ماهان شبکه ایرانیان

روستای گلسرک

نوع اقلیم روستا معتدل و مرطوب است و باد غالب در آن در جهت شمال غربی می باشد.البته در اواخر فصل پاییز تا اواسط فصل زمستان نوع خاصی از باد از جهت جنوب به شمال بصورت متناوب می وزد که گاه سرعت آن به بیش از ۱۰۰ کیلومتر برساعت رسیده و خسارت هایی را نیز به بار می آورد

روستای گلسرک

اقلیم و جغرافیا

نوع اقلیم روستا معتدل و مرطوب است و باد غالب در آن در جهت شمال غربی می باشد.البته در اواخر فصل پاییز تا اواسط فصل زمستان نوع خاصی از باد از جهت جنوب به شمال بصورت متناوب می وزد که گاه سرعت آن به بیش از 100 کیلومتر برساعت رسیده و خسارت هایی را نیز به بار می آورد.از جمله مخاطرات طبیعی که در گذشته در این روستا به وقوع پیوسته ، میتوان به زلزله سال 69 منجیل اشاره کرد که همراه با خسارات مادی و مصدومیت هایی برای بعضی از ساکنین روستا همراه بود اشاره کرد.

پربازدیدترین ها:

منبع تامین آب شرب روستا از چاه عمیق و منبع تامین آب کشاورزی از رود سپیدرود می باشد.همچنین در بعضی از مناطق بالا دست از آب چسمه جهت شرب و گاها جهت کشاورزی استفاده می شود.

موقعیت اسقرار روستا ،تلفیقی از جلگه ای و کوهپایه ای است و شکل استقرار منازل مسکونی بصورت پراکنده می باشد.

ارتفاع روستا از سطح دریا 13- متر است.

براساس آمار جمع آوری شده در سال 1390 ، کل جمعیت روستا 1692 نفر در غالب 509 خانوار می باشد. در سال 1375 میزان جمعیت ،1827 نفر در غالب 429 خانوار بود که نشان از خانواده هایی با تعداد فرزند بیشتر دارد.نرخ رشد در طی یک دوره چهل و پنج ساله در این روستا ، 1 می باشد.

روستای گلسرک

روستای گلسرک

روستای گلسرک

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان