بسته اخبار اجتماعی در روز سه‌شنبه

تصمیمات جدید درباره بنزین در هفته آینده/ خبر موثقی در مورد صدور حکم حناچی نداریم

"بررسی بستن یا نبستن کمربند ایمنی نوربخش و همراهان از سوی پلیس، بازیافت کمتر از ۱۵ درصد نخاله‌های ساختمانی پایتخت، فرجام‌خواهی محیط زیست برای محیط‌بان همدانی و نقض حکم «قتل عمد»، رایزنی برای ۵ ساله شدن هنرستان‌ها در سال آتی، شروط سازمان غذا و دارو برای تولید داروی چینی در ایران، تصمیمات جدید درباره بنزین در هفته آینده و خبر موثقی در مورد صدور ...

تصمیمات جدید درباره بنزین در هفته آینده/ خبر موثقی در مورد صدور حکم حناچی نداریم

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

بررسی بستن یا نبستن کمربند ایمنی نوربخش و همراهان از سوی پلیس

سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از بررسی بستن یا نبستن کمربند ایمنی از سوی سرنشینان خودروی حامل رئیس و معاون فقید سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

سردار مهری گفت: درباره این موضوع که آیا دکتر سیدتقی نوربخش و عبدالرحمان تاج‌الدین که در صندلی عقب خوردوی لندکروز نشسته بودند، کمربند ایمنی خود را بسته بودند یا خیر؟ هنوز برای پلیس احصا نشده و کارشناسان پلیس در حال بررسی این قضیه هستند. علت اولیه وقوع این حادثه بر اساس نظر اولیه کارشناسان راهور مربوط به راننده سواری لنکروز، راننده تریلی و ناایمن بودن جاده است.

هشدارهای پلیس درباره کلاهبرداری‌های احتمالی با طعمه «بسته حمایتی دولت»

سرهنگ حسین رمضانی، معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره گفت: انتشار خبرهایی مانند بسته حمایتی دولت، طیف وسیعی از جامعه را در برمی‌گیرد و در همین راستا نیز ممکن است عده‌ای قصد داشته باشند با این بهانه اقدام به کلاهبرداری از متقاضیان کنند. در همین راستا لازم است شهروندان توجه داشته باشند که اخبار مربوط به بسته‌های حمایتی دولت را تنها از مراجع معتبر و رسانه‌های رسمی کشور پیگیری کنند و به هیچ عنوان به پیامک‌هایی با مبداء نامعلوم یا آدرس‌های اینترنتی به غیر از آنچه که  از سوی وزارت رفاه یا دولت اعلام شده و در رسانه‌ها نیز منعکس شده است، توجه نکنند.

بازیافت کمتر از 15 درصد نخاله‌های ساختمانی پایتخت

محمد حسین بازگیر، رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در تهران روزانه 50 هزار تن نخاله ساختمانی تولید می‌شود، گفت: متاسفانه تنها 10 تا 15 درصد این زباله‌ها بازیافت می‌شود و بیش از 80 درصد آن دپو می‌شود.

بازگیر درباره مشکلات سایت‌های دفن پسماند اظهارکرد: دو مرکز دفن پسماند آبعلی و آرادکوه نیاز دارند تا به‌طور مستمر به‌روزرسانی شوند و مشکل اصلی ما در سایت دفن پسماند آرادکوه متصاعد شدن بوی نامطبوعی از آن است تا جایی که در مسیر فرودگاه امام (ره) نیز این بو احساس می‌شود. همچنین مشکل گود آبعلی ارتفاع زباله و دپوی زیاد در آن است.

فرجام‌خواهی محیط زیست برای محیط‌بان همدانی و نقض حکم «قتل عمد»

معصومه حسین‌پور ، مدیر کل دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد پرونده درگیری بین محیط‌ بانان و متخلفان محیط زیستی در یکی از مناطق حفاظت‌شده استان همدان در آذرماه سال 95 گفت: رسیدگی به جرائم ماموران یگان حفاظت دستگاه‌های اجرایی در صلاحیت سازمان قضایی نیروهای مسلح است که موضوع در دادگاه کیفری مربوط به پرونده محیط‌بان «سعید مومیوند» - محیط‌بان استان همدان- هم مطرح شد اما متاسفانه از سوی قاضی پرونده ترتیب اثر داده نشد و رأی پرونده را با تایید قتل عمد صادر کرد.

وی در مورد جزییات پرونده محیط‌بان همدان تصریح کرد: حکمی به اتهام قتل عمد برای سعید مومیوند - محیط‌بان استان همدان- صادر شده است که ما به این حکم اعتراض داریم چون محیط‌بان «مومیوند» نه تنها قصد قبلی و کینه‌ورزی با مقتول نداشت بلکه به منظور انجام وظایف محوله محیط‌بانی اقدام به تعقیب او کرده و در جریان تعقیب و گریز چنین حادثه‌ای روی داده است.

رایزنی برای 5 ساله شدن هنرستان‌ها در سال آتی

عبدالرسول عمادی ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از رایزنی برای اجرای قانون کاردانی پیوسته فنی و حرفه‌ای‌ها خبر داد و گفت: تعاملات مربوطه در حال انجام است و امیدواریم سال آینده به سرانجام برسد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قصد داریم از ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم گفت: اجرای این برنامه کمک می‌کند تا گرایش به رشته‌های فنی و حرفه‌ای افزایش یابد و جریان پیوسته‌ای میان هنرستان و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برقرار شود.

شروط سازمان غذا و دارو برای تولید داروی چینی در ایران

دکتر غلامرضا اصغری، رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به پیشنهاد چینی‌ها مبنی بر تولید دارو در منطقه آزاد چابهار، شروط این سازمان را برای تولید دارو در ایران از سوی خارجی‌ها تشریح کرد.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: هر سرمایه‌گذاری که قرار باشد از سوی خارجی‌ها برای تولید دارو در کشور اتفاق بیفتد، قطعا باید در حوزه داروهای وارداتی باشد، کیفیت مناسب را داشته باشد، تحت لیسانی یک برند قابل قبول باشد و از نظر جهانی شناخته شده و مورد تایید FDA باشد.

سگ و گربه نگه ندارید؛ مریض می‌شوید

دکترجواد تفرج، فلوشیپ آلرژی و ایمونولوژی بالینی عوارض نگهداری از حیوانات در منازل بویژه سگ و گربه و تاثیر حضور آنها در بروز برخی عفونت‌ها و مقاومت‌های آنتی‌بیوتیکی را تشریح کرد.

این فوق تخصصی آلرژی و ایمونولوژی بالینی افزود: علاوه بر آلرژن‌ها، نگهداری غیرعلمی و غیربهداشتی برخی از حیوانات می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد عفونت‌های مختلفی باشد. برای مثال نگهداری و عدم کنترل عفونت‌های برخی از حیوانات همانند سگ موجب بروز بیماری کیست هیداتیک (بیماری مشترک انسان و حیوان و نوعی بیماری انگلی)، توکسو کاراکنیس (بیماری انگلی) که با درگیری چشم همراه است و بیماری پسیتاکوزیس (بیماری تب طوطی) از طریق طوطی که همراه با درگیری ریه است، توکسوپلاسموزیس (بیماری انگلی)  از طریق گربه، عفونت سالمونلایی از طریق لاک پشت، بیماری‌ افزایش حساسیت ریوی از طریق پرندگان و کبوتر که با درگیری ریه باعث سرفه مزمن می‌شود.

تصمیمات جدید درباره بنزین در هفته آینده

عبدالرضا رحمانی، وزیر کشور با بیان اینکه سوخت یکی از کالاهای اساسی است، به افزایش قیمت ارز اشاره کرد و گفت: قرار شد هفته آینده جلسه مستقلی با تعدادی از دستگاههای مرتبط با موضوع سوخت گذاشته شود تا درباره بنزین تصمیمات جدیدی بگیریم.

رحمانی فضلی با قدردانی از اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای سرعت بخشی در اجرای امور بیان کرد: همه اعضای ستاد با توجه به جلسات زمانبندی شده تا پایان سال باید اقدامات دستگاه خود را گزارش کنند و اگر گزارش و دلایل آنها برای اقداماتی که انجام نشده است قابل قبول نباشد، باید پاسخگو باشند.

شهردار سابق تهران:

کارهای نکرده در تهران زیاد است

محمدعلی افشانی، شهردار سابق تهران در مورد کارهای نکرده‌اش در پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.

شهردار سابق تهران با بیان اینکه امیدوارم مردم هوای مناسب‌تری را استنشاق کنند، گفت: کارهای کمربند سبز تهران انجام شده و امیدوارم که با تکمیل این کمربند کمتر شاهد ساخت‌وساز در ارتفاعات توسط منفعت‌طلب‌ها باشیم.

محسن هاشمی:

خبر موثقی در مورد صدور حکم حناچی نداریم

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران عنوان کرد که خبر موثقی در مورد صدور حکم حناچی به عنوان شهردار جدید نداریم.

وی در مورد شائبه صادر نشدن حکم حناچی، بیان کرد: فعلا که ایشان سرپرست هستند و سه ماه می‌توانند بمانند.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:

چه شغلی متناسب شخصیت شماست؟

هشدارهای پلیس درباره کلاهبرداری‌های احتمالی با طعمه «بسته حمایتی دولت»

شروط سازمان غذا و دارو برای تولید داروی چینی در ایران

تصمیمات جدید درباره بنزین در هفته آینده

بررسی بستن یا نبستن کمربند ایمنی نوربخش و همراهان از سوی پلیس

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان