در پی تحقیقات سیا مشخص شد

محمد بن سلمان شخصا دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است

مقامات ارشد آمریکا گزارش دادند که سازمان سیا به این نتیجه رسیده که علیرغم انکار دولت عربستان، «محمد بن سلمان» شخصا دستور قتل «جمال خاشقجی» را صادر کرده است.

محمد بن سلمان شخصا دستور قتل خاشقجی را صادر کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، مقامات ارشد آمریکا گزارش دادند که سازمان سیا به این نتیجه رسیده که علیرغم انکار دولت عربستان، «محمد بن سلمان» شخصا دستور قتل «جمال خاشقجی» را صادر کرده است.

یک مقام ارشد آمریکا در گفتگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفته است: این نتیجه‌گیری بر اساس فایل صوتی ارائه شده از سوی دولت ترکیه و دیگر شواهد شامل مقامات اطلاعاتی آمریکا به دست آمده است.

سی‌ان‌ان نوشت: بر اساس گزارش این منبع آگاه، تحقیق کنندگان بر این عقیده هستند با توجه به کنترل محمد بن سلمان بر دولت عربستان، عملیات اینچنینی که منجر به قتل محمد بن سلمان شده نمی‌تواند بدون اجازه وی صورت گرفته باشد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان سفارت عربستان با انتشار بیانیه‌ای گفته است: ادعا‌های این ارزیابی نادرست هستند. ما بدون قرار دادن مبنا بر این گمانه‌زنی‌ها، نظریه‌های گوناگون را شنیده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد.

این شبکه خبری نوشت: نخستین بار «واشنگتن پست» این ارزیابی سازمان سیا را گزارش داده و مقامات آمریکا اطمینان بالایی به این ارزیابی سیا دارند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست مقامات سازمان سیا از اظهار نظر در این باره خودداری کرده و دولت عربستان نیز نقش بن سلمان در این قتل را انکار کرده است.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان