سفیر سوئیس در ایران:

در حال رایزنی با واشنگتن برای ایجاد کانال‌های مالی در تهران هستیم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، سفیر سوئیس در ایران تاکید کرد که کشورش صادرات محصولات غذایی و دارویی را از سوی شرکت‌های این کشور به ایران تضمین می‌کند تا داروها و مواد غذایی مورد نیاز را به دست مردم و بیمارستان‌های ایران برساند.

«مارکوس لایتنر» سفیر سوئیس در ایران در نشست «نستله در جامعه» گفت که کشورش تصویر بسیار برجسته‌ای در ایران دارد. ایران و سوئیس همواره با یکدیگر همکاری حسنه‌ای داشته‌اند و نبود هیچ سابقه استعماری از سوی این کشور در ایران بر اهمیت این نکته می‌افزاید.

وی ادامه داد: سوئیس سال‌هاست که در ایران حضور دیپلماتیک دارد و روسای جمهوری دو کشور در سال جاری دو بار با یکدیگر دیدار داشتند اما همکاری دو کشور تنها به حوزه سیاست خلاصه نمی‌شود یکی از مهمترین ویژگی‌های همکاری‌های دو جانبه ما اقتصاد و کالاهای سوئیس است. برای نمونه ایرانی‌ها همواره به شکلات سوئیسی علاقه داشتند و آن را متفاوت از دیگر انواع شکلات می‌دانند. محصولات سوئیس به اعتبار، کیفیت و نوآوری و اطمینان معروف هستند. شرکت نستله اخیرا سنت محصولات سوئیس را که عموما بر اساس شکلات و پنیر بوده تغییر داده است. به لطف شرکت نستله سوئیس درآمد بسیاری از طریق صادرات قهوه به دست آورده است و این برای کشوری که هیچ دانه قهوه‌ای تولید نمی‌کند، دستاورد مهمی است.

لاینتر افزود: 10 روز پیش از مزرعه آوین‌دشت در قزوین دیدار کردم. این مزرعه پیشرفت‌های بسیاری کرده و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری نیز در آن انجام گرفته است. بنابراین من اولین نفری بودم که محصولاتی را مشاهده کردم که امروز در این جلسه ارائه می‌شود.

وی افزود: مزرعه آوین دشت نمونه بسیار خوبی در زمینه پیشرفت‌های اخیر است و من از دیدن آن بسیار شگفت‌زده شدم. آوین دشت نمونه‌ای از همکاری‌های دو کشور است که به بهبود اشتغال‌زایی در ایران کمک شایانی می‌کند. اگر نستله در ایران موفق باشد، بسیاری از شرکت‌های دیگر سوئیسی نیز به ایران خواهند آمد.

سفیر سوئیس در ایران در رابطه با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: امروز شاهد دور جدیدی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران هستیم. در چنین زمانی می‌خواهم بر نقش سوئیس در تامین غذا و دارو برای مردم ایران تاکید کنم. دولت سوئیس صادرات محصولات غذایی و دارویی را از سوی شرکت‌های این کشور به ایران تضمین می‌کند تا داروها و مواد غذایی مورد نیاز را به دست مردم و بیمارستان‌های ایران برساند. بنابراین در حال حاضر مشغول مذاکره و رایزنی با طرف‌های آمریکایی هستیم تا کانال‌های مالی و بانکی لازم را در ایران زمینه ایجاد کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان