اسپایک لی در مورد همکاری‌اش با شبکه Netflix می‌گوید.

جایزه یک‌عمر فعالیت هنری جشنواره فیلم لوس کابوس Los Cabos در مکزیک، به اسپایک لی Spike Lee و در حضور همسرش، تونیا لوئیس لی Tonya Lewis Lee تعلق گرفت. جدیدترین ساخته او، «بلکککلنزمن» BlacKkKlansman، فیلم اختتامیه این جشنواره بود. لوئیس لی که تهیه‌کنندگی فیلم‌ها و مجموعه تلویزیون‌های مستقل بسیاری را به عهده داشته است، در این مراسم در مورد تجربه تهیه‌کنندگی خود صحبت‌ کرد.
یکی از موضوعات اصلی این جشنواره حقوق فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان بود. با وجود این‌که سود مالی ساخت فیلم برای شبکه‌های خصوصی وسوسه‌‌انگیز است، اما بسیاری از تهیه‌کنندگان مستقل حاضر در این جشنواره، اغلب در این مواقع برای گرفتن حق‌وحقوق خود دچار مشکل می‌شوند. بااین‌حال، با توجه به گفته‌های لوئیس لی، برای او و مجموعه She’s Gotta Have It، این‌طور نبوده است: «رابطه من و اسپایک لی در ساخت این مجموعه بسیار خوب است. البته ممکن است برای کسان دیگری که این ارتباط نزدیک را باهم ندارند، جور دیگری باشد.»اسپایک در مورد این همکاری در مصاحبه‌ای با ورایتی Variety گفت: «واقعاً اتفاق خوبی برای ما بود. چراکه وقتی سال‌ها قبل به دنبال تهیه‌کننده برای She’s Gotta Have It می‌گشتیم هیچ‌کس جواب مثبت نمی‌داد. دو سال گذشت و حقوق این مجموعه تلویزیونی به من برگردانده شد. من و تونیا به نت‌فلیکس Netflix رفتیم و به آن‌ها اعلام کردیم که الآن حقوق این مجموعه متعلق به ماست. معلوم نیست اگر همان دو سال قبل کسی قبول می‌کرد آن را بسازد چه می‌شد. پس درنهایت این‌که کسی مایل به سرمایه‌گذاری بر روی آن بود، به نفع ما شد.»
اسپایک جزو گروه نویسنده‌های این مجموعه تلویزیونی نیز است. ازنظر او بازنویسی و به روز کردن این داستان قدیمی و شخصیت‌های آن کار لذت‌بخشی است: «کار عالی پیش می‌رود. دو قسمت از فصل اول و یک قسمت از فصل دوم را نوشته‌ام. همه قسمت‌ها را من نخواهم نوشت.»
او در صحبت‌های خود تأکید کرد که برای ساخت این سریال، حتماً لازم بود که نویسنده‌های زن آفریقایی آمریکایی نیز جزو تیم نویسنده‌ها باشند. «پیدا کردن نویسنده‌ خوب کار سختی نبود. ما نمایشنامه‌نویس‌های خانم قهاری داریم و ازنظر من اگر نمایش‌نویس خوبی هستی، حتماً فیلم‌نامه‌نویس خوبی نیز خواهی بود.»وقتی از او در مورد کار آینده‌اش سؤال شد، اسپایک جواب داد: «به فیلم ساختن ادامه می‌دهم. دوست دارم فیلم موزیکالی بسازم. همیشه از عناصر موزیکال زیادی در فیلم‌هایم استفاده می‌کنم، اما دلم می‌خواهد یک روز فیلمی پر از آواز و رقص بسازم.»
لی در جواب این‌که آیا در آینده ممکن است، مانند کاری که با She’s Gotta Have It، کرد، بار دیگر به کارهای قبلی خود بازگردد، گفت: «در فکر آن هستم که داستان فیلم دومم School Daze را به صحنه‌های نمایش برادوی ببرم.»
در این مصاحبه از لی سؤال شد برای کارهای بعدی خود با چه کسانی همکاری خواهد کرد؟ او در جواب گفت: «در طول زندگی حرفه‌ایم، هم با سینمای مستقل و هم با استودیوهای ساخت فیلم همکاری داشته‌ام. هر جا که پول باشد فیلم‌سازان به همان سمت می‌روند. هر جا که پول باشد.»
او از همکاری با شبکه نت‌فلیکس بسیار راضی است و اعلام کرد که دوست دارد در پروژه‌ای تئاتری با این شبکه همکاری کند.
این مطلب از نوشته جیمی لانگ Jamie Lang در سایت ورایتی گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان