آیا عمر تینک‌پد لنوو به سر رسیده است؟

 آیا هنوز هم خرید لپ‌تاپ لنوو تینک‌پد ارزش دارد؟ بله. این جوابی است که با بررسی بازار لنوو می‌توان به شما داد. هنوز هم این سخت‌پوست از قوی‌ترین مدل‌های تولید شده‌ای است که ضمانتنامه MIL-STD810G  دارد. از این آزمون وزارت دفاع ایالات متحده برای بررسی عملکرد لپ‌تاپ‌ها در شرایط دشوار زیست‌محیطی استفاده می‌شود. برای همین اگر در دمای بسیار بالا یا بسیار پایین کار می‌کنید، در ارتفاع زیاد و محیط بارانی و مرطوب مانند سایت‌های ساخت‌وساز یا باستان‌شناسی رفت‌و‌آمد دارید بهتر است به خرید لپ‌تاپ لنوو تینک‌پد فکر کنید.

آخرین مدل تینک‌پد که موفق به دریافت گواهینامه  MIL-STD810G شده X1 کربن نام دارد. این لپ‌تاپ مدل 2018 یک رم هشت گیگابایتی و هارد 256 گیگابایتی دارد. از آنجایی که نسل لپ‌تاپ‌های امروزی به سمت این پیش‌ می‌روند که از همه جهات مورد استفاده قرار بگیرند، این سری از تینک‌پد هم قابلیت تا شدن  دارد. گرافیک این لپ‌تاپ خبر می‌دهد که مناسب کارهای گرافیکی و بازی‌های سنگین هم هست. این لپ‌تاپ یک کیلو و دویست گرمی دارای دو پورت ‌‌USB  و HDMI و پورت miniDP  است. برای جلوگیری از جاسوسی روی وب‌کم آن یک پوشش قرار گرفته اما اگر این پوشش کنار برود به کمک سیستم ‌شناسایی چهره می‌توان لپتاپ را روشن کرد. همچنین حس‌گر روی کیبرد می‌تواند شما را از شر حفظ کردن رمز لپ‌تاپ دور کند. این لپ‌تاپ لنوو 10 ساعت شارژ را در خود نگه می‌دارد. یعنی یک روز کاری را می‌توانید بدون کابل برق طی کنید. یکی از تفاوت‌های کربن ‌‌x1 این است که از نسخه‌های تینک‌پد فقط همین مدل مونیتور لمسی دارد. با این حال امروز پیدا کردن آن در بازار ایران سخت است و برای داشتن آن باید سراغ مدل دست دوم رفت.

اگر دنبال آخرین سری لنوو از مدل تینک‌‌پد می‌گردید باید سراغ گزینه دیگری به نام e580  بروید. ظاهر این سری جدید هم تغییر زیادی نکرده و از همان ابعاد قبلی و بدنه مشکی پلاستیکی مات برخوردار است؛ البته وزن آن نسبت به مدل قبلی یک کیلوگرم بیشتر شده. از نظر سخت‌افزاری این لپ‌تاپ کاملا قابل اعتماد بوده و گرافیک آن مناسب برنامه‌های نیمه‌حرفه‌ای و روزمره است؛ چرا که حافظه یک ترابایتی و رم هشت گیگابایتی دارد.

مسئله بعدی که هنوز می‌تواند برای خرید لپ‌تاپ لنوو ما را قانع کند ارزان‌تر بودن محصولات این شرکت در برابر ابرقدرت‌هایی مانند اپل است. حتی امروز که نرخ دلار بالا رفته باز لنوو محصولاتی با قیمت‌های زیر پنح میلیون تومان دارد. سری Ideapad  این شرکت جزء ارزان‌ترین‌های بازار هستند اما اگر به آخرین سری تینک‌پد علاقه‌مند شدید باید شش میلیون تومان هزینه کنید. در وب‌سایت Notebookreview این سری از لنوو از نظر قیمت و کارایی به عنوان یکی از برترین لپ‌تاپ‌ها انتخاب شده است. این مدل اگرچه آپشن‌های امروزی لپ‌تاپ‌ها مانند حسگر و صفحه لمسی و قدرت تا شدن ندارد اما دستگاهی کاملا کلاسیک است که در دسته‌بندی میان‌رده صنعتی قرار گرفته. با داشتن تینک‌پد هنوز هم می‌توان به مقاومت آن در برابر آسیب‌های فیزیکی اطمینان کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر