واکنش هالیوودی‌ها به درگذشت «استن لی»

درگذشت «استن لی» خالق شخصیت‌های معروف «مارول» که از وی به عنوان ابرقهرمان زنده هالیوود، یاد می‌شود با واکنش اهالی صنعت سینما همراه شد.

واکنش هالیوودی‌ها به درگذشت «استن لی»

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، «استن لی» نویسنده مجموعه کتاب‌های مصور مارول که با خلق شخصیت هایی چون «مرد عنکبوتی»، «مرد آهنی»، «مردان ایکس» و «چهار شگفت‌انگیز»، چهره‌ای بسیار تاثیرگذار در سینمای هالیوود بود، روز گذشته در سن 95 سالگی و پس از یک عمل جراحی در یک مرکز پزشکی لس آنجلس درگذشت. 

«کوین فایگی» رئیس استودیو مارول پس از انتشار خبر درگذشت این نویسنده کتاب‌های مصور گفت: «هیچ کس به اندازه «استن لی» در زندگی حرفه‌ای من و همه آنچه در کمپانی مارول انجام دادیم، تاثیر نداشت و وی میراثی فوق‌العاده از خود بر جای گذاشت که پس از همه ما نیز باقی خواهد ماند. با خانواده و میلیون‌ها طرفدار وی که برای همیشه تحت تاثیر نبوغ و کاریزمای «استن لی» قرار دارند ابراز همدردی می‌کنیم». 

«هیو جکمن» بازیگر فیلم‌هایی چون «مردان ایکس»، «ولورین، «لوگان» و «ددپول» از دنیای سینمایی مارول نیز در صفحه توییتر خود نوشت: «ما یک نابغه خلاق را از دست دادیم. او یک نیروی پیشگام در دنیای ابرقهرمانی بود و من به این افتخار می‌کنم که بخشی از میراث به‌ جامانده از «استن لی» بودم و در نقش یکی از شخصیت‌های او بازی کردم». 

«کریس اوانز» نیز که در فیلم «کاپیتان آمریکا» بر اساس کتاب‌های مارول در نقش اصلی بازی کرده است نیز عنوان کرد: «استن لی» برای دهه‌ها مخاطبان پیر و جوان را با ماجراجویی، فرار، اعتماد، الهام، قدرت، دوستی و لذت آشنا کرد. وی همواره با مهربانی و عشق کار می‌کرد و تاثیری غیرقابل حذف در زندگی بسیاری از ما بر جای گذاشت.

«رابرت داونی جونیور» بازیگر نقش اصلی فیلم «مردآهنی» نیز با انتشار عکسی از «استن لی» در صفحه توئیتر خود نوشت همه چیز را مدیون تو هستم. در آرامش باشی. 

«باب ایگر» رئیس کمپانی دیزنی که در سال 2007 استودیو مارول را به قیمت 4 میلیارد دلار خریداری کرد پس از درگشت «استن لی» گفت: وی همچون شخصیت‌هایی که خلق می‌کرد فوق‌العاده بود و برای طرفداران مارول در سراسر جهان یک ابرقهرمان واقعی بود. «استن لی» قدرت الهام بخشی، سرگرم کردن و ارتباط برقرار کردن داشت و میزان خلاقیتش فراتر از اندازه قبلش بود. 

«الن هورن» مدیر استودیو والت دیزنی نیز سخن گفتن از میزان تاثیر «استن لی» در فرهنگ عامه را غیرممکن دانست و گفت: من این فرصت را داشتم که در طول سالیان گذشته وی را با آثارش در کمپانی مارول بشناسم و همواره تحت تاثیر انرژی و سرزندگی فوق‌العاده او بودم. ما  یک خالق واقعی را از دست دادیم و با خانواده و دوستانش ابراز همدردی می‌کنم. 

«جیم جیاناپولوس» رئیس کمپانی پارامونت پیکچرز نیز نوشت: «استن لی» یک ابرقهرمان در زندگی واقعی بود که شخصیت‌های وی موجب شد که بسیاری دریابند که تفاوت‌هایشان با دیگران در واقع قدرت بزرگ آنهاست و به این افراد قدرت و جرات بیان داد. میراث او برای نسل‌های آینده نیز باقی خواهد ماند.

«تیم راثمن» رئیس «سونی پیکچرز» نیز در پیامی در صفحه مجاری خود آورد: «اصالت و نبوغ دو واژه‌ای است که در دنیای امروز زیاد به کار می‌رود، اما «استن» دارای هر دوی این ویژگی‌ها بود. غیر قابل جایگزین بودن و روحیه‌ای سرکش را نیز به این دو ویژگی اضافه کنید و آنگاه است که در حال توصیف کردن «استن لی» هستید. وی یک ابرقهرمان واقعی بود.»

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان