شرط عجیب روس ها برای فروش هواپیما به ایران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد، خرید هواپیماهای روسی نیازمند صدور مجوز اوفک از سوی خزانه‌داری آمریکاست.

چین گزینه قطعی برای خرید هواپیما نیست

به گزارش تسنیم، مقصود اسعدی سامانی در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه هواپیماهای روسی غیرایمن هستند و نباید از آنها در خطوط هوایی کشور استفاده شود، اظهار کرد: شرکت های هواپیمایی، هواپیمایی را به کار می گیرند که قطعا تاییدیه سازمان هواپیمایی کشوری را داشته باشد ضمن اینکه ایرلاین ها بایستی الزامات قانونی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ هواپیمایی به کار گرفته نمی شود مگر این‌که سازمان هواپیمایی کشوری ایمنی آنرا تایید کرده باشد، افزود: مهم‌ترین هدف ایرلاین ها این است که در خدمات رسانی به مردم دغدغه و نگرانی در این رابطه نداشته باشند.

وی با بیان این که روس‌ها به عنوان یک گزینه برای خرید هواپیما مطرح هستند، تصریح کرد: آنها فروش هواپیما به ایران را منوط به صدور مجوز اوفک از سوی خزانه داری آمریکا کرده اند. 10 تا 15 درصد هواپیمای سوخو قطعات آمریکایی است و به همین دلیل مشمول مجوز اوفک می شود، در واقع بدون این مجوز امکان فروش هواپیما به ایران وجود ندارد.

وی ادامه داد: مگر این‌که روس ها تغییراتی در تجهیزات و قطعات هواپیما ایجاد کنند تا دیگر برای فروش سوخو به ایران نیازی به مجوز اوفک نداشته باشند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با تاکید بر اینکه به کارگیری هواپیماهای روسی در کشور قطعا منوط به این است که ایمنی آنها توسط سازمان هواپیمایی کشوری تایید شود، گفت: بعد از برجام مذاکراتی برای خرید هواپیما با چینی ها داشتیم اما هواپیمای آنها هنوز به مرحله تولید قط

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان