افزایش تستوسترون با روش های طبیعی

تستوسترون مهم ترین هورمون جنسی مردانه است. طبیعی است که سطح تستوسترون با افزایش سن کاهش یابد، اما روش هایی وجود دارد که می توانند روند کاهش تستوسترون را کند یا متوقف کنند. پس با روش های طبیعی افزایش تستوسترون آشنا شوید.

تستوسترون برای سلامتی و مناسب بودن حال عمومی افراد حیاتی است. سطح پایین تستوسترون می تواند بدن را تحت تاثیرات نامطلوبی قرار دهد. با افزایش سن میزان تستوسترون کاهش می یابد و همچنین می تواند باعث افزایش وزن شود. سطح پایین تستوسترون نیز بر عملکرد جنسی تأثیر می گذارد و باعث کاهش میل جنسی، نعوظ کمتر و ناباروری می شود. بهترین راه برای افزایش سطح تستوسترون، اتخاذ عادات مناسب شیوه زندگی است که می تواند سلامت و  حال عمومی افراد را بهبود بخشد.

 

افزایش تستوسترون

 

1. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب می تواند بر میزان هورمون ها و مواد شیمیایی که بدن برای عملکرد درست به آن ها نیاز دارد از جمله تستوسترون تاثیر منفی بگذارد. یک مطالعه از دانشگاه شیکاگو نشان داد که سطح تستوسترون در افرادی که خواب کافی ندارند، کاهش می یابد. محققان در آزمایش های خود دریافتند که پس از یک هفته از خواب محدود، سطح تستوسترون روزانه تا 15 درصد کاهش یافت. در مقابل پیری طبیعی، تستوسترون را فقط 1 تا 2 درصد در سال کاهش می دهد. در اولویت قرار دادن خواب کافی می تواند سطح تستوسترون را حفظ کند. افراد باید حداقل در شبانه روز 7 تا 8 ساعت خواب داشته باشند. هرکسی که از اساس با مشکلات خواب مواجه است، باید با دکتر خود مشورت نماید.

 

2. رژیم غذایی متعادل را حفظ کنید

تحقیقات نشان داده است که خوردن غذاهای مناسب و با ارزش برای حفظ سطح تستوسترون و سلامت کلی بدن ضروری است. بر اساس یک گزارش در مجله  Neuroinflammation، سطح پایین تستوسترون و داشتن اضافه وزن ممکن است به شرایط مختلف التهابی و اختلال عملکرد عصبی کمک کند. بهترین رژیم های غذایی شامل مواردی هستند که عمدتا غذاهای کامل را شامل می شوند و تعادلی بین چربی های سالم، کربوهیدرات ها و پروتئین ها برقرار می کنند. داشتن یک رژیم سالم و مغذی می تواند تمام سطوح هورمون ها را در بدن متعادل نگه دارد و به سلامت دراز مدت کمک کند.

 

3. وزن خود را کاهش دهید

تحقیقات نشان داده است که مردان دارای وزن بیشتر دارای سطوح پایین تر تستوسترون هستند. یک مطالعه در مجله Clinical Endocrinology گزارش داد که برخی از مردان چاق بین 14 تا 20 ساله تا 50 درصد تستوسترون کمتر نسبت به افراد دارای وزن مناسب دارند. بنابراین سعی کنید وزن خود را در حالت مناسب و ایده آل نگه دارید.

 

افزایش تستوسترون

 

4. فعالیت داشته باشید

مطالعه ای در مجله فیزیولوژی کاربردی اروپا نشان می دهد که افراد فعال تر، تستوسترون بیشتری دارند. همچنین ثابت شده است که افزایش فعالیت بدنی از کاهش وزن برای بهبود سطح تستوسترون مفیدتر است. اما از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید، زیرا سطح بالاتری از ورزش ممکن است باعث کاهش تستوسترون شود. در واقع تحقیق نشان داد که دونده های ماراتن ممکن است میزان کم تستوسترون را تجربه کنند. این ممکن است به دلیل انرژی ناکافی و تغذیه نامناسب باشد.

 

5. استرس خود را کاهش دهید

مدیریت استرس ممکن است به افزایش سطح تستوسترون کمک کند. استرس بلند مدت و مزمن خطرناک است و می تواند منجر به مسائل بسیاری در بدن شود. استرس هورمون کورتیزول را افزایش می دهد که مسئول مدیریت فرآیندهای مختلف از جمله پاسخ ایمنی و متابولیسم است. افزایش کورتیزول بر تستوسترون تاثیر منفی می گذارد. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که وقایع استرس زا باعث تغییرات نامطلوب در سطح تستوسترون در مردان می شود.

 

6. ویتامین ها و مکمل های مناسب مصرف کنید

یک مطالعه منتشر شده در مجله هورمون و تحقیقات متابولیک نشان داد که مصرف مکمل های ویتامین D ممکن است به افزایش سطح تستوسترون کمک کند. DHEA هورمونی است که به تولید تستوسترون و هورمون های دیگر که بر ترکیب بدن تاثیر می گذارد، کمک می کند. هنگام افزایش سن، سطح DHEA و به همین ترتیب سطح تستوسترون کاهش می یابد. محققان دریافتند که برخی از مکمل ها اثرات کوچک اما قابل توجهی را در ترکیب بدن ایجاد می کنند. خوردن چربی های سالم موجود در ماهی و دانه کتان می تواند در تولید این هورمون کمک کند. مکمل های منیزیم و روی نیز می تواند بر افزایش سطح تستوسترون تاثیر مثبت بگذارد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان