آخرین وضعیت واگذاری پرسپولیس و استقلال

معطل اصلاح مصوبه

بحث واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش‌خصوصی، عمری بسیار دراز دارد. دولتی بودن این دو باشگاه همیشه محل سوال و انتقاد بوده؛ از جمله اینکه مخصوصا این اواخر هواداران هر دو تیم، باشگاه رقیب را به برخورداری از حمایت پررنگ‌تر وزارت ورزش متهم می‌کنند و فضای واقعا بدی به‌وجود آمده است

مصوبه قبلی باید اصلاح شود

جعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه الان بحث واگذاری سرخابی‌ها دقیقا در چه مرحله‌ای قرار دارد به «ایسنا» می‌گوید: «وزیر ورزش نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ارسال و تقاضا کرده که سرخابی‌ها واگذار شوند. رئیس‌جمهوری هم با کلیات کار موافقت کرده است. وزارت اقتصاد هم به همراه وزیر ورزش به هیات دولت نامه نوشته که ما موافق این واگذاری هستیم، ولی برای واگذاری سرخابی‌ها بزرگترین مشکلی که وجود دارد این است که مصوبه هیات وزیران در مرداد یا شهریور سال 1394 سدی برای این راه است. در آن مصوبه به صراحت گفته شده که این باشگاه‌ها فرهنگی هستند و چون فرهنگی هستند از مدار خصوصی‌سازی خارج می‌شوند. در نتیجه اگر قرار است واگذاری این دو باشگاه انجام شود باید آن مصوبه هیات وزیران اصلاح شود. البته می‌دانم که دبیر هیات دولت این کار را در دستور کار جلسات هیات وزیران قرار داده است. اما اینکه این موضوع چه زمانی در هیات وزیران مطرح شود مشخص نیست، با این حال به احتمال زیاد مصوبه قبلی لغو خواهد شد و سرخابی‌ها به مدار واگذاری برمی‌گردند.»

شانس ماندن گرشاسبی کم است

همانطور که می‌دانید حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل پرسپولیس هم جزو بازنشستگانی است که قانون منع به‌کارگیری شامل آنها می‌شود. با این وجود گفته می‌شد با شروع دوباره فرآیند واگذاری سرخابی‌ها، او می‌تواند به کارش ادامه بدهد. دیروز اما حرف‌های سبحانی در این مورد بوی ناامیدی می‌داد: «اگر این دو باشگاه به معنی واقعی کلمه خصوصی شوند در آن زمان است که می‌توان در این مورد صحبت کرد. اما بسیار بعید است که همه کارها از جمله مصوبه هیات وزیران، قیمت‌گذاری باشگاه و مزایده و برنده شدن خریدار و... ظرف مدت مثلا دو ماه رخ دهد. زمانی که مصوبه جدید هیات‌وزیران بیاید باید باشگاه را قیمت‌گذاری کنیم. قیمت‌گذاری بنگاه‌ها شش ماه اعتبار دارد اما از زمانی که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قیمت‌گذاری شده‌اند، چهار سال می‌گذرد در نتیجه بعد از مصوبه هیات وزیران بار دیگر این دو باشگاه باید قیمت‌گذاری شوند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان