شرایط سخت پرداخت وام صندوق بین‌المللی پول برای پاکستان

وزارت خزانه داری پاکستان اعلام کرد مسئولین صندوق بین‌المللی پول شرایط سختی را برای پرداخت وام به پاکستان قرار داده‌اند که تامین آنها بسیار مشکل است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از جیو تی وی، در پی پایان یافتن دومین سومین مسئولین صندوق بین المللی پول به پاکستان و مذاکره آنان با حکام اسلام آباد شرایط پرداخت وام از سوی این صندوق به پاکستان اعلام شد.

وزارت خزانه داری پاکستان در این خصوص اعلام کرد: شرایط سختی از سوی صندوق بین المللی پول برای پرداخت وام به پاکستان قرار داده شده است که تامین آنها بسیار مشکل است.

طبق بیانیه این وزارت خانه صندوق بین المللی پول تا زمانی که مطالباتش انجام نشود به پاکستان وامی پرداخت نخواهد کرد.

پایان یافتن بدهی های در گردش بخش انرژی پاکستان یکی از شروط صندوق بین المللی پول است و مسئولین این صندوق گفته اند که این بدهی‌ها نباید در آینده مشاهده شود.

یکی دیگر از شرایطی که توسط مسئولین صندوق بین المللی پول اعلام شده این است که اخذ مالیات توسط دولت پاکستان شیوه‌ای مشخص و آشکار داشته باشد به گونه ای که دریافت 4 هزار و 100 میلیارد روپیه مالیات سالیانه کاملا انجام شدنی باشد.

شرط مهم دیگری که از سوی صندوق اعلام شده این است که قیمت روپیه در مقابل دلار کنترل نشود و تعیین این قیمت به عهده بازار باشد.

یکی دیگر از شروط این است که پاکستان روش کنترل افزایش خسارت های جاری به خصوص 150 میلیارد روپیه خسارتی که طی 4 ماه اخیر به اقتصاد این کشور وارد شده است را بیان کند.

مسئولین دولت پاکستان هنوز تصمیمی در خصوص شرایط سخت صندوق بین المللی پول نگرفته‌اند.

گفتنی است دولت پاکستان از یک سو به وام مذکور نیاز مبرم دارد و از سوی دیگر با شرایطی که صندوق بین المللی پول برای پرداخت این وام قرار داده مخالف است.

این شرایط بیش از هر چیز سلطه آمریکا بر اقتصاد پاکستان را افزایش می‌دهد و شرایط صندوق بین المللی پول به نحوی اجرای سیاست‌های آمریکا خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان