ماهان شبکه ایرانیان

عضو شورای عالی نظام پرستاری تاکید کرد؛

فاصله وضعیت نیروی پرستاری در ایران با استانداردهای جهانی/مشکل جذب پرستاران

عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان این که وضعیت نیروی پرستاری در مراکز درمانی کشور، با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، گفت: مشکل کمبود نیروی پرستاری در کشور ما عدم جذب پرستاران است و برای رفع این مشکل می باست مجوز استخدام پرستاران توسط دولت صادر شود

فاصله وضعیت نیروی پرستاری در ایران با استانداردهای جهانی/مشکل جذب پرستاران

عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان این که وضعیت نیروی پرستاری در مراکز درمانی کشور، با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، گفت: مشکل کمبود نیروی پرستاری در کشور ما عدم جذب پرستاران است و برای رفع این مشکل می باست مجوز استخدام پرستاران توسط دولت صادر شود.

به گزارش ، دکتر زینب فدایی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با بیان این که براساس استاندارد تعیین شده توسط معاونت پرستاری ، نسبت پرستار به تخت می بایست 1.8 باشد ، گفت: متاسفانه ما از این رقم فاصله بسیاری داریم و در برخی شهرها این تناسب به زیر 1 هم می رسد این استاندارد در مقایسه با استاندارد جهانی که به ازای هر تخت 4پرستار باید وجود داشته باشد بسیار فاصله دارد .

وی خاطر نشان کرد: کمبود پرستار به معنی نبود فارغ التحصیلان پرستاری نیست بلکه به معنی عدم جذب پرستاران در سیستم بهداشت و درمان است . زیرا مجوز استخدام پرستار در کشور وجود ندارد و دولت می بایست برای رفع این کمبودها مجوز لازم را صادر نماید.

عضور شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: در کنار این عوامل ، جاذبه اشتغال برای پرستاری وجود ندارد به طوری که بسیاری از پرستاران سعی می کنند از پرستاری فاصله بگیرند و پرستارانی که در بیمارستان ها هم مشغول فعالیت هستند به دلیل پایین بودن مزایا تمایل بیشتری به قسمت های اداری دارند و دچار مشکلات تمایل معیشتی می شوند.

وی یادآور شد: به دنبال کم بودن حقوق و مزایا پرستاران در شهرهای بزرگ علاوه بر بیمارستان های دولتی در بیمارستان های خصوصی نیز مشغول به کار می شوند و این امر باعث فرسودگی شغلی ، افزایش احتمال خطا ، خستگی و افت کیفیت خدمات می شود .

فدایی افزود: همچنین تمدید طرح و عدم به کاری گیری دانشجویان باعث افزایش این کمبودها شده و در نهایت باعث از بین رفتن کیفیت خدمات پرستاری می شود و در این راستا مردم بیشترین آسیب و ضرر را خواهند دهید زیرا خدمات با کیفیت پایین دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: در کشور ما پرستاری جایگاه بالایی ندارد اما به دلیل صبر و همدردی با بیماران و همراهان آنها شغل مقدسی به شمار می رود و بنده به عنوان یک پرستار خوشحالم که در این رشته مقدس مشغول به فعالیت هستم .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان