واکنش مالک تراکتورسازی به تشویق کاشیما در یادگار

مالک باشگاه تراکتورسازی اعتقاد دارد توجه بیش از حد به پرسپولیس و ملی قلمداد کردن صعود این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا حاشیه‌ها زیاد شود.

واکنش مالک تراکتورسازی به تشویق کاشیما در یادگار

به گزارش ایسنا،‌ محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی در گفت‌وگو با «ورزش سه» درباره تشویق تیم کاشیما آنتلرز در بازی تراکتورسازی - ذوب آهن از سوی هواداران تیم تبریزی عنوان کرد: «این مساله‌ای است که باید به طور مفصل درباره‌اش صحبت کنیم. من فکر می‌کنم به صورت خاص این که نه فقط در تبریز که در برخی ورزشگاه‌های دیگر هم شاهد تشویق تیم کاشیما آنتلرز بودیم، بیش از حد توجه نشان دادن به پرسپولیس و ملی قلمداد کردن این مسابقه بود. اگر چه این مسابقه سمت و سوی ملی دارد اما در نهایت یک افتخار باشگاهی محسوب می‌شود و این که شما همه هواداران فوتبال را مجبور کنی که از صعود پرسپولیس به فینال خوش‌شان بیاید، اتفاق درستی نیست.»

وی ادامه داد: «من یک نکته را اشاره می‌کنم. اگر این موفقیتی که برای پرسپولیس حاصل شد، در دوره‌های بعدی لیگ قهرمانان آسیا برای سایر تیم‌ها هم اتفاق بیفتد و حمایت‌ها این گونه نباشد، مشخص می‌شود از مرجع بی‌طرفانه وصرفا یک موفقیت فوتبالی بوده است. اما اگر حمایت‌ها برای سایر تیم‌ها رخ ندهد، هواداران فوتبال تصور می‌کنند بی‌عدالتی و تبعیض رخ داده است که این مساله به اثبات می‌رسد. من به عنوان یک فعال در فوتبال که طرفدار تراکتورسازی هم هستم منتظرم ببینم در آینده چه اتفاقاتی پیرامون این موضوع رخ می‌دهد.»

زنوزی که حرف‌های زیادی درباره موضوع حمایت از پرسپولیس تا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا دارد، در بخش دیگری از صحبت‌هایش عنوان کرد: «مثال من در این باره ورزشگاه آزادی است. شما دیدید که وزارت ورزش در عرض 3 تا 4 هفته نواقصی که چندین دهه وجود داشت را برطرف کرد و این به خاطر این بود که شاید میزبانی فینال لیگ قهرمانان از ما گرفته می‌شد. از روز گذشته که بازی فینال آسیا با شکوه خاصی برگزار شد، به این مساله فکر می‌کنم که چرا برای سایر ورزشگاه‌ها چنین اتفاقی نمی‌افتد؟ آیا ورزشگاه یادگار امام تبریز احتیاج به بهسازی ندارد؟ ورزشگاه‌های زیادی در ایران هست که باید به شرایط آنها از نظر سازه و زمین رسیدگی شود، ورزشگاه کرمان، ورزشگاه تختی تهران، ورزشگاه نساجی و ... آیا اینها نیاز به ترمیم و بازسازی ندارند؟ اگر ما صحبت از عدالت می‌کنیم و وزارت ورزش برای همه ورزش ایران است این کارگاه‌های ساختمانی را باید به همه ورزشگاه ها بفرستد و حداقل برای تیم های لیگ برتری این شرایط انجام شود.»

او خطاب به وزیر ورزش حرف‌های جالب دیگری هم بر زبان آورد: «ای کاش تیم ملی هم همینطور مثل پرسپولیس حمایت می‌شد. تیم ملی برای همه مردم ایران است و غرور ملی ما در تیم ملی قرار دارد. چرا باید با حمایت همه‌جانبه از یک قشر و گروه خاص موجب نارضایتی عموم بشویم؟ آقای وزیر! شما ناخواسته با خوشحالی یک قشر باعث نارضایتی عموم مردم و گروهی بزرگ می‌شوید. شما مسئول کل ورزش کشور هستید و این برای جنابعالی جالب نیست.»

زنوزی با اشاره به وزیر ورزش یک پیشنهاد مشخص به او می‌دهد: «آقای وزیر ورزش، وزیر همه ورزش ایران است. فدراسیون فوتبال نیز همین‌طور. نباید توجهات و علایق صرفا به یک سمت خاص باشد. پیشنهاد من این است که با در دستور کار قرار دادن مسائلی که بیان کردم مسئولان ورزش شائبه‌های موجود را از خودشان دور کنند. ضمن این که برای ما خوب نیست که بگویند اصلاحات ایجاد شده در ورزشگاه آزادی و تغییرات با فشار فیفا و ای اف سی بوده است. ما خودمان باید دلمان برای وضعیت باشگاهی بسوزد و دست به کار شویم و برای بهسازی ورزشگاه‌ها اقدام کنیم.»

مالک هواپیمایی آتا همچنین گفت: «ما همواره بدون هیچ چشمداشتی هواپیمای اختصاصی در اختیار تیم ملی گذاشتیم و با این کار سعی کردیم خدمتی به تیم ملی عزیزمان انجام دهیم اما برخی آدم‌هایی که فوتبالی هم هستند و البته قسمتی از جامعه هواداری در تیم‌های رقیب را تشکیل می‌دهند و نام بزرگی هم دارند هر جا نشستند، گفتند به واسطه کاری که ما برای تیم ملی انجام دادیم، همه چیز از سوی فدراسیون برای قهرمانی تراکتورسازی در لیگ برتر مهیا شده است و فدراسیون می‌خواهد امسال تراکتور را قهرمان کند. این حرف ناجوانمردانه‌ترین صحبتی است که می‌شود درباره ما زد.»

مالک تراکتورسازی در ادامه بیان کرد: «بنده هیچ نیتی جز خدمت به تیم ملی نداشتم. در این شرایط انتظار ما این بود که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بابت عکسی که در فضای مجازی منتشر شد و گفتند ما با این کار می‌خواهیم ارتباطات مخفیانه‌ای با مسئولان ورزش داشته باشیم، واکنشی نشان دهند اما هیچ اتفاقی نیفتاد و در نهایت خود ما مجبور شدیم نسبت به این مساله واکنش داشته و بیانیه‌ای را منتشر کنیم. من یک سرباز ملی هستم و هر کاری از دستم بربیاید برای خدمت به مملکتم انجام می‌دهم اما با این جوی که علیه من و تراکتورسازی راه انداختند، فعلا صلاح نمی‌دانم با فدراسیون فوتبال ادامه همکاری داشته باشم. ما نه دنبال تبلیغات بودیم و نه مساله دیگری. صرفا به خاطر تیم ملی و این که مردم را خوشحال کنیم جلو آمدیم اما شرایط این گونه رقم خورد.»

زنوزی همچنین گفت: «من فعلا به این نتیجه رسیدم برای این که بحث‌ها ادامه نداشته باشد و خاطر برخی افراد پریشان نشود، موضوع در اختیار گذاشتن هواپیما برای تیم ملی را منتفی کنم. با وجود این که فدراسیون برای دادن هواپیما درخواست داده اما من گفته‌ام فعلا هواپیما در اختیار تیم ملی نگذارند؛ چرا که فکر می‌کنم حق ما و اعتبار ما در این مساله کاملا خدشه‌دار شده است. لازم است تاکید کنم تراکتورسازی طوری بسته شده که برای قهرمانی در لیگ برتر نیازی به مسائل اینچنینی و پشت پرده نداشته باشد. ضمن این که ما انشاءالله با حمایت هواداران و همت کادر فنی و بازیکنان با اقتدار جشن قهرمانی می‌گیریم. چون تراکتور چنان بسته شده و بازیکنان بزرگی دارد که مثل بعضی‌ها نیاز به ارتباط ویژه ندارد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان