سه شیرها راهی نیمه نهایی شدند؛

انگلیس ۲ - ۱ کرواسی؛ انتقام لوژنیکی در ومبلی!

انگلیس موفق شد با برتری ۱-۲ برابر کرواسی به جمع ۴ تیم برتر لیگ ملت های اروپا راه یابد.

به گزارش "ورزش سه"، انگلیس که چند ماه قبل با شکست در نیمه نهایی جام جهانی در مسکو برابر کرواسی از رسیدن به فینال بازمانده بود، امروز با بازگشت برابر این تیم و برتری 1-2 در دقایق پایانی انتقام آن باخت را گرفته و راهی نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا شد.  در این گروه انگلیس با 7 امتیاز، اسپانیا با 6 امتیاز و کرواسی با 4 امتیاز رده های اول تا سوم را تشکیل دادند و کروات ها نیز راهی دسته پایین تر شذند.

 

اولین فرصت روی سهل انگاری مدافعان تیم ملی انگلیس در دقیقه 3 برای کرواسی ایجاد شد اما ضربه ربیچ از بالای دروازه پیکفورد به بیرون رفت.

 

در دقیقه 12 و با پاس استونز با ضربه سر، هری کین می توانست در دهانه دروازه گل اول انگلیس را به ثمر برساند اما ضربه او راهی به دروازه نیافت.

 

 

4 دقیقه بعد و روی پاس فابین دلف، هری کین در 2 صحنه متوالی فرصت های فوق العاده ای برای گلزنی داشت اما ضربه اول او در آستانه ورود به دروازه توسط ویدا و ضربه دوم از سوی دروازه بان کرواسی دفع شد.

 

در دقیقه 25 و روی ارسال کرنر بارکلی، چیلول با ضربه سر دروازه کرواسی را تهدید کرد اما کالینیچ این موقعیت را نیز مهار کرد. در ادامه جریان بازی آرام شد و موقعیت خاصی روی دروازه ها خلق نمی شد. در اواخر نیمه اول ضربه والی راس بارکلی از بالای دروازه کرواسی به بیرون رفت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

اولین فرصت نیمه دوم در دقیقه 50 و با نفوذ راشفورد ایجاد شد اما مدافعان کرواسی موفق شدند به خوبی حمله این مهاجم جوان را دفع کنند.

 

 

 

اما در دقیقه 57 کرواسی به گل اول رسید. پاس ولاسیچ درون محوطه به کراماریچ رسید و ضربه او بعد از برخورد به دایر وارد دروازه پیکفورد شده و کرواسی از حریف خود پیش افتاد.

 

در ادامه انگلیس تلاش زیادی برای خلق موقعیت داشت اما دفاع منسجم کرواسی اجازه این اتفاق را نمی داد. در دقیقه 72 بروزوویچ درون محوطه صاحب فرصت برای زدن گل دوم شد اما سهل انگاری او باعث از دست رفتن موقعیت شد.

 

 

 

اما انگلیس در دقیقه 77 توسط بازیکن تعویضی خود لینگارد به گل رسید. روی ارسال کرنر، هری کین اثرگذار بوده و توپ را به دهانه دروازه فرستاد تا لینگارد با باز کردن دروازه خالی کالینیچ کار را به تساوی بکشاند.

 

4 دقیقه بعد کرواسی تا آستانه زدن گل دوم پیش رفت اما ابتدا ضربه ویدا روی خط توسط لینگارد بازگردانده شد و در ادامه پیکفورد عکس العمل خوبی روی ضربه برکالو نشان داد.

 

 

اما در دقیقه 85 انگلیس به گل دوم رسید. روی ارسال از روی ضربه ایستگاهی، هری کین موفق شد با موقعیت شناسی و ضربه دقیق خود دروازه کرواسی را باز کند تا در نهایت انگلیس 1-2 حریف خود را مغلوب کرده و راهی نیمه نهایی شود.

 

اتفاقات ویژه بازی انگلیس- کرواسی؛

 

- لینگارد در 2 بازی اخیر خود 2 بار برای سه شیرها گلزنی کرده که این تعداد به اندازه کل گل های او در 20 بازی اول بوده است.

 

- 4 تیم آلمان، ایسلند، لهستان و کرواسی به سطح دوم لیگ ملت های اروپا سقوط کردند.

 

- تیم ملی انگلیس در 27 بازی قبلی خانگی خود تنها 2 بار مغلوب شده و 21 بار پیروز شده است.

 

- تا به حال صعود انگلیس و پرتغال به نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا قطعی شده است.

 

- شیمه ورسالیکو مدافع کناری تیم ملی کرواسی در نیمه اول آسیب دید که این اتفاق باعث نگرانی اینتر شده است.

 

- تعویض های طلایی گرت ساوتگیت و ورود لینگارد و سانچو به میدان باعث عوض شدن روند بازی و بازگشت بزرگ سه شیرها شد.

 

- هری کین بعد از 7 بازی و 747 دقیقه که در گلزنی برای سه شیرها ناکام مانده بود امروز دروازه کرواسی را باز کرد.

 

- تیم ملی کرواسی تنها چند ماه بعد از کسب نایب قهرمانی جام جهانی در روسیه 2018 به سطح دوم لیگ ملت های اروپا سقوط کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان