خواص دارویی چای ترش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فنوج گفت: سطح زیر کشت چای ترش در سیستان و بلوچستان ۶۶۰ هکتار است که شهرستان های دلگان، فنوج و ایرانشهر بیشترین سطح زیر کشت این محصول را دارند

خواص دارویی چای ترش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فنوج گفت: سطح زیر کشت چای ترش در سیستان و بلوچستان 660 هکتار است که شهرستان های دلگان، فنوج و ایرانشهر بیشترین سطح زیر کشت این محصول را دارند.

‌به گزارش به نقل از ایسنا، هودیانی افزود: امسال سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2 برابر شده و به 40 هکتار رسیده است‌.

به گزارش اداره جهادکشاورزی شهرستان فنوج،هودیانی از مزایای کشت این گیاه را مقاومت در برابر آفت ها‌، نیاز کم به کود و سموم شیمیایی و ارگانیک بودن آن بیان کرد‌.

وی با بیان این که امسال از زمین های زیرکشت چای ترش فنوج بیش از 30 تن محصول برداشت خواهد شد، گفت: از این محصول به عنوان دمنوش‌، شربت و مربا استفاده می شود‌.

همچنین دیده ور کارشناس ترویج مدیریت اداره جهاد کشاورزی فنوج با اشاره به صرفه اقتصادی این محصول گفت : برای حمایت از کشاورزان و افزایش سطح زیر کشت این محصول‌، مدیریت جهاد کشاورزی فنوج سال آینده بذر این محصول را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می دهد‌.

قاسمی کارشناس تولیدات گیاهی هم با اشاره به خواص دارویی چای ترش گفت: این گیاه برای کنترل پرفشاری و قندخون، کلسترول، بیماری های کبدی، تصفیه خون، مراقبت از پوست و مو مفید است و از ابتلا‌ به سرطان جلوگیری می کند‌.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان