سرکرده حزب خانه یهودی: دیگر کابینه‌ای در کار نیست

خبرگزاری فارس: «نفتالی بنت» رئیس حزب «خانه یهودی» و وزیر آموزش رژیم صهیونیست امروز شنبه 26 آبان گفت که برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی، امری اجتناب‌ناپذیر است.

بعد از استعفای «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی کابینه ائتلافی «بنیامین نتانیاهو» از اکثریت خارج شد ولی بنت به او پیشنهاد کرده بود که به جای لیبرمن، سمت وزارت جنگ را نیز برعهده بگیرد.

نتانیاهو دیروز (جمعه) با بنت جلسه‌ای برای مذاکره در این موضوع برگزار کرد اما توافقی حاصل نشد. بدین ترتیب حزب خانه یهودی به رهبری بنت از ائتلاف نتانیاهو خارج شده و کابینه وی رسما از هم فروپاشید.

در نتیجه، انتخابات زودهنگام پارلمانی باید در اراضی اشغالی برگزار شود. سران احزاب تشکیل دهنده سپهر سیاسی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه برای تعیین تاریخ انتخابات گردهم می‌آیند.

در این میان اما، نتانیاهو اصرار به ادامه حیات دولت دارد. نفتالی بنت پس از دیداری خصوصی با نخست‌وزیر رژیم متبوعش، در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد و گفت: «نخست‌وزیر سعی دارد که دولت را حفظ کند اما من معتقدم که دیگر دولتی در کار نیست. لیبرمن با خروج خود (از کابینه) دولت را ساقط کرد.»

منابع نزدیک به دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی سریعاً به این گفته نفتالی بنت واکنش نشان داده و گفتند که انتخابات زودهنگامی در کار نخواهد بود.

این منابع به رویترز گفته‌اند: «هیچ دلیلی برای برگزاری انتخابات زودهنگام وجود ندارد و دولت دست راستی نباید ساقط شود. بنت باید از خود مسئولیت‌پذیری نشان دهد و دولتی را که می‌تواند یک سال دیگر در رأس کار باشد، نباید ساقط کرد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان