سخنگوی هیات رییسه مجلس خبر داد:

کمیته‌ای برای بررسی نحوه مقابله با تحریم‌ها تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در حاشیه نشست علنی مجلس، بهروز نعمتی در تشریح نشست غیرعلنی مجلس گفت: بر اساس مصوبه هیأت رئیسه مجلس، مقرر شد که در نشست غیرعلنی مجلس، موضوعات اقتصادی کشور با حضور روسای اقتصادی دولت از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی مورد بررسی قرار بگیرد که نشست امروز با این دستور کار برگزار شد.

نعمتی با اشاره به اینکه در نشست امروز، مرکز پژوهش های مجلس گزارش مفصلی را درباره موضوعات مختلف به ویژه مباحث معیشتی، مسائل مرتبط با نفت، صنعت، معدن، تجارت، مسائل بازرگانی و موضوعات گمرکی ارائه کرد، گفت: این گزارش هم در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفت و هم به مسئولان دولتی ارائه شد.

وی در ادامه افزود: این گزارش توسط مرکز پژوهش‌ها طی مدت سه ماه با برگزاری نشست های متعدد با کارشناسان و خبرگان جامعه تهیه شده و قطعاً گزارش کم نظیر و تاثیرگذاری در حل مشکلات کشور خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد:  در نشست غیرعلنی امروز مجلس، پنج نفر از نمایندگان مجلس به قید قرعه، توضیحاتی را درباره مسائل اقتصادی، گمرکی، بانکی و معیشتی کشور ارائه کردند.

نعمتی با بیان اینکه دژپسند، نوبخت و همتی توضیحاتی را در خصوص اقداماتی که باید درباره گزارش مرکز پژوهش‌ها انجام شود، ارائه کردند، گفت: به ویژه در خصوص مسائل معیشتی مردم، رفاه کارگران و کارکنان دولت، روستاییان و کشاورزان و افراد آسیب پذیر کشور بر این مسئله تأکید شد که باید تمهیدات لازم برای مقابله با تحریم های آمریکا اندیشیده شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با اشاره به اینکه در گزارش مرکز پژوهش های مجلس توضیحات کاملی در رابطه با راهکارهای مقابله با تحریم‌ها مطرح شده است، اظهار داشت: از این رو در این نشست مشخص شد که کمیسیون های تخصصی مجلس نیز برای تسریع در امور و اقدامات مربوطه، بررسی این گزارش را در دستور کار خود قرار دهند و قطعاً با این فرآیند و اقدامات مجلس و دولت بخش عظیمی از نگرانی های مردم رفع خواهد شد.

نعمتی در ادامه افزود: از سوی دیگر به موازات کار کمیسیون های تخصصی مجلس مقرر شد در دولت نیز کمیته ویژه ای در رابطه با نوع رویکرد دولت و دستگاه های دولتی در رابطه با اجرایی کردن گزارش مرکز پژوهش های مجلس تشکیل شود.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که در بحث تحریم‌ها یک جنگ روانی ایجاد کنند، گفت: از این رو اقدامات مجلس و دولت می تواند این فشارهای آمریکایی‌ها را خنثی کند. بنابراین اصلی ترین پیام نشست امروز مجلس و دولت این است که قوای نظام به دنبال حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هستند تا مردم از این نظر دچارمشکل نشوند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پایان اظهار داشت: در نشست امروز همچنین مسائل بانکی و تحولات بازار ارز نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان