نایب رئیس دوم، استثنا از قانون بازنشستگی

این احتمال وجود دارد نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال از قانون منع بکارگیری بازنشسته ها در نهادهای دولتی معاف شود.

به گزارش "ورزش سه"، در حال حاضر حیدر بهاروند نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال بشمار می رود که ریاست سازمان لیگ برتر را برعهده دارد.


گفتنی است سازمان لیگ برتر به صورت کاملا خصوصی اداره می شود و به عنوان برگزار کننده بازی ها در فوتبال ایران نه تنها از فدراسیون فوتبال پولی نمی گیرد بلکه به واسطه درآمدهایی که از اسپانسرها دارد به فدراسیون فوتبال پول هم می دهد. به واقع سازمان لیگ برتر بر خلاف فدراسیون فوتبال از بودجه دولتی استفاده نمی کند و همان طور که اشاره شده برای خودش کسب درآمد می کند.


جالب اینکه سازمان لیگ برتر به عنوان نهاد خصوصی به ثبت رسیده است که حوزه فعالیتش برگزاری مسابقات فوتبال در رده های سنی مختلف و در دو بخش آقایان و خانم ها است و این احتمال وجود دارد که از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته ها در نهادهای دولتی معاف شود.


البته فدراسیون فوتبال هم با وجود دریافت کمک های دولتی از سوی وزارت ورزش و جوانان بر اساس ماده یک اساسنامه که به تایید هیات دولت و رویت فیفا رسیده نهاد غیر دولتی به شمار می رود. در تعریف این فدراسیون فوتبال حتی به نهاد عمومی هم اشاره نشده است.


در آخرین تغییر و تحولات قرارشده مهدی تاج با استفاده از کارت جانبازی درخواست بازگشت به کار را ارایه دهد. اما دیگر مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال در خطر برکناری قرار دارند. هر چند گفته می شود با کاهش دستمزد خود به یک سوم می توانند بر سر کار حضور داشته باشند که در این صورت حکم آنها از مثلا نایب رئیس فدراسیون فوتبال یا عضو هیئت رئیسه به مشاور تنزل پیدا خواهد کرد.


هم اکنون یکی از مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال که با دریافت یک سوم حقوق و به عنوان مشاور با فدراسیون فوتبال کار می کند غلام حسین زمان آبادی است که مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال را برعهده دارد. هر چند او به واقع رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان