ما و عملیات روانی دشمنان

ما و عملیات روانی دشمنان

آمریکا در مرحله دوم تشدید تحریم‌ها علیه ملت ایران قرارگاه مرکزی و فرماندهی خود را در «وزارت خزانه‌داری» و «بنگاه‌های رسانه‌ای» سامان داده است.

هر دو لبه این عملیات (اقتصادی- رسانه‌ای) متوجه یک مساله است و آن «عملیات روانی» علیه مردم ایران است. اهداف اصلی که دشمن مدنظر دارد «تمرکز بر تحریف واقعیت»، «عمومیت بخشیدن به آن» و «القای شبهه‌افکنی» است.


آشنایی بیشتر مردم با ترفندها و شیوه‌های عملیات روانی دشمنان و رسانه‌های در اختیار آنان موجب حفظ هوشیاری، بصیرت و آگاهی بیشتر آن‌ها می‌شود و در نتیجه تن ندادن مردم به این عملیات روانی، بار دیگر دشمنان در جنگ اراده‌ها دچار هزیمت و شکست از مردم ایران خواهند شد. اهم اقدامات عملیات روانی دشمنان علیه ملت ایران را در دوران «پسا برجام- ترامپ» می‌توان در موارد زیر مشاهده کرد:


 1 - برجسته کردن شکست‌ها و ناکامی‌های ایران حتی در مسابقات ورزشی
2 - سیاه‌نمایی و ارائه وضعیتی ناامید‌کننده از امروز و فردای ایران
3 - تشویق به مهاجرت از ایران و نمایش اوضاع مناسب برخی مهاجران ایرانی در خارج از کشور
4-  انگ زدن، برچسب‌زدن و نسبت‌های ناروا به ایران از جمله اینکه دولت ایران قصد داشته است در اجتماع منافقین در حومه پاریس بمب‌گذاری کند!
5-  نادیده انگاشتن و نپرداختن به موفقیت‌های ایران در عرصه‌های مختلف
6 - نشان‌دادن تنگ‌شدن حلقه محاصره ایران در سایه تحریم‌ها (در‌حالی‌که این بار نقشه ترامپ حتی از سوی متحدان اروپایی او با مخالفت روبه‌رو شده است.)
7-  برجسته‌سازی اخبار ایران در حوزه ریزگردها، محیط‌زیست به‌طور مستمر
8 - پخش مستمر اخبار از موفقیت و پیشرفت‌های کوچک کشورهای همسایه ایران برای القای عقب‌ماندگی به افکار عمومی ایرانیان
9-  تمرکز B.B.C فارسی و C.N.N، دو بنگاه خبر‌پراکنی انگلستان و آمریکا، درباره «آثار منفی راهپیمایی اربعین بر مردم عراق» (در‌حالی‌که بیش از 15‌میلیون نفر در بزرگترین زنجیره انسانی کره زمین شرکت کرده‌اند که اوج اتحاد، وحدت ادیان الهی و همبستگی ملل، مذاهب و نژادهای مختلف را در‌بر‌داشته است.)
 10 - برجسته‌سازی پاره‌ای از مشکلات زائران ایرانی در اربعین مانند مساله دریافت ارز، وسایل حمل‌و‌نقل و...
11-  انتخاب عکس، گزارش و تحلیل‌های منفی از لابه‌لای مطبوعات ایران و برجسته‌سازی آن‌ها برای آن‌که به مخاطب تفهیم کند که این مشکلات را از زبان رسانه‌های ایران می‌گوید.
 12- پرداختن مستمر به برخی ناهماهنگی‌ها و اختلاف‌نظرها میان صاحب‌نظران و روحانیون از جمله نامه اخیر آیت‌الله یزدی به مرجع بزرگوار آیت‌الله شبیری‌زنجانی.
13-  اهتمام برای بایکوت کردن بیانات و دیدگاه‌های رهبری
14 - اتخاذ رویه سکوت و نظاره‌گری بر قانون‌شکنی آمریکا که علیه ملل مستقل و آزادیخواه جهانی از جمله ایران تصمیمات یک جانبه و غیرقانونی اتخاذ می‌کند.
 15- تهیه عکس، گزارش، مصاحبه و... درباره برخی از مشکلات کشور از جمله اعتصابات و اعتراضات صنفی، افزایش قیمت ارز و سکه، گرانی و تورم
 16- کوچک نشان دادن راهپیمایی 13‌آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که امسال در سراسر کشور گسترده‌تر و با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار گردید.
 17- راه‌اندازی مستمر شبکه‌های فارسی زبان رادیویی و تلویزیونی که هم‌اکنون بیش از 300‌شبکه را در ‌بر می‌گیرد (در هیچ کجای جهان این همه شبکه علیه یک کشور، یک ملت و دولت راه‌اندازی نشده است.)
 18- تشویق «نخبگان علمی» و متعاقب آن« صاحبان سرمایه» از ایران برای مهاجرت به خارج از کشور با وعده و وعید‌های فراوان.
 19- تلاش برای تداوم «ایران هراسی»، «شیعه هراسی» در نزد افکار عمومی جهان در راستای مقابله با اسلام سیاسی و انقلابی.
20 - نشان دادن پیوند ایران و حزب‌الله لبنان و به غلط و ناروا معرفی ایران و حزب‌الله به‌عنوان تروریست در دنیا. در‌حالی‌که ایران خود قربانی بزرگ تروریسم است و حزب‌الله لبنان در همه انتخابات با آرای مردم بیشترین کرسی‌های نمایندگی ملت لبنان را از آن خود کرده است.
 21- تلاش برای ارجاع پرونده ایران از حوزه سیاسی به امنیتی و اعمال محدودیت‌های فراوان علیه ایران؛ در‌حالی‌که رژیم‌های مرتجع عربی همچون عربستان با جنایت اخیر سلاخی کردن منتقد خود در ترکیه نفرت جهانی علیه سعودی را برانگیخته است اما در کمال حیرت اقدامی لازم از سوی مجامع جهانی، سازمان‌های جهانی طرفدار حقوق بشر از جمله آمریکا دیده نمی‌شود.


این موارد 21‌گانه نمونه‌هایی از این عملیات روانی آمریکا و متحدان او علیه ملت ایران است . البته مسوولان ایرانی به‌خصوص دولتمردان، مقامات قضایی و نمایندگان مجلس نیز باید در موضع‌گیری و سخنان خود مراقبت لازم را به‌عمل آورند، حرفه‌ای و گزیده سخن بگویند که مبادا دشمنان از صحبت آنان سوء‌استفاده کنند. 


همچنین است نقش رسانه‌ها، مطبوعات، سایت‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دولتی و غیر‌دولتی در ایران که بدانند هنگام تسویه حساب سیاسی نیست.
ما با ائتلافی از دشمنان روبه‌رو هستیم و باید در این عملیات روانی که آنان به‌راه انداخته‌اند رسانه‌ها در خط مقدم در حمایت از منافع ملی، روشنگری و افشاگری علیه دشمنان و نقشه‌های آنان ایفای ماموریت کنند.

منیع: صبح نو 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان