ماهان شبکه ایرانیان

ساخت یک مستند محیط‌زیستی

«۱۴۴۴» درباره آثار مخرب انسان‌ها بر طبیعت است/ کلاغ ها خبری دارند

مهدی باقری کارگردان عرصه مستند اثری با عنوان «۱۴۴۴» درباره آثار مخرب رفتارهای انسان بر طبیعت می‌سازد.

«1444» درباره آثار مخرب انسان‌ها بر طبیعت است/ کلاغ ها خبری دارند

مهدی باقری کارگردان عرصه مستند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: در حال حاضر مشغول ساخت مستندی با عنوان «1444» که درباره تاثیرات مخرب انسان ها روی محیط زیست است، هستیم. به همین منظور ما سفرهایی به گرگان، شیراز، گیلان و ... داشتیم و از زیبایی های طبیعت این نقاط فیلمبرداری کرده ایم.

وی افزود: ما در این مستند در کنار نشان دادن زیبایی های طبیعت، تصاویری از کلاغ ها را نیز انعکاس داده ایم. کلاغ در فرهنگ ما سمبل خبرچینی است و ما در «1444» نشان می دهیم که این کلاغ می خواهد به مردم خبر آلودگی طبعیت و آثار مخرب رفتارهای آنها را بدهد.

این کارگردان عنوان کرد: در حال حاضر 70 درصد از فیلمبرداری و تدوین این اثر به پایان رسیده است زیرا ما همزمان با فیلمبرداری، کارهای تدوین را هم انجام می دادیم و فکر می کنم تا تابستان کارهای ساخت «1444» به پایان برسد.

باقری اظهار کرد: ایده اولیه ساخت این اثر زمانی به ذهن من رسید که خبر سوختن 1444 درخت را در آتش سوزی کشور برزیل شنیدم از همین رو تصمیم به ساخت این مستند گرفتم از طرفی 1444 دقیقه هم طول کشید تا طرح این اثر کامل شود به همین دلیل نام این مستند را «1444» گذاشتیم.

وی بیان کرد: وقتی که من در جنگل نور بودم دیدم که در کنار درختی مقدار زیادی زباله ریخته شده است و چند کلاغ دور آن زباله ها جمع شده اند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در مستند «1444» به گونه ای عمل کنیم که این کلاغ ها به مردم بگویند که جنگل خانه ما است و شما با رفتارهای اشتباهتان زندگی ما را نابود کرده اید.

باقری در پایان اظهار کرد: در نظر داریم مستند «1444» را در جشنواره های ایرانی و خارجی به نمایش بگذاریم و از طرفی مشغول رایزنی با شبکه مستند برای نمایش این اثر در آن هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان