رزبری پای ۳ مدل +A با پردازنده چهار هسته ای و قیمت ۲۵ دلار معرفی شد

شرکت رزبری پای فاندیشن چیپ‌های رزپری پای ۳ مدل +A را معرفی کرد که نسبت به مدل قبلی آن یعنی رزبری پای ۱ مدل +A پیشرفت‌هایی داشته است.

رزبری پای 3 مدل +A با پردازنده چهار هسته ای و قیمت 25 دلار معرفی شد

شرکت رزبری پای فاندیشن چیپ‌های رزپری پای 3 مدل +A را معرفی کرد که نسبت به مدل قبلی آن یعنی رزبری پای 1 مدل +A پیشرفت‌هایی داشته است.

مدل کنونی +A به عنوان جایگزین مدل A در سال 2014 معرفی شد. مدل سال 2014 همچنان اولین چیپست تک هسته‌ای رزبری پای محسوب می‌شود.

رزبری پای 3 مدل +A که از روز گذشته در فروشگاه‌های جهانی در دسترس قرار گرفته است، دارای سیستم چهار هسته‌ای مشابه با رزبری پای مدل +B است که پیش تر در سال جاری عرضه شده بود. SoC مورد استفاده در این چیپ BCM2837Bo است که توسط برادکام تولید شده.

جدا از مشخصات بهبود یافته، پای 3 مدل +A حدود 25 دلار قیمت خواهد داشت که 10 دلار نسبت به مدل +B -که دارای حافظه‌ی دو برابر بیشتر است- ارزان تر خواهد بود.

یکی از اصلی ترین تفاوت‌ها نسبت به مدل +B از لحاظ ویژگی اینجاست که پای 3 از پورت Ethernet پشتیبانی نمی‌کند و تنها یک پورت USB‌ دارد.

فقدان این پورت‌ها باعث می‌شود که اندازه‌ی کلی چیپ کوچکتر شود و به شکل مربعی تری در بیاید. مثل پای زیرو، چیپست جدید پای 3 مدل +A دارای 512 مگابایت رم است که نسبت به مدل 2014 دوبرابر شده است.

البته پای 3 +A از اینترنت بی سیم و همچنین بلوتوث نسخه‌ی 4.2 نیز پشتیبانی می‌کند. پورت HDMI تعبیه شده در آن می‌تواند اتصال به نمایشگر‌های 1080p را برقرار نماید.

بر اساس توضیحات شرکت تولید کننده‌، رزبری پای 3 مدل +A حداقل تا دی ماه 2023 تولید خواهد شد و در حال حاضر برای استفاده‌ی کاربران وارد بازار شده است. مشخصات کاملتر این محصول را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر