جدیدترین طرح مجلس برای سهمیه‌بندی بنزین

تسنیم نوشت: عضو کمیسیون انرژی مجلس جزئیات طرح جدید برخی از نمایندگان درباره سهمیه‌بندی بنزین را تشریح کرد.

جدیدترین طرح نمایندگان مجلس برای سهمیه‌بندی بنزین

علی بختیار، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون انرژی به دنبال ساماندهی سوخت کشور است،گفت: در این زمینه جلساتی در کمیسیون انرژی برگزار کردیم.کمیسیون به عنوان سیاست‌گذار در حوزه انرژی، سیاست‌ها را در اختیار کارشناسان بخش‌های مختلف و مرکز پژوهش‌های مجلس قرار داده است.

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان نیز در زمینه ساماندهی مصرف سوخت نظرات و طرح‌هایی مطرح کردند که همه آنها در حال بررسی و ارزیابی در کمیسیون است، اظهار داشت: بنده نیز به اتفاق صاحب نظران در این حوزه طرحی را آماده کردیم و در حال بررسی و چکش‌کاری آن هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در تشریح این طرح عنوان کرد: براساس این طرح روزانه به هر فرد یک لیتر بنزین داده ‌می‌شود و به جای اینکه بنزین به خودرو تخصیص داده شود به فرد تعلق می‌گیرد.

بختیار با بیان اینکه در این طرح سامانه‌ای پیش‌بینی شده تا افراد مازاد مصرف خود را به فروش برسانند، ادامه داد: همچنین در این طرح استارت‌آپی پیش‌بینی شده که امکان فروش بنزین برای کسانی که خودرو ندارند را نیز فراهم می‌کند و افراد با فروش آن درآمد کسب می‌کنند؛ بر این اساس  یارانه‌ای که به بنزین پرداخت می‌شود  نیز مدیریت می‌شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تاکید کرد: کسانی که بیش از سهمیه خود نیاز به بنزین داشته باشند، می‌توانند بنزین را با قیمت دوم تهیه کنند که این قیمت هم تابع شرایط بازار است. در حال بررسی و چکش کاری این طرح هستیم و پس از ارزیابی نهایی آن را برای بررسی کارشناسی بیشتر به کمیسیون انرژی ارائه داده می‌شود.

214214

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان