پیشنهاد نمایندگان مجلس درباره قانون مهریه

عضو کمیسیون قضایی مجلس جزئیاتی از طرح نمایندگان درباره قانون مهریه را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، محمدعلی پورمختار با اشاره به مطرح شدن طرح جدید برخی از نمایندگان برای تغییر قانون مهریه، گفت: با توجه به اینکه چندین هزار نفر به دلیل بدهی مهریه در زندان هستند، بنابراین یکی از اهداف این طرح کاهش تعداد زندانیان مهریه است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت سکه سبب فشار آمدن به بدهکاران مهریه شده است، افزود: در گذشته احکامی صادر شده که فرد باید ماهانه یک سکه پرداخت کند در آن زمان قیمت سکه یک میلیون تومان بود و بدهکار می‌توانست آن را بپردازد؛ اما در حال حاضر قیمت سکه به 5 میلیون افزایش یافته که پرداخت برای فرد بسیار دشوار شده است؛ بنابراین باید این احکام از سوی دادگاه‌ها تعدیل شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به پیشنهاد دیگر نمایندگان درباره مهریه، اظهار داشت: براساس پیشنهاد نمایندگان محاسبه مهریه بر اساس قیمت سکه و طلا در زمان انعقاد عقد ازدواج انجام می‌شود. پورمختار در تشریح این پیشنهاد گفت: اگر مهریه خانمی 50 سکه است و در زمان انعقاد عقد ازدواج قیمت سکه یک میلیون بوده در صورتی که خانم بخواهد مهریه خود را به اجرا بگذارد این میزان تعدیل شده و اگر قیمت سکه 5 میلیون شده باشد، باید 10 سکه دریافت کند.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس تاکید کرد: همچنین طبق طرح مذکور 14 سکه به عنوان معیار محاسبه مهریه در محاکم قضایی تعیین شده است. پورمختار تصریح کرد: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه طرح مذکور را در کمیسیون بررسی و چکش کاری می‌کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان