این افراد لبو نخورند!

در این مقاله خصوصیاتی از لبو معرفی شده است که افرادی هستند که دارای شرایط خاصی هستند و با این خصوصیات مشکل دارند که لازم است این افراد لبو نخورند!

این افراد لبو نخورند!

در فصلی هستیم که بازار خوردن لبو در خانه و خیابان داغ است. کمتر کسی هست که لبو را دوست نداشته باشد. لبو سرشار از خاصیت است اما لبو به دلیل بعضی خواصی که دارد، نباید توسط بعضی افراد مصرف شود. توصیه می کنیم با این خصوصیات آشنا شوید و بدانید که با این خصوصیات آشنا هستند، بهتر است این افراد لبو نخورند!

این افراد لبو نخورند!

عوارض جانبی که مصرف لبو (چغندر قند) می تواند برای بدن و سلامتی ایجاد کند را در اینجا برای شما بازگو می کنیم.

عنصر آهن و مس: افراد مبتلا به هموکروماتوز و یا بیماری ویلسون باید از مصرف چغندر پرهیز کنند زیرا آهن و مس موجود در خون را بالا می برد. بیماری هموکروماتوز در واقع تجمع زیاد آهن در بدن است که وجود آهن زیاد باعث آسیب بافت ها و بیماری می شود. در بیماری ویلسون فرد قادر به دفع مس به اندازه کافی از بدن نیست و مس اضافی می تواند در کبد یا مغز جمع شده و منجر به اختلالات کبدی یا مغزی شود.

مصرف لبو به علت داشتن آهن و مس زیاد برای کسانی که این بیماری ها را  دارند مناسب نیست.

بیتوریا: به قرمز شدن رنگ ادرار بعد از مصرف چغندر بیتوریا گفته می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده در مجله پزشکی بریتانیا درصد زیادی از مردم از بیتوریا ترس دارند، درست است که قرمز شدن رنگ ادرار برای بدن خطری ندارد ولی ترس و نگرانی ناشی از آن در بسیاری از افراد وجود دارد.

تهوع و اسهال: مصرف چغندر در بعضی از افراد منجر به ناراحتی های معده، تهوع و اسهال می شود که همه این ها ناشی از وجود بتائین موجود در چغندر می باشد.

مشکل کلیوی: افراد مبتلا به بیماری های کلیوی باید از چغندر پرهیز کنند، این سبزی به دلیل داشتن بتائین باعث افزایش سطح کلسترول کلی در بدن می شود. افرادی که ناراحتی های کلیوی دارند قبل از مصرف هر ماده ای که بتائین دارد باید برای جلوگیری از عوارض آن با پزشک خود مشورت کنند.

بارداری: زنان باردار بایستی در مصرف بتائین محتاط باشند، زیرا این ماده می تواند روی بدن آنها و بدن جنین تاثیراتی داشته باشد. با توجه به تحقیقاتی که در کلینیک مایو در رابطه با تاثیر چغندر در زمان بارداری انجام شده است زنان باردار بایستی مصرف چغندر را به حداقل ممکن برسانند. آزمایشات انجام شده روی حیوانات نشان داده است مصرف بتائین زیاد باعث اثرات سوء روی جنین می شود.

فشار خون: مصرف لبو باعث کاهش محسوس فشار خون می شود و برای افرادی که فشار خون بالا دارند توصیه می شود. اما باید به یاد داشته باشید که مصرف همزمان داروهای کاهش فشار خون و چغندر همزمان با هم باعث پایین آمدن بیش از حد فشار خون شده و خطرناک است. بنابراین اگر داروهای مربوط به فشار خون مصرف می کنید باید در مصرف چغندر احتیاط کنید.

سنگ کلیه: مقدار بالای اگزالات در چغندر امکان تشکیل سنگ کلیه را در بدن افزایش می دهد. اگر شما سابقه داشتن سنگ کلیه دارید از مصرف بیش از حد چغندر بپرهیزید.

سطح کلسیم: نوشیدن آب لبو باعث کاهش سطح کلسیم خون می شود که این منجر به ابتلا به بیماری های مختلفی خواهد شد. کم شدن کلسیم بدن باعث بیماری های مربوط به استخوان می شود. بنابراین در خوردن آن زیاده روی نکنید و کسانی که با این گونه بیماری ها دست و پنجه نرم می کنند برای مصرف این سبزی با پزشک خود مشورت کنند.

تارهای صوتی: نوشیدن آب چغندر باعث گرفتگی تارهای صوتی و اشکال در صحبت کردن می شود. این مشکل در صورت زیاده روی در مصرف آب چغندر روی می دهد.

مشکلات دیگر: برخی از افراد بعد از نوشیدن آب لبو دچار تب و لرز و التهاب می شوند.

عوارضی که در اینجا برای شما بیان شد شاید ترسناک به نظر برسد ولی در برابر فواید و تاثیرات بی نظیر چغندر بر سلامتی مانند قطره ای در برابر اقیانوس است. پس از خوردن چغندر خودداری نکنید فقط در مصرف آن زیاده روی نکرده و در صورتی که به هرکدام از مشکلات بالا برخورد کردید حتما با پزشک مشورت کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان