پاپ فرانسیس خواستار حمایت از مهاجران در جهان شد

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، ضمن انتقاد از نابرابری ثروت و شیوه برخورد با مهاجران گفت: جهان نباید کسانی را نادیده بگیرد که امواج زندگی، اوضاع آنان را متلاطم کرده است.

او-که به مناسبت روز جهانی فقر در کلیسای کاتولیک سخنرانی می‌کرد- گفت: فریاد فقرا هر روز بلندتر، اما صدای آن‌ها کمتر شنیده می‌شود. این افراد به علت وجود معدودی ثروتمند -که هر روز ثروتمند‌تر می‌شوند - بسیار فقیر شده‌اند.

رهبر کاتولیک‌های جهان وی همچنین بر حمایت از مهاجران تاکید کرد و گفت: باید به فکر کسانی بود که خانه و وطن خود را به سمت آینده‌ای نامعلوم ترک می‌کنند.

پاپ فرانسیس درحالی این سخنان را بر زبان می‌آورد که صد‌ها مهاجر از کشور‌های آمریکای مرکزی در مرز مکزیک و آمریکا گرفتار و با برخورد خصمانه آمریکا روبرو شده‌اند.

گزارش موسسه «آکسفام» نشان می‌دهد سه میلیارد و هفتصد میلیون نفر از مردم جهان -که نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند- سال 2017 شاهد هیچ گونه افزایشی در میزان ثروت خود نبودند درحالی که 82 درصد ثروت تولید شده در این سال به افرادی رسید که جزو ثروتمندان یک درصدی در جهان محسوب می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان