کاهش شدید قیمت مسکن از بهمن ماه!

«اگر روند کاهش قیمت ارز ادامه داشته باشد یا نرخ دلار در همین سطح ۱۱ هزار تومان باقی بماند در هفته دوم بهمن یا اسفند ماه شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت‌ها خواهیم بود.»

کاهش قیمت مسکن

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با اعلام این خبر، به تاثیر پذیری بازار مسکن از کاهش قیمت ارز اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند که در یک سال گذشته عوامل متعددی باعث افزایش قیمت مسکن به ویژه در کلان شهر‌ها شد، اما رشد نرخ دلار یکی از مهم‌ترین عوامل اثر گذار در بالا رفتن نامتعارف قیمت مسکن بود.

وی ادامه داد: این افزایش جهشی قیمت مسکن باعث کاهش چشمگیر معاملات خرید و فروش در بازار شد به طوری که در بازار تهران در تیرماه شاهد کاهش ۲۵ درصدی معاملات مسکن نسبت به مدت مشابه درسال گذشته بودیم و در ماه‌های بعد هم این کاهش معاملات ادامه پیدا کرد. در مردادماه این کاهش معاملات به ۳۶ درصد، در شهریور ماه به ۴۵ درصد و در مهرماه به ۴۰ درصد مدت مشابه در سال گذشته رسید.

عقبایی با اشاره به افزایش نامتعارف قیمت مسکن در طول کمتر از یک سال گذشته اظهار داشت: طبق اعلام بانک مرکزی به طور میانگین در تهران میزان افزایش قیمت مسکن ۸۳.۳ درصد بوده که این رقم در برخی از نقاط به ۱۰۰ درصد هم رسیده است. قیمت میانگین هر متر مربع مسکن که در سال گذشته حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان بود امسال طبق گزارش‌های رسمی به بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه این افزایش قیمت جهشی منجر به ایجاد رکود در بازار مسکن شده است، گفت: عدم توقف افزایش قیمت مسکن در طول چند ماه باعث شد تا بازار مسکن دچار رکود تورمی شود.

وی افزود: هر چند که افزایش قیمت مصالح ساختمانی، عوارض شهرداری، افزایش قیمت زمین از جمله موادی بود که منجر به رشد قیمت مسکن شد، اما افزایش قیمت ارز بیشترین تاثیرگذاری را در رشد قیمت مسکن داشت.

عقبایی با تاکید بر اینکه اگر این روند کاهش نرخ ارز در بازار ادامه داشته باشد یا اگر همین کاهش نرخ دلار حفظ شود، به طور قطع در بازار مسکن اثرگذار خواهد بود، گفت: حتی اگر نرخ دلار در همین عدد ۱۱ هزار تومان ثابت بماند قیمت‌ها در بازار مسکن چیزی حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: بازار مسکن نسبت به سایر بازار‌ها مقاوم‌تر است و اثرپذیری خود را به تغییرات دیرتر نشان می‌دهد. به همین دلیل نمی‌توان بلافاصله پس از کاهش قیمت ارز شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن بود و در صورتی قیمت‌ها شکسته می‌شود که شاهد افزایش قیمت دوباره و نوسان قیمت در بازار ارز نباشیم.

عقبایی ادامه داد: اگر روند کاهش قیمت ادامه داشته باشد یا نرخ دلار در همین سطح ۱۱ هزار تومان باقی بماند در هفته دوم بهمن یا اسفند ماه شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت‌ها خواهیم بود

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخنادر | 1397/08/27 - 14:02
واقعا دلت خوشه تو این مملکت چیری پایین نمی یاد جز ...
ارسال نظر
پیشخوان