در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین اعلام شد؛

زیان ۵۰۰تومانی مرغداران در هر کیلوگرم مرغ/ پیشنهاد قیمت ۷۴۸۰تومان به سازمان حمایت

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ برومند چهارآیین در گفت و گو با اقتصادآنلاین با تاکید براینکه مرغداران هر کیلوگرم مرغ را با زیان 500 تومانی به فروش می‌رسانند، اظهار کرد:  پس از پایان اعتصاب کامیونداران هزینه‌ای غیر منطقی تحت عنوان "هزینه پشت بارنامه" که همان دریافت وجه خارج از بارنامه است به تولیدکنندگان تحمیل شده و در سکوت نهادهای ناظر در حال تبدیل شدن به یک سنت است.

وی ادامه داد: تحمیل هزینه پشت بارنامه موجب افزایش بیشتر هزینه تولید  و وارد آمدن زیان بیشتر برای مرغداران شده است.

به گفته چهارآیین؛ اخیرا هر کیلوگرم سویا با قیمت 3000 تومان و هر کیلوگرم ذرت با قیمت 1600 تا 1700 تومان به تولیدکنندگان  تحویل داده می‌شود در حالی که قیمت تعیین شده توسط سازمان حمایت 2200 برای کنجاله سویا و 1100 تومان برای ذرت است.

وی میزان افزایش قیمت سویا را نسبت به مدت مشابه سال گذشته 81 درصد و ذرت را 47 درصد عنوان کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور از پیشنهاد قیمت 7480 تومان برای هر کیلوگرم مرغ به سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده خبر داد و گفت: این قیمت پس از آنالیز دقیق قیمت تمام شده تولید و با در نظر گرفتن حاشیه سود مرغداران پیشنهاد شده است.

 چهارآیین ابراز امیدواری کرد که سازمان حمایت با توجه به شرایط ویژه کشور و اهمیت توجه به حمایت عملی از تولید داخل و کالای ایرانی قیمت کارشناسی اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی مرغداران ایران را به زودی تصویب و اعلام کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی مرغداران ایران یادآور شد: هر گاه قیمت تمام شده کالاها و محصولات به صورت غیر کارشناسی و غیر منطبق با واقعیت‌های بازار و بدون مشورت با نمایندگان تولیدکنندگان تصویب و به شکل  دستوری ابلاغ می‌شود، یکی از پیامدهای خسران بار آن فارغ از نیت تصویب کنندگان، خروج تدریجی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان از چرخه تولید و در نتیجه کاهش عرضه محصول خواهد بود.

چهارآیین در پایان گفت: پیامد ناخواسته ابلاغ چنین تصمیماتی افزایش قیمت این کالاها و محصولات به صورت اجتناب ناپذیر است و زیان آن بی شک متوجه مصرف کننده خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر