزرگان فوتبال جهان حضور داشتند در ورزشگاه آزادی حاضر نشد که یکی از مقصران این قضیه فدراسیون فوتبال است. این موضوع به از خود راضی بودن کی‌روش هم برمی‌گردد. نیامدن کی‌روش به ورزشگاه آزادی توهین به فوتبال ایران و هواداران پرسپولیس است. بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا در سطح دنیا مطرح است و کی‌روش با حضورش در ورزشگاه آزادی برای تماشای این دیدار می‌توانست به بازیکنان پرسپولیس روحیه‌ای مضاعف بدهد تا آنها عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان