شکایت از نصب نشدن نرخ کالاهای آی.تی به کجا اعلام شود؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، با استناد به ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی وماده 15 قانون نظام صنفی، اطلاع رسانی قیمت در واحد صنفی و از طریق نصب برچسب در محل عرضه، انجام می شود.

در همین پیوند «سید مهدی میرمهدی کمجانی» رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: مردم در صورت شکایت از هر واحد صنفی فعال در بخش کالاهای آی.تی می توانند شکایت خود را با شماره 41015 در میان گذاشته و مطمئن باشند در اسرع وقت رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: درج قیمت بر روی کالاها یک الزام قانونی است که صاحبان کسب و کارها نمی توانند آن را رعایت نکنند و اگر تخلف کنند قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

میرمهدی کمجانی خاطرنشان ساخت: نوسان های قیمت ارز از ابتدای امسال سبب شده بود برخی اعضای صنف در درج قیمت ها به دلیل تغییر روزانه آنها سستی کنند که موجب نارضایتی مردم شده بود.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه گفت: برهمین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای آبان ماه به اتاق اصناف ایران اعلام کرد که همه فعالان صنفی موظفند قیمت کالاها را برروی کالا نصب کنند به گونه ای که در معرض دید مشتریان قرار گیرد.

وی ادامه داد: اتاق اصناف نیز به اتحادیه ها در این زمینه هشدارداد و براساس این هشدار، اتحادیه به اعضای خود الزام کرد نسبت به درج قیمت ها برروی کالاهای آی.تی اقدام کنند.

میرمهدی کمجانی افزود: اطلاع رسانی در باره الزام نصب قیمت از سه شنبه هفته گذشته انجام شده است و بازرسان این اتحادیه از فردا (یکشنبه) به صورت نامحسوس در فروشگاه ها حضور خواهند یافت.

این مقام صنفی یادآورشد: اعضای صنف موظفند قیمت کالاها را بر روی آنها نصب کنند و مردم می توانند در صورت نبود قیمت روی کالاها با اتحادیه تماس گرفته و طرح شکایت کنند.

به گفته وی، شکایت ها ابتداء در خود اتحادیه رسیدگی می شود و درصورت تامین نشدن رضایت مشتری شکایت در مراجع قانونی طرح و رسیدگی خواهد شد.

میرمهدی کمجانی خاطرنشان ساخت: درج قیمت برروی کالاها در این شرایط به مصرف کنندگان قدرت انتخاب خواهد داد و آنها می توانند کالاها را با قیمت های مناسب تر خریداری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان