خبر‌های کوتاه رادیو و تلویزیون

امشب دختر گمشده را از تلویزیون ببینید

خبرگزاری تسنیم: امروز رویداد‌های مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

«دختر گمشده» به شبکه سه می‌آید

مینی سریال "دختر گمشده" به کارگردانی احمد کاوری از امشب روی آنتن می‌رود. مینی سریال دختر گمشده به تهیه‌کنندگی سعید کمانی و محمد معماریان محصول سیما فیلم است که با مشارکت ناجی هنر در ژانر اجتماعی- پلیسی تولید شده است. این مجموعه کوتاه تلویزیونی به قلم حسین تراب نژاد در هفت قسمت 50 دقیقه‌ای نگارش شده است.

کوروش تهامی، هدایت هاشمی، هومن حاج‌عبداللهی و ماه‌چهره خلیلی از بازیگران این مینی سریال هستند. داستان مجموعه «دختر گمشده» پیرامون دختری است که در خلال قصه گم می‌شود و پلیس به دنبال او است. پلیس گمانه‌های زیادی از جمله قتل، دزدیدن و ... درباره این دختر نوجوان می‌زند و پرونده او در اختیار سروان اداره آگاهی و همچنین مددکار مشاوره نیروی انتظامی قرار می‌گیرد و ...

پخش این مجموعه کوتاه تلویزیونی از بیست و هشتم آبان‌ماه آغاز و هرشب از ساعت 20:45 روانه آنتن می‌شود. بازپخش آن نیز حوالی 1:00 بامداد، 9:30 و 14:00 روز بعد است.

آی‌فیلمی‌ها در افغانستان «حس سوم» و «دردسر‌های عظیم» را تجربه می‌کنند

شبکه آی‌فیلم مجموعه پلیسی «حس سوم» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده و ««دردسر‌های عظیم 1» را از سه‌شنبه بیست و نهم آذر در جدول پخش کانال آی‌فیلم 2 قرار داده است. سریال پلیسی «حس سوم» برای اولین بار برای مخاطبان فارسی‌زبان آی‌فیلم در کشور‌هایی همچون افغانستان و تاجیکستان پخش می‌شود.

بازیگرانی، چون حبیب دهقان‌نسب، مهدی فخیم‌زاده، نسرین مقانلو، لیلا برخورداری، سیروس ابراهیم‌زاده، انوشیروان فاطمی، شمسی فضل‌الهی، محسن قاضی‌مرادی، پرویز بزرگی، بهروز قادری و… در این مجموعه نقش‌آفرینی کرده‌اند. داستان آن درباره ایرج است که به وصول چک‌های برگشتی مشغول است. او در حین انجام یکی از کارهایش به همراه همسرش سیما در حادثه‌ای آسیب می‌بیند که این حادثه باعث دگرگونی در زندگی‌شان می‌شود، طوری که...

مجموعه تلویزیونی «حس سوم» از سه‌شنبه هر روز ساعت 17 به‌وقت تهران (18 به‌وقت کابل) روانه آنتن آی‌فیلم 2 می‌شود. بازپخش آن نیز در ساعت‌های 01:00، 07:00 و 13 روز بعد خواهد بود.

بر اساس این گزارش، «دردسر‌های عظیم 1» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد نیز در 26 قسمت از سه‌شنبه بیست و نهم آذر به روی آنتن می‌رود.

سریال «دردسر‌های عظیم 1» محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه سیماست و علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی نگارش آن را بر عهده داشتند. این مجموعه تلویزیونی درباره پسر جوانی به نام لطیف است که رؤیای بازیگری را در سر می‌پروراند، ناخواسته درگیر ماجرای عجیبی می‌شود که او را دچار دردسر‌های فراوانی کرده و مسیر زندگی‌اش را دگرگون می‌کند.

مهدی هاشمی، جواد عزتی، مهران رجبی، امیرغفارمنش، اشکان اشتیاق، بهشاد شریفیان، محمد مهدی مطلبی، پرستو گلستانی، مریم سعادت، الناز حبیبی، زهره فکور صبور، شهین تسلیمی و صفا آقاجانی در «دردسر‌های عظیم 1» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این مجموعه هر روز ساعت 18 به‌وقت تهران (19 به‌وقت کابل) روی آنتن می‌رود و در ساعت‌های 00:00، 06:00 و 12 روز بعد بازپخش می‌شود.

پژمان‌فر:در این شرایط حساس، مدیریت کردن برون مرزی نوعی هنرمندی است

پژمان فر در بازدید از مجموعه سعادت آباد، با پیمان جبلی، معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما نیز دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار وی اظهار کرد متأسفانه شبکه‌های برون مرزی و تاثیری که این رسانه‌ها در معرفی فرصت‌ها و تعیین مسیر راه درست نفوذ در خارج از مرز‌ها می‌توانند داشته باشند، در کشور مورد غفلت قرار گرفته است. در بیرون از مرز‌ها و به خصوص کشور‌های آفریقایی، براساس مطالعات و شناختی که وجود دارد، بستر و زمینه مناسبی برای فعالیت‌های رسانه‌ای ما وجود دارد که متأسفانه مورد غفلت و کم کاری قرار گرفته است.

رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به بازدید خود از شبکه‌های برون مرزی و وجود مشکلات ارزی و بودجه‌ای این شبکه‌ها با توجه به تحریم‌ها، مدیریت کردن این شبکه‌ها را هنرمندی برون مرزی عنوان کرد و افزود: در این شرایط سیاسی کشور و اعمال تحریم‌ها، باید محوریت نظام و جمهوری اسلامی این باشد که از ظرفیت همه رسانه‌ها به خصوص شبکه‌های برون‌مرزی بهترین استفاده را کند تا به نفع اهداف خود جریان سازی مطلوب را انجام دهد.

نصرالله پژمان‌فر، با توجه به اهمیت شبکه‌های برون مرزی و تاثیری که می‌توانند در فضای خارج از کشور داشته باشند، این مهم را بهترین فرصت برای مقامات ارشد کشور، از رئیس جمهور تا سایر مقامات دانست تا از این ظرفیت بزرگ رسانه‌ای به نفع اهداف نظام بیشترین استفاده را داشته باشند و شبکه‌های برون مرزی را وسیله‌ای برای جریان‌سازی اهداف نظام در خارج از مرز‌ها قلمداد کنند.

پیمان جبلی، معاون برون مرزی صدا و سیما نیز بی‌توجهی به حوزه رسانه‌های بین المللی را درد مزمن کشور دانست و اشاره کرد که اگر ما در حوزه دیپلماسی رسانه‌ای نتوانسته‌ایم به جایگاه والایی دست پیدا کنیم، غفلت کردن از تاثیرات مهم این رسانه‌ها بوده است.

جبلی در ادامه افزود: در حوزه برون مرزی اولین الزامی که در پیوست حکم رهبری به ریاست سازمان وجود دارد، مستقل شدن برون مرزی از سازمان است. چون حوزه برون‌مرزی چه از نظر محتوا و چه از نظر مخاطب کاملا متفاوت از رسانه‌های داخلی است؛ پیچیدگی تولید پیام در حوزه برون مرزی کاملا متفاوت از حوزه داخل است و به همین دلیل مستقل شدن برون مرزی از نظر بودجه، جذب نیرو و سایر مسائل، می‌تواند خروجی کاملا متفاوت و بهتری نسبت به حال داشته باشد و امیدواریم که دوستان ما در مجلس این نکته را به جد پیگیری کنند.

نصرالله پژمان فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بازدید از مجموعه سعادت آباد برون مرزی صدا و سیما، در گفتگو با علی اجاره‌دار، مدیر شبکه هیسپان‌تی‌وی و وحید تهامی، مدیر اتاق خبر پرس‌تی‌وی، در جریان موفقیت‌ها، کم و کاستی‌ها و مشکلات داخلی و خارجی این شبکه‌ها قرار گرفت و اظهار امیدواری کرد که با همکاری مجلس و سایر نهاد‌های مرتبط، مشکلات موجود رفع و پرچم رسانه‌های برون مرزی با اقتدار روز افزون برافراشته بماند.

«نشر خبر» به سبک طنز انتقادی تولید جدید پرس‌تی‌وی

شبکه پرس‌تی‌وی با تولید برنامه جدیدی تحت عنوان «نشر خبر «به نقد و بررسی مسایل مختلف روز دنیا با زبان طنز انتقادی می‌پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی النا فکلینا و نویسندگی و اجرای لمبیت اپیک در دفتر لندن تولید می‌شود و در هر قسمت به بررسی سه موضوع از مسایل روز دنیا خواهد پرداخت.

«نشر خبر» با تم طنزپردازانه و در قالب تک گویی‌های نقادانه توسط مجری، مسایل جدی و مهم اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، محیط زیست و ... را مورد نقد و واکاوی قرار می‌دهد.

پخش این برنامه به تازگی از شبکه پرس تی وی آغاز شده و همزمان با تولید به صورت هفتگی روی آنتن می‌رود. شانس ترامپ برای برنده شدن در انتخابات 2020، درخواست ماکرون برای ارتش مستقل اروپایی، اختلافات بر سر مساله هسته‌ای کره شمالی، رشد چین به عنوان یک ابر قدرت و انتقاد‌ها در رسانه‌های انگلیسی از شبکه پرس‌تی‌وی به عنوان یک شبکه آزاداندیش از جمله موضوعاتی است که در قسمت‌های اخیر این برنامه مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

«نشر خبر» دوشنبه هر هفته به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس‌تی‌وی پخش می‌شود.

اولین برنامه مشترک هیسپان‌تی‌وی با یک شبکه خارجی

«نبض» برنامه‌ای مشترک بین دو شبکه هیسپان‌تی‌وی ایران و تله سور ونزوئلا است که نخستین تجربه معاونت برون مرزی و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید مشترک به شمار می‌رود و هدف آن بررسی تأثیرات انرژی بر روی سیاست و استفاده بهینه کشور‌های مختلف از این انرژی از نگاه کارشناسان و تحلیلگران بین‌المللی است. این برنامه به تازگی به روی آنتن رفته است.

برنامه «نبض» با موضوع انرژی، نفت و تبادلات این منبع انرژی بین ایران و کشور‌های آمریکای لاتین که با همکاری شبکه «تله سور» ونزوئلا تهیه و تولید می‌شود، به روی آنتن هیسپان‌تی‌وی رفته است.

بر اساس این گزارش، نخستین قسمت از این برنامه که شب گذشته از آنتن هیسپان‌تی‌وی پخش شد، با موضوع دخالت‌های آمریکا علیه ایران، ونزوئلا، روسیه و اوپک و با محوریت نفت و انرژی با حضور علی اجاره‌دار، مدیر شبکه هیسپان‌تی‌وی در استودیوی هیسپان به عنوان میهمان کارشناس و ولادمیر آدریانسا، تحلیلگر مسائل بین‌الملل در استودیوی تله سور روی آنتن رفته است.

شبکه «تله سور» یک شبکه چند ملیتی است که پایگاه اصلی آن در ونزوئلا است و تمام موضوعات مربوط به منطقه آمریکای لاتین را بررسی کرده و با پخش زمینی و دیجیتال خود در اکوادور و ونزوئلا و از طریق پخش ماهواره، کل قاره آمریکا، اروپای غربی و شمال آفریقا را پوشش خبری می‌دهد و به دلیل رویکرد ضد امپریالیستی خود، طرفداران فراوانی در منطقه کشور‌های آمریکای لاتین دارد.

برنامه «نبض» در قالب حضور مجری و کارشناس هیسپان تی وی در استودیوی تهران و ارتباط همزمان با شبکه «تله سور» و کارشناس و مجریان برنامه در کاراکاس اجرا می‌شود. مهدیه اسماعیل‌پور، مجری هیسپان‌تی‌وی و رولاندو سه گورا به عنوان مجری تله سور این برنامه 30 دقیقه‌ای را ماهی یک بار اجرا می‌کنند.

مهاجرت معکوس از تهران موضوع مستند شبکه پنج

مستند ترکیبی " برنا" کاری از واحد تامین برنامه شبکه پنج سیماست که در شب‌های زوج ساعت 19:45 روی آنتن می‌رود. این مستند ترکیبی -روایی به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد امیر احمدی و نویسندگی محمدرضا جعفری در 10 قسمت تهیه و تولید شده است.

مستند "برنا " با دو محوریت اصلی یعنی ترویج فرهنگ کارآفرینی برای جوانان بدون سرمایه متکی برای خلاقیت فردی و ابتکار و مهاجرت معکوس از کلانشهر تهران به شهر‌های دیگر برای اشتغال و کارآفرینی تهیه شده است. معرفی کارآفرین، تبین فعالیت اقتصادی و اشتغال کارآفرین، تصاویر و ... بخش‌های اصلی مستند برنا را تشکیل می‌دهد.

در این خانه صفاهست، آقای خطای دید، شهر شیرین، خیاط باشی و... عنوان فهرست قسمت‌های مستند برناست.

مسابقه «یک دو صدا» بار دیگر در رادیو استارت خورد

دوره دوم آزمون ورودی مسابقه «یک دو صدا»، روز سه شنبه بیست و نهم آبان، در استودیو شماره یک رادیو (ساختمان شهدای رادیو) برگزار می‌شود. مسابقه «یک دو صدا» فصل پنجم خود را تجربه می‌کند و تهیه کننده این برنامه مهدی ساعی است.

«مهدی ساعی» درباره آزمون جدید این برنامه گفت:: ثبت نام و دریافت کارت حضور در این برنامه از طریق تارنمای رادیو ایران امکانپذیر است.

وی درباره داوران این مسابقه پر طرفدار رادیویی هم افزود: احتمال حضور «پریچهر بهروان» و «علیرضا معینی» در این دوره از مسابقه به عنوان داور تاکنون مسجل شده است، اما اسامی داوران به صورت قطعی تا فردا اعلام می‌شود.

ساعی درباره نحوه برگزاری این آزمون تصریح کرد: گویندگی مبتنی بر متن و بداهه گویی از بخش‌های آزمون ورودی می‌باشد.

گفتنی است، مسابقه «یک دو صدا» در فصل پاییز و زمستان شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 با اجرای نسیم رفیعی از رادیو ایران پخش می‌شود.

الماسی یار جدید سیمافیلم شد

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما با حکم حسین کرمی رئیس مرکز سیما فیلم به عنوان سرپرست گروه فیلم و سریال این مرکز منصوب شد.

پس از اعمال قانون منع بکارگیری بازنشستگان در سازمان صدا و سیما مهدی روشن‌روان که تصدی اداره گروه فیلم و سریال مرکز سیما را به عهده داشت، جای خود را به غلامرضا الماسی داد.

الماسی پیش از این مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه سه، پنج و همچنین گروه سریال‌های تلویزیونی سیما فیلم به عهده داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان