جمع آوری رای با توزیع پول وکالا توسط دولت کلیدخورد؛

با چهار سال کم کاری و اشتباه سفره فقرا خالی تر شد، تا دولت شب انتخابات مستمری سه برابری به حسابشان واریز کند!

حالا بعد از گذشت چهارسال از وعده هایی که برای مردم به شکل سراب درآمده و در چندین مرحله بهای بنزین، برق، گاز و آب افزایش یافته دولت اعلام کرده نه تنها یارانه مددجویان را با افزایش سه برابری واریز میکند که به دنبال توزیع سود سهام عدالت و دومرحله سبد کالا است!! اقدامی که به هیچ عنوان نمی توان از انتخاباتی بودن آن چشم پوشید.

با چهار سال کم کاری و اشتباه  سفره فقرا خالی تر شد، تا دولت شب انتخابات مستمری سه برابری به حسابشان واریز کند!/ یارانه ای که دولت «مصیبت عظما» می خواند، یک شبه محبوب شد
گروه اقتصادی - رجانیوز، «دولت تدبیر و امید به دنبال این است که آن‌چنان مردم را از درآمد سرشار کند که اصلاً به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند.» این جمله قسمتی از صحبت های حسن روحانی در وعده ووعیدهای اقتصادی معروف به صد روزه است. البته در کنار این صحبت صحبت متناقض دیگری را هم گفته بود: «در دولت تدبیر و امید همراه با یارانه‌های نقدی، یارانه‌های کالایی نیز داده می‌شود تا اقشار ضعیف، دیگر دغدغه معیشتی نداشته باشند»
 
اما همین که حسن روحانی با رای شکننده 50درصدی بر قدرت بر صندلی پاستور تکیه زد صداهای مختلفی در مصیبت خواندن یارانه از کابینه وی شنیده شد. به طور مثال طیب نیا وزیر اقتصاد دولت اعلام کرد:« شبهایی که قرار است یارانه بپردازیم، شب مصیبت عظمای دولت است.»
 
به گزارش رجانیوز، حالا بعد از گذشت چهارسال از وعده هایی که برای مردم به شکل سراب درآمده است و در چندین مرحله بنزین، برق، گاز و آب گران شده دولت اعلام کرده نه تنها یارانه مددجویان را با افزایش سه برابری واریز میکند که به دنبال توزیع دومرحله سبد کالا و سود سهام عدالت است!! اقدامی که به هیچ عنوان نمی توان از انتخاباتی بودن آن چشم پوشید.
 
سه برابر شدن یارانه!
 
سازمان هدفمندی یارانه ها در اطلاعیه ای اعلام کرد: برای افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی به صورت علی الحساب افزایش یافته و افزون بر یارانه پرداختی فروردین ماه در ساعت 24 بیست و ششم فروردین ماه (شنبه آتی) به حساب سرپرستان خانوارها واریز می شود و قابل برداشت است.
 
مبلغ افزایش یافته افراد تحت پوشش بدین شرح است:
950,000 ریال برای خانوار یک نفره
1,890,000 ریال برای خانوار دو نفره
2,530,000 ریال برای خانوار سه نفره
3,370,000 ریال برای خانوار چهار نفره
3,650,000 ریال برای خانوار پنج نفره و بیشتر
 
فقط این موضوع نیست که انتخاباتی بودن اقدامات دولت در روزهای منتهی به رای گیری را نشان میدهد بلکه چندین حرکت پی در پی دیگر نیز این فرضیه را تایید میکند.
 
واریز سود سهام عدالت و توزیع سبدکالا!
 
پیش از این نیز رئیس کل سازمان خصوصی سازی از پرداخت سود سهام عدالت به 49 میلیون نفر خبر داده بود همچنین علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیئت دولت در15فرودین امسال از توزیع سبد کالا در اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: امنیت غذایی در مقابله با سوءتغذیه کماکان از برنامه‌های دولت در سال جاری است و بر اساس تصمیم امروز در دولت اعتبار مورد نیاز سبد کالا تأمین شد.
 
افزایش حقوق بازنشستگان
 
ربیعی همچنین از افزایش حقوق پلکانی بازنشستگان کشوری و نیروهای مسلح خبر داد: برای این کار بیش از 30 هزار میلیارد ریال (3 هزار میلیارد تومان) از سوی دولت تأمین اعتبار شد و سعی می‌کنیم 20 درصد به حداقل‌ها افزوده شود. 
 
لازم به ذکر است در توزیع سبدکالایی که در ابتدای همین دولت و در سرمای بهمن ماه سال 92 انجام شد نه تها حاشیه هایی چون شکستن سر وپا وحتی مرگ ایران را در اخبار جهان به عنوان کشوری فقیر معرفی کرد که کرامت انسانی را هم با خود برد و رییس جمهوری را که در طول این چهار سال حاضر به پذیرش اشتباهات خود نبود مجبور به عذرخواهی کرد.
 
توزیع یارانه در زمان دولت قبل درحالی توسط جریان حاکم بر کشور و منتقدین همچون هاشمی رفسنجانی به عنوان عوام فریبی و گداپروری مورد حمله شدید قرار گرفته بود که اکنون دولتی ها با افتخار از آن یاد میکنند.
 
سعید لیلاز قائم مقام حزب کارگزاران سازندگی و کارشناس اقتصادی حامی دولت در مصاحبه ای ضمن دفاع تمام قد از این اقدام دولت در آستانه انتخابات آن را در راستای قانون بودجه سال 96 اعلام کرد!
 
هنوز مشخص نیست چرا این امر در بودجه سال های گذشته لحاظ نمیشد و درست زمانی که وقت پاسخگویی دولت فرارسیده است به این نوع اقدامات دست میزند.
 
صاحب نظران معتقدند دولتی که چهارسال مردم را با وعده ی بهبود فضای اقتصادی در صد روز، رفع تحریم ها و وعده های هر ساله در عبور از رکود گذرانده و پرونده حقوق های نجومی را در کارنامه دارد با توزیع یک شبه پول و کالا وسود سهام عدالت نمی تواند آرای مردم و جوانان را به خود اختصاص دهد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان